Ankstyvojo anglų kalbos ugdymo didaktika

  • Dalyko kodas: IPP 2001
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Early English Language Education

    Dalyko anotacija lietuvių kalba

    Pagrindinis dėmesys skiriamas ankstyvajam anglų kalbos ugdymo(si) etapui, , t.y. ikimokykliniame, priešmokykliniame ugdyme ugdymo/si stiliams, ugdymo turinio komponentams, supažindinimas su psicho-kognityviniais ir emociniais faktoriais, lemiančiais sėkmingą ir motyvuotą anglų kalbos mokymą(si), mokymo(si) metodais ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo etape. Pateikiama detali šešių komunikacijos rūšių (klausymas, skaitymas, kalbėjimas, rašymas, interakcija, mediacija) analizė – jų rūšys, tikslai, turinys, etapai, metodai ir kt., analizuojamos kompetencijos, reikalingos pedagogui, dirbančiam su ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikais, pristatomos vaikų anglų kalbos kompetencijos ir gebėjimai (lingvistinė, sociolingvistinė, pragmatinė, kultūrinė, kritinis mąstymas, kūrybiškumas, autonomiškumas, ir kt.).

    Dalyko anotacija užsienio kalba

    The focus of the course is on young learner characteristics and the specifics of teaching/learning English at early stages, i.e. young learner learning styles, teaching/learning content components, psycho-cognitive and emotional aspects that ensure successful and motivated learning, as well as teaching/learning methods at the stage of preschool education. The course provides a detailed analysis of the six communicative domains (listening, reading, speaking, writing, interaction, mediation (CEFR, 2017)), appropriate teaching/learning methods, aims, objectives, contents of learning/teaching, teacher competences essential to teach English at the preschool level, as well as preschool learner competences and skills (linguistic, sociolinguistic, pragmatic, cultural, critical thinking, creativity, learner autonomy, etc.).

    Dalyko studijų rezultatai

    1. Remdamasis švietimo dokumentų ir mokslinės literatūros analize, gebės apibūdinti mokymo(si) stilius, komunikacijos rūšių ir kalbinių veiklų mokymo(si) ypatumus įvairiais amžiaus tarpsniais, teikdamas pirmenybę ankstyvajam ugdymo etapui.
    2. Remdamasis švietimo dokumentų ir mokslinės literatūros analize, gebės apibūdinti anglų kalbos mokytojo kompetencijas, reikalingas darbui su ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikais
    3. Atsižvelgdamas į su ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų individualius ugdymosi poreikius ir amžiaus ypatumus, tikslingai pasirinks ir taikys šiuolaikines mokymo(si) ir vertinimo strategijas, metodus ir technologijas praktinėje veikloje.
    4. Bus nusiteikęs pozityviai bendrauti ir bendradarbiauti su vaikais, jų tėvais ir kitais ugdymo proceso dalyviais, atsakingai siekti vaikų kompetencijų ir gebėjimų plėtotės.
    5. Prisiims atsakomybę už savo darbo rezultatus, įvertins jų poveikį ir padarinius tolesnėms studijoms ir profesinei pedagoginei veiklai, numatys tolesnio profesinio tobulėjimo kryptis.

    Dalyko turinys

    Pradinis užsienio (anglų) kalbos mokymo(si) etapas ir jo privalumai. Pagrindiniai ankstyvojo mokymo etapo privalumai, lemiantys sėkmingą užsienio (anglų) kalbos mokymą/si.
    Mokymo/si stiliai. VAK modelio taikymas ikimokyklinio ugdymo etape.
    Šešios komunikacijos rūšys (skaitymas, klausymas, kalbėjimas, rašymas, interakcija ir mediacija) ir trys kalbos žinių sritys (tarimas, žodynas, gramatika); skirtingi jų ugdymo/si metodai ikimokyklinio ugdymo etape.
    Kalbos komunikacinė kompetencija ir jos turinys.
    Užsienio kalbos mokytojo kompetencijos ir jų tobulinimo aspektai: problemos ir galimybės. Mokytojo reflektyvioji ir tiriamoji veikla: principai ir procesai.
    Veiklos planavimas. Reikalavimai anglų kalbos veiklai su ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikais.
    Veiksniai lemiantys mokymo medžiagos vertinimą ir pasirinkimą ikimokyklinio ugdymo etape.
    Reikalavimai metodinei medžiagai pradiniame anglų kalbos mokymo(si) etape.
    Metodų ir jų derinių pasirinkimo kriterijai. Alternatyvūs anglų kalbos mokymo(si) metodai ikimokyklinio ugdymo etape.
    Ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų kompetencijų ugdymas per anglų kalbos veiklas.
    Kūrybinio ir kritinio mąstymo ugdymas veikloje.
    Autonomiškumo skatinimas per anglų kalbos veiklas.
    Vertinimo rūšys; kriterinio ir norminio vertinimo taikymas; vertinimas ir įsivertinimas. Grįžtamojo ryšio svarba mokantis užsienio kalbos. Grįžtamojo ryšio rūšys ir teikimo metodika.
    Profesinio tobulėjimo galimybės. Mokytojo reflektyvioji ir tiriamoji veikla: principai ir procesai. Profesinės kompetencijos aplankas.
    Progreso stebėsenos dienoraštis.

    Dalyko studijos valandomis

    Paskaitos 30 val.
    Seminarai 30 val.
    Konsultacijos 5 val.
    Savarankiškas darbas 95 val.
    Iš viso 160 val.

    Studijų rezultatų vertinimas

    Aplankas (2-4 kl. pamokos planas, metodinės medžiagos parengimas, straipsnių santraukos, metodų lentelė, pažangos stebėsenos dienoraštis) – 30%, pamokos fragmento vedimas – 15%, aktyvus dalyvavimas seminaruose ir diskusijose – 5%, egzaminas – 50%

    Literatūra

    1. 2015 Teaching English to young learners: critical issues in language teaching with 3-12 year olds London [etc.] : Bloomsbury Academic
    2. 2017 Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching and Assessment. Companion volume with new descriptors. CUP
    3. 2015 Harmer, J. The Practice of English Language Teaching (with DVD). Pearson
    4. 2012 Harmer, J. Essential Teacher Knowledge: Core Concepts in English Language Teaching. Pearson
    5. 2010 Nürnbergo rekomendacijos ankstyvajam užsienio kalbų mokymui München: Goethe- Institute
    Papildoma literatūra
    1. 2009 Metodiniai patarimai užsienio kalbų mokymui pradinėse klasėse. (sud. Burneikaitė, N. Et al.) Vilnius: Versus aureus
    2. 2012 Inovatyvių mokymo metodų ir IKT diegimo pradiniame ugdyme organizavimo metodika :metodinė priemonė mokykloms, įgyvendinančioms pradinio ugdymo programą. I-a knyga Vilnius: Ugdymo plėtotės centras
    3. 2007 Cameron, L. Teaching Languages toYoung Learners. New York: CUP
    4. 2016 Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrosios programos Vilnius: ŠMM
    5. 2009 Newby, D. [et al.] Europos aplankas būsimiesiems kalbų mokytojams (EABKM) [elektroninis išteklius] : priemonė kalbų mokytojo savianalizei European centre for modern languages, Council of Europe.
    6. http://www.teachingenglish.org.uk; http://learnenglishkids.com