DSpace-CRIS 8

Recent Additions
  • ETD
    Ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovų pasidalytosios lyderystės patirtys formuojant mokytojų profesinę motyvaciją
    [Experiences of Shared Leadership Among Heads of Pre-School Education Institutions in Shaping Teachers' Professional Motivation]
    master thesis
    Jociutė, Akvilė
    2025-05-27

    Tyrimo problema: Didėjantis ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovų pasidalytosios lyderystės aktualumas bei mokytojo kaip motyvuoto darbuotojo reikalingumas (Židonis, Andriuškevičienė, 2019 ) sudarė prielaidas tyrimo problemai – išsiaiškinti, kokie ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovų pasidalytosios lyderystės patirtys daro įtaką mokytojų profesinei motyvacijai. Lyderystės tyrimų ikimokyklinio ugdymo įstaigose nėra itin daug, todėl iškeliami šie tyrimo klausimai – Kokie bruožai būdingi vadovo lyderystės modeliui? Kokie metodai taikomi, norint įtraukti mokytojus planuoti įstaigos veiklą ir siekiant bendrų tikslų? Kaip skatinamas mokytojų iniciatyvumas ir kūrybiškumas, motyvacija? Tyrimo objektas. Ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovų pasidalytosios lyderystės patirtys. Tyrimo tikslas. Atskleisti ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovų pasidalytosios lyderystės patirtis, skatinančias mokytojų profesinę motyvaciją. Tyrimo išvados. Išanalizavus empirinio tyrimo duomenis išskirtos 35 subkategorijos, kurios suskirstytos į 7 pagrindines temas. Sujungus visas septynias temas, buvo atskleista pagrindinė tyrimo tema – „Ikimokyklinio ugdymo įstaigos vadovų pasidalytosios lyderystės patirtys formuojant mokytojų profesinę motyvaciją“. Tyrimo rezultatai parodė, kad svarbiausi mokytojų profesinę motyvaciją ikimokyklinio ugdymo įstaigoje lemiantys veiksniai yra darbuotojų vertinimas, vadovų palaikymas, finansiniai ir nefinansiniai motyvavimo būdai bei palanki organizacinė kultūra. Mokytojų profesinei motyvacijai daro įtaką darbo sąlygos, atvira komunikacija ir pasitikėjimas bendradarbiais. Kai įstaigai vadovauja vadovai, kuriems yra svarbu empatija, komandinio darbo skatinimas, profesinių kompetencijų gilinimas ir atviras bendravimas, tai sukuriama aplinka, kurioje darbuotojai jaučiasi svarbūs, prisiima atsakomybę už atliekamą darbą ir rezultatus. Tyrimas įrodo, kad pasidalytosios lyderystės modelis, kai vadovas ne tik priima sprendimus, bet ir aktyviai dalijasi atsakomybe su mokytojais, sukuria sąlygas, kurios prisideda prie sėkmingo ugdymo proceso ir bendruomenės stiprinimo bei įstaigos kultūros augimo.

  • ETD
    Kūno sudaiktinimo ir naudojimosi socialiniais tinklais ypatumų reikšmė moterų seksualinei sveikatai
    [The significance of body objectification and social media usage patterns for women's sexual health]
    master thesis
    Aukštuolytė, Ieva
    2025-05-28

    Tyrimo tikslas – ištirti kūno sudaiktinimo ir naudojimosi socialiniais tinklais reikšmę seksualinei 18-45 m. moterų sveikatai. Tyrime dalyvavo 211 pilnamečių moterų, kurios naudojasi socialiniais tinklais (tokiais kaip ,,Facebook“, ,,Instagram“ , ,,Tik tok“ bei kitomis). Tiriamųjų amžiaus vidurkis 34 metai. Moterų seksualinė sveikata buvo pasirinkta naudoti Rosen ir kitų (2000) Seksualinės funkcijos indekso klausimyną, moterų kūno sudaiktinimui tirti kūno kaip objekto suvokimo skalė (McKinley & Hyde, 1996); Naudojimosi socialiniais tinklais klausimai buvo sukurti remiantis skirtingų tyrimų klausimais. Tyrimu nustatyta, kad negalima patikrinti hipotezių: H1: socialinių tinklų naudojimas moderuoja moterų kūno sudaiktinimo ir jų seksualinės sveikatos ryšį: dažnesnis socialinių tinklų naudojimas sustiprina ryšį tarp didesnio moterų kūno sudaiktinimo ir blogesnės moterų seksualinės sveikatos, H2: labiau išreikštas kūno sudaiktinimas ir dažnesnis naudojimasis socialiniais tinklais prognozuoja blogesnę seksualinę moterų sveikatą, nes gauti duomenys nėra statistiškai reikšmingi.

  • ETD
    Digital marketing communication use in raising event awareness
    [Skaitmeninės rinkodaros komunikacijos naudojimas renginių suvokimui didinti]
    master thesis
    Mamsikashvili, Revaz
    2025-05-27

    Today, traditional marketing is not enough to get people‘s attention. As people engage mostly with online platforms, event organizers must use digital tools to stay relevant and competetive. This thesis explores at how digital marketing helps people learn about events an increasing participation in it. The main goal of this research is to see how different digital tools help events to become more visible and get more people involved, such as social media, email marketing, influencer partnerships and online advertising. To reach this goal, the study used different methods. Two seperated surveys was cunducted, one for people who go to the events and one for event marketers. Results of research confirms that that digital platforms are vital in increasing event awareness, especially on platforms like social media, which proved to be the most effective tool for generating interest, building communities, and motivating participation.

  • ETD
    Pradinių klasių mokytojų lyderystės patirtys, kuriant personalizuoto ugdymo praktiką
    [Primary Teacher's Leadership Experiences in Developing Personalised Educational Practices]
    master thesis
    Žičkevičienė, Rūta
    2025-05-28

    Tyrimo problema – kaip pradinių klasių mokytojų lyderystės patirtys prisideda prie efektyvaus personalizuoto ugdymo. Objektas – pasidalytosios lyderystės patirtys kuriant personalizuotą ugdymą. Tyrimo tikslas – ištirti pradinių klasių mokytojų lyderystės patirtis, kuriant personalizuoto ugdymo praktiką. Tyrimo uždaviniai: 1) Remiantis lyderystės samprata moksliškai pagrįsti personalizuoto ugdymo praktiką. 2) Aptarti mokytojų lyderystės patirtis išskiriant personalizuoto ugdymo aspektus. 3) Atskleisti personalizuoto ugdymo taikymo patirtis. Tyrimo metodai: kokybinė turinio analizė. 1.Teoriniai (literatūros šaltinių analizė): švietimo sistemos dokumentų, pedagoginės, užsienio ir kitos mokslinės bei metodinės literatūros analizė. 2. Empiriniai (kokybinė turinio analizė): kokybinių duomenų analizės metodas. Tyrimo rezultatai ir išvados: tyrimo duomenų analizė parodė, kad atskleidžiant personalizuoto ugdymo praktiką, mokytojas lyderis turi būti kūrybiškas, inovatyvus, bendraujantis ir bendradarbiaujantis, savo srities profesionalas, kuris turi įtakos geresniems mokinių mokymosi rezultatams, ugdymo paradigmos kūrimui ir ugdymo proceso kaitai. Mokytojų lyderystė skatina keisti švietimo sistemą, o ypač tam įtakos turi pasidalytoji lyderystė, kuri įgalina kiekvieną bendruomenės narį prisiimti atsakomybę, lanksčiai veikti ir dalintis mokantis kartu. Personalizuoto ugdymo praktikoje yra kuriamas tarpusavio ryšys, sąveika tarp besimokančiojo ir mokytojo, siekiama atpažinti mokinio stipriąsias ir silpnąsias savybes, sudominti, motyvuoti mokinius, siekiama kiekvieno mokinio pažangos bei asmeninio tobulėjimo.

  • ETD
    Pedagogų pasidalytoji lyderystė ir bendradarbiavimas su tėvais ikimokyklinio ugdymo įstaigoje
    [Distributed leadership of teachers and collaboration with parents in pre-school education institutions]
    master thesis
    Tamošiūnienė, Inesa
    2025-05-28

    Pasidalytoji lyderystė plačiai tyrinėjama įvairiuose švietimo lygmenyse, tačiau ikimokykliniame ugdyme tyrimų atlikta nėra labai daug. Šiuo metu ji vis labiau populiarėja kaip vadovavimo idėja ikimokyklinio ugdymo institucijose, nes yra reikšminga siekiant sėkmingai įgyvendinti pokyčius organizacijoje. Pasidalytoji lyderystė organizacijoje dažniausiai pasireiškia atsisakant hierarchinio valdymo ir pereinant prie partnerystės, suprantant, kad veiksminga lyderystė neapsiriboja vienu asmeniu. Ikimokyklinės įstaigos bendravimas, bendradarbiavimas su tėvais taip pat turi sąsajas su vaikų ugdymo(si) kokybe. Tėvų įsitraukimą, bendravimą ir bendradarbiavimą akcentuoja ne tik gausybė tyrėjų, bet ir įvairūs švietimo bei teisės aktai. Tačiau būtina pripažinti, kad vis dar ieškoma ir naujų būdų bei galimybių, kaip sudaryti tėvams sąlygas kuo veiksmingiau įsitraukti į įstaigos gyvenimą. Šiame darbe keliama mokslinė problema formuluojama klausimu: kokios yra pasidalytosios lyderystės ir bendradarbiavimo su tėvais sąsajos ikimokyklinio ugdymo įstaigoje Lietuvoje? Darbo objektas: pedagogų pasidalytosios lyderystės ir bendradarbiavimo su tėvais sąsajos. Darbo tikslas: nustatyti pedagogo pasidalytosios lyderystės ir bendradarbiavimo su tėvais raišką ir sąsajas. Darbe naudoti šie tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, anketinė ikimokyklinio ugdymo pedagogų apklausa, statistinė duomenų analizė. Atsižvelgiant į atlikto tyrimo rezultatus galime teigti, kad ikimokyklinio ugdymo pedagogų pasidalytoji lyderystė atsiskleidžia įvairiose srityse. Tai apima ir organizacijos vertybių, bendros vizijos puoselėjimą, ugdymo kokybės gerinimą, sprendimų įstaigoje priėmimą. Pedagogai prasmingai prisideda prie įstaigos veiklų, imasi iniciatyvų, dalijasi savo patirtimi su kolegomis. Tyrimas atskleidė, jog ikimokyklinio ugdymo pedagogai siekdami kuo geresnių ugdymo rezultatų nuolat bendradarbiauja su ugdytinių tėvais, padeda ugdytinių tėvams sprendžiant iškilusias problemas, dalijasi savo žiniomis ir patirtimi su jais. Taip pat siekiant gerinti ugdymo kokybę, surasti naujus bendradarbiavimo su ugdytinių tėvais būdus ir strategijas pedagogai bendrauja su administracija ir kolegomis, dalijasi atsakomybe. Kaip parodė tyrimo rezultatai, ikimokyklinio ugdymo pedagogų pasidalytoji lyderystė glaudžiai susijusi su bendradarbiavimo su tėvais raiška.

Most viewed
  • Šis vadovėlis skiriamas aukštųjų mokyklų socialinių mokslų edukologijos, psichologijos, sociologijos, antropologijos, viešosios komunikacijos, ekonomikos, viešojo administravimo, vadybos ir politikos mokslų krypčių sudijų studentams.

      25077
  • Universitetas / University
      13983  5134
  • book; ;
    Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2014

    Vadovėlis „Takas“ skirtas B1 lygio lietuvių kalbos gebėjimams ugdyti. Jį sudaro 8 pamokos – „žingsniai“, – apimantys svarbias šiam lygiui leksikos temas ir dalį gramatikos. Ši knyga – rinkinys įvairių žanrų, skirtingo sudėtingumo tekstų, kad tiek studentai, tiek jų mokytojai galėtų lanksčiai, kūrybingai ir efektyviai naudotis pateikta medžiaga. Tekstų įvairovė – bandymas atsižvelgti į skirtingų mokymosi stilių, pomėgių, socialinių sričių ir interesų besimokančiųjų poreikius. Apskritai vadovėlio išeities taškas – autentiški tekstai ir natūrali kalbos vartosena. Knyga gausiai iliustruota paveikslais ir fotografijomis, atspindinčiomis įvairias gyvenimo realijas, apimančias įvairius socialinius bei kultūrinius lietuvių kalbos vartojimo ir gyvenimo aspektus. Kiekvienoje pamokoje galima rasti ir smulkiosios tautosakos bei sakytinės kalbos, neformaliosios kalbos pavyzdžių. Dalis gramatikos taisyklių pateikta pamokose kaip aktyvios užduotys. Daugiau informacijos ir gramatikos taisyklių pateikta gramatikos priedo įklijoje, kuri suskirstyta ne pagal pamokas, o pagal kalbos dalis. Šią informaciją galima naudoti skirtingose pamokose, kai tik kyla klausimų dėl tinkamos žodžio formos. Atmintuke rasite kiekvienos pamokos koliažus, kuriuos galima rodyti išmaniojoje lentoje interaktyvioms užduotims, klausymo įrašus ir visus vadovėlio tekstus, kad mokytojas panorėjęs galėtų išradingai juos panaudoti kurdamas savo užduotis. Pajuskite, kaip žingsnis po žingsnio lietuvių kalba ir kultūra jums tampa suprantamesnė, įdomesnė, gal net artimesnė.

      3907  12819
  • Some of the metrics are blocked by your 
      12153  23
  • ETD
    The effect of influencer marketing on customer behavior. The case of "YouTube" influencers in makeup industry
    [Įžymybių marketingo įtaka pirkėjų elgesiui. "YouTube“ kanalo makiažo industrijos įžymybių atvejis.]
    master thesis
    Baramidze, Tamar
    2018-05-23

    The aim of this diploma paper it is to provide recommendations to the "YouTube" influencers in Georgia and Lithuania and to the brands that target those markets, based on the theoretical analysis, survey and qualitative analysis of the "YouTube" influencers. The paper consists of three main parts: theoretical, empirical and recommendations parts. The first part looks into the literature related to the influencer marketing, it‘s methods of use, the benefits that it can deliver to the brands and the effect of it towards the audience. The second part is devoted to the empirical research: a qualitative analysis of one macro influencer in the makeup industry, one Lithuanian influencer with the biggest number of followers in the country within the industry, and one Georgian influencer with the largest number of subscribers in the country within the industry. In the second chapter, there are also presented the comparisons of their work to each other and the conclusions. The third part focuses on highlighting the problematic aspects of the field of "YouTube" Influencer marketing in Georgia and in Lithuania and providing practical recommendations to the brands and the influencers.

      4472  7004
Most downloaded
  • book
    Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2009

    This teaching aid has grown out from the course Introduction into English Linguistics which I have been teaching at Vytautas Magnus University for a number of years. Its aim is to present students with a concise and up-to-date discussion of some of the main topics that mod-ern linguistics addresses. The teaching guide is provided with exercises for each topic (graded from less difficult to advanced), and questions for discussion. All the exercises have been tested in class. The teaching guide also includes a glossary of the most important terms which students have to know and be able to use not only in this course but also in the other linguistic courses that they take in the programme of English Philology.

      39581  2253
  • book
    Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2012

    Šiuolaikinei organizacijai, norinčiai sėkmingai dirbti rinkoje, būtinos marketingo komunikacijos. Jos yra vienas pagrindinių šiuolaikinio marketingo aspektų. Tai svarbus bet kokios organizacijos veiklos elementas, leidžiantis organizacijai bendrauti su klientais. organizacijos turi mokėti koordinuoti, integruoti, planuoti savo komunikaciją – išmokti naudoti tokį galingą marketingo įrankį kaip marketingo komunikacijos. Mokomoji knyga parengta remiantis marketingo komunikacijų tema parašytais lietuvių ir užsienio autorių darbais ir vadovėliais, taip pat internetu pasiekiamais šaltiniais.

      19098  6744
  • book
    Kaunas : Vytautas Magnus University, 2011

    This text serves as an introduction to critical analysis of crime fiction in English. After a brief review of the pre-history of crime fiction in English, the principal focus is on sub-genres such as Golden Age detective stories, American noir thrillers, thrillers in general and police procedurals. For each sub-genre a list of characteristics is provided. Some major authors like Agatha Christie, Raymond Chandler, P.D. James, Ruth Rendell, Ian Rankin and Kathy Reichs are given closer attention. In addition, newer trends in crime fiction are discussed. Exercises for students and advice in carrying out research on crime fiction are also given.

      19024  3368
  • The idea to write this book primarily came from our intention to share what we have discovered about one of the greatest childhood miracles – play. For a number of years we have explored this phenomenon, yet its profound and extraordinary nature still continues to surprise us. Promotes development and, at the same time, is the greatest achievement of the child. Keeping this in mind, we designed our monograph for a few purposes. First, we wanted to present the results of the three-year project “Development of Self-Regulation in Play” attained in play research laboratory of the Lithuanian University of Educational Sciences. Second, we sought for the first time to discuss in Lithuanian language the theory of play based on cultural – historical psychology. Our objective was to formulate and present the key principles of the development of self-regulation through play activities. Finally, we aimed to describe the steps of practical use of joint (adult-child) play activities that help a child to develop a self-regulatory behavior during play. Why did we choose to focus on the development of self-regulation through play activities? Simply that a large number of worldwide studies show (Elkind, 1982, 2007; Singer, Singer, D’Agostino, DeLong, 2008; Frost, 2010) that children’s imaginary play is vanishing and that their imagination and self-regulation skills have deteriorated. Another observed trend is a clear opposition between play and academic learning (Miller & Almon, 2009; Nicolopoulou, 2010). Surveys reveal that currently selfregulation and executive functions are in the center of researchers’ attention worldwide and are among top ten studies in progress. [...]

      18051  3558
  • book;
    Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2011

    Cheminių reakcijų ir procesų termodinamika, grįžtamosios ir negrįžtamosios cheminės reakcijos, fazių pusiausvyra ir tirpalai, elektrochemija, cheminių reakcijų kinetika, koloidų chemija. Šioje knygoje pateikiama teorinė dalis, uždavinių sprendimai, užduotys savarankiškam darbui, laboratorinių darbų aprašai minėtomis temomis.

      16857  2172