Ikimokyklinio ugdymo tyrimo parametrų planavimas

  • Dalyko kodas: IPP3020
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Planning of pre-school educational research parameters
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Ilona Tandzegolskienė, Vytauto Didžiojo universitetas, Socialinių mokslų fakultetas, Edukologijos institutas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Kurso metu studentai turės galimybę formuluoti ir planuoti tyrimo problemą bei atrasti galimus problemos sprendimo variantus, siejant tai su pedagoginės praktikos globojant mentoriui dalyko tikslais. Praktikos vieta bus tas laukas, kur studentas galės realiai patikrinti parengto tiriamojo darbo parametrų nuoseklumą ir problemos aktualumą bei surinkti duomenis, aktualius suplanuotam tyrimui. Rengdamas tiriamąjį darbą ir konstruodamas tyrimo etapus dalyko metu studentas demonstruoja gebėjimą suformuluoti metodologinius tyrimo dizaino parametrus; atrinkti mokslo šaltinius; surinkti, analizuoti ir apibendrinti empirinius duomenis; apibūdinti ir interpretuoti rezultatus; suformuluoti išvadas ir rekomendacijas; dalyvauti diskusijoje ir pristatyti rezultatus.

Dalyko anotacija užsienio kalba

During the course, students will have the opportunity to analyze the research work problem at the place of practice. The place of practice will be the possibility to rewiev the reliability of the research work and collect data relevant. In the research work the student demonstrates abilities in formulating methodological parameters of research design; search for research resources; collect, analyse and summarize empirical data; describe and interpret results; formulate the conclusions and recommendations; discuss about research issues.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Psichologija, Ikimokyklinė pedagogika

Dalyko studijų rezultatai

1. Formuluoti tyrimo klausimus ir pagrindinius tyrimo parametrus, remiantis išsikelta tyrimo problematika.
2. Sisteminti ir apibendrinti skirtingų autorių išsakomas mintis, susijusias su darbo pagrindine problema.
3. Pateikta tyrimo imties atrankos kriterijai ir aprašyta tyrimo dalyvių demografinės charakteristikos.
4. Priimti sprendimą dėl empirinio tyrimo tipo, jį logiškai pagrįsti vykdant tyrimą.
5. Analizuoti ir interpretuoti empirinio tyrimo dalies rezultatus.
6. Reflektuoti raštu ir žodžiu galimas pasirinktos problemos tyrimo srities rezultatus, orientuojantis į profesinę saviraišką, socialinę atsakomybę, tolerancijos jausmą ir profesinę etiką.

Dalyko turinys

Darbo aktualumo apibūdinimas ir naujumo aptarimas
Tyrimo idėjos ir problemos išskyrimas
Tyrimo parametrų formulavimas1. Mokslo šaltinių parinkimas pagal apsibrėtą tyrimo objektą.
Vykdomo tyrimo plėtojimas, analizuojamos literatūros konceptualizacija ir operacionalizacija.
Koncepto žemėlapio parengimo principai ir apibendrinimų formulavimo technikos.
Pateikiamų teorinių įžvalgų darbo tekste lyginimas, interpretavimas ir apibendrinimų derinimas.
Tyrimo imties atrankos kriterijai ir tyrimo imties metodo logika bei demografinės charakteristikos aprašymas.
Tyrimo metodologiniai parametrai ir jų dermė su tyrimo problema ir tyrimo klausimu/klausimais.
Tyrimo instrumento aprašymo būdai ir sąsajos su tyrimo klausimu/klausimais.
Tyrimo metodų aptarimas: pedagoginis veiklos tyrimas, atvejo studija, naratyvas, interviu, sutelktosios grupės interviu, stebėjimas.
Tyrimo etikos principų taikymas ir argumentavimas.
Tyrimo ribotumų aptarimas, siekiant parodantys tyrėjo suvokimą apie atlikto tyrimo stipriąsias ir silpnąsias puses.
Tyrimo rezultatų ir įžvalgų analizė, aptarimas, apibendrinimų formulavimas.
Integruotas teorinių ir empirinių tyrimo rezultatų paaiškinimas.
Darbe pateiktos tyrimo parametrų, metodologijos, apibendrinimų ir išvadų integruotas ir argumentuotas paaiškinimas.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 18
Seminarai 18
Konsultacijos 10
Savarankiškas darbas 34
Iš viso 80

Studijų rezultatų vertinimas

Tarpinis atsiskaitymas 20%
Tarpinis atsiskaitymas 10%
Tarpinis atsiskaitymas 10%
Kolokviumas 10%
Egzaminas 50%

Literatūra

1. 2015 Helen Kara Creative research methods in the social sciences :a practical guide Bristol : Policy Press Soc. mokslų ir Teisės f. b-k
2. 2014 John W. Creswell.Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches Los Angeles (Calif.) [etc.] : Sage VDU Soc. mokslų ir Teisės f. b-k
2013 Baumfield, V., Elaine Hall, E., Wall, K.. Action research in education : learning through practitioner enquiry. Los Angeles (Calif.) VDU Soc. mokslų ir Teisės f. b-k
3. 2011 Žydžiūnaitė, V. Baigiamojo darbo rengimo metodologija: mokomoji knyga Klaipėda: Klaipėdos valstybinė kolegija VDU Soc. mokslų ir Teisės f. b-k
4. 2007 Davis, M. B. Doing a Successful Research Project: Using Qualitative and Quantitative Methods. SAGE VDU Soc. mokslų ir Teisės f. b-k
5. 2004 Bryman, A. Social Research Methods. Oxford University Press VDU Soc. mokslų ir Teisės f. b-k
2013 McAteer, Mary Action research in education / Thousand Oaks (Calif.)
2. 2012 Bitinas, B.Kokybiniai edukaciniai tyrimai :teorijos, duomenų rinkimas ir analizė Šiauliai : Šiaulių universiteto leidykla
2010 Susan M. Bruce, Gerald J. Pine. Action research in special education : an inquiry approach for effective teaching and learning / New York : Teachers College Press
2006 Lichtman, M. Qualitative Research in Education : a User's Guide. Thousand Oaks Calif. etc. : Sage
2004 Bryman, A. Social Research Methods. Oxford University Press
2017 Žydžiūnaitė, V., Sabaliauskas, S. Kokybiniai tyrimai: pricipai ir metodai.