Literatūra, reklama ir medijos (LFL3010)

  • Dalyko kodas: LFL 3010
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 5
  • Pavadinimas anglų kalba: Literature, Advertising and Media
  • Dalykas atestuotas: 2020-05-07
  • Atestacija galioja iki: 2023-05-07
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. Dalia Kuizinienė, doc. dr. Vijolė Višomirskytė, Lituanistikos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyką sudaro dvi dalys. Iš pradžių gilinamasi į literatūros reklamavimo informacinį, pažintinį, kultūrinį, socialinį ir komercinį aspektus: reklamavimo būdus, priemones, įrankius bei strategijas; aptariami leidyklų rinkodaros ypatumai. Antroji dalis skirta literatūros ir medijų klausimui: aptariamos literatūros lauko transformacijos, gilinamasi į išskirtines literatūrinio medialumo savybes ir funkcijas lyginant literatūrą su kitomis medijomis. Seminaruose studentai analizuoja literatūros ir reklamos tekstus, patys rašo knygos anotaciją ir parengia literatūros reklamos projektą, formuluoja diskusinius klausimus ir tyrimo, nagrinėjančio literatūros medialumą, problemą.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course is composed of two parts. The first part explores the methods, instruments, tools, and strategies of advertising and promoting literature, discussing the specifics of advertising and marketing characteristics of publishing. The second part takes a closer look at the issue of media in relation to literary art, discussing the issue of transformations of literary field, focusing on the distinctive properties and functions of literary mediality in comparison with other media. Students analyze literary texts and advertisements, write an annotation for a book, prepare a project promoting literature, formulate research questions.

Dalyko studijų rezultatai

1. Apibūdinti literatūros studijų kryptis, tiriančias literatūrą kaip mediją tarp kitų medijų, ir susieti su praktine humanitaro veikla, parašant knygos anotaciją ir sukuriant socialinę literatūros reklamą.
2. Suvokti ir paaiškinti leidybos rinkodaros bei leidybos reklaminės strategijos ypatybes.
3. Apibrėžti literatūrą kaip reiškinį ir procesą, apimantį visuomenines bei kultūrines literatūros kūrimo, recepcijos, platinimo, panaudojimo, tekstų sudarymo ir žanrų raidos sąlygas
4. Apibūdinti ir paaiškinti literatūros ir kitų medijų specifiką; globalių medijų ir komunikacinių technologijų poveikį literatūros laukui.
5. Apibūdinti reklamos funkcijas, struktūrą, retoriką, kalbinę raišką ir literatūros reklamos specifiką.
6. Kuriant knygos anotaciją ir socialinę reklamą, surasti reikalingą informaciją, ją objektyviai interpretuoti, įvertinti ir numatyti jos panaudojimo galimybes naudojantis naujausiomis kalbos ir literatūros analizės, teksto tvarkybos technologijomis ir įvairiais šaltiniais (literatūros archyviniu rankraštiniu paveldu, bibliotekų fondais).
7. Reaguojant į dabartines literatūros lauko transformacijas, kartu su kolegomis sukurti socialinę literatūros reklamą, kuri iliustruotų teoretikų konceptualizuotas išskirtines literatūrinio medialumo savybes ir/ar funkcijas.

Dalyko turinys

Dalyko turinį sudaro dvi dalys:
I dalis. Literatūros reklamavimas (komercinis, informacinis, pažintinis, kultūrinis aspektai).
1. Literatūros (kaip prekės) reklamavimo būdai, priemonės, technologijos.
2. Komercinės ir socialinės, kultūrinės reklamos skirtumai. Skaitymo skatinimo akcijos.
3. Reklamos samprata, funkcijos, struktūra. Reklama ir psichologija.
4. Anotacijos žanro specifika. Informacinė ir reklaminė anotacija.
5. Rinkodara, leidyklų reklaminės strategijos ir jų analizė. Knygos reklama žiniasklaidoje.
6. Knygos viršelis. Teksto ir vaizdo ryšys. Teksto vizualizacijos aspektai. Vizualumo funkcija reklamoje.
7. Literatūros reklamavimas ir medijos: rašytojų tinklaraščiai, socialiniai tinklai. Rašytojų savireklama.
II dalis. Literatūra — medija tarp kitų medijų.
1.M.-L. Ryan konceptualizuotas medijų sąvokos apibrėžimas. Medijų prigimtis: semiotinis, technologinis ir kultūrinis parametrai.
2. Literatūra — meno medija ir literatūros medijos. Medijos ir žanrai.
3. Literatūros ir medijų klausimas kultūrologijoje: W. Benjamino, P.Bourdieu, McLuhano ir B.Andersono idėjos. Meno kūrinio reprodukavimo technologijų vaidmuo.
4. Literatūra - globalios kultūros industrijos dalis: knygos – „konvergencijos kultūros“ objektai. Literatūros remediacija. Šiandieninis literatūros statusas ir iššūkiai.
5. Verbalinis menas skaitmenos amžiuje: kompiuteris ir literatūra. Kalbos disfunkcionalumas skaitmeninėje literatūroje.
6. Literatūra ir filmas: kokios savybės būdingos tik literatūriniam diskursui, o kurios bendros?
7. Literatūra transmedialiame kontekste. Skirtingų meno formų medialumas ir specifinis literatūros medialumas.
Rinkodara, leidyklų reklaminės strategijos ir jų analizė. Knygos reklama žiniasklaidoje.
Knygos viršelis. Teksto ir vaizdo ryšys. Teksto vizualizacijos aspektai. Vizualumo funkcija reklamoje.
Literatūros reklamavimas ir medijos: rašytojų tinklaraščiai, socialiniai tinklai. Rašytojų savireklama.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 30 val.
Seminarai 15 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 45 val.
Savarankiškas darbas 88 val.
Iš viso 133 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 30 %, rašto darbas (anotacija) – 10 %, darbas seminarų metu – 20 %, egzaminas – 40 % galutinio pažymio.

Literatūra

1. 2011 Alber, J. Why Study Literature. EBSCOhost, search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&AuthType=ip,url,uid&db=e000xww&AN=515676&site=ehost-live.
2. 2019 Čereška B. Jokubauskas D. Rupšlaukis A. Reklama: tarp klasikos ir modernumo.
3. 2003 McLuhan M. Kaip suprasti medijas.
4. 2014 Ryan, Marie-Laure. "Narration in Various Media“. In: Hühn, Peter et al. (eds.): the living handbook of narratology. URL = http://www.lhn.uni-hamburg.de/article/narration-various-media
5. 2014 Šliburytė L. Reklama ir kūrybiškumas.
Papildoma literatūra
1. 2005 Benjamin W. „Meno kūrinys techninio jo reprodukuojamumo epochoje“ in Nušvitimai.
2. 2009 Manowich L. Naujųjų medijų kalba.
3. 2003 Barthes R. Atvaizdo retorika. Baltos lankos 17.
4. 2011 Bourdieu P. "Kultūrinės produkcijos laukas, arba atvirkščias ekonomikos pasaulis" in XX amžiaus literatūros teorijos: chrestomatija aukštųjų mokyklų studentams, I d.
5. 2004 Čereška, B. Reklama: teorija ir praktika