Režisūra II

  • Dalyko kodas: MVD 3016
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 3
  • Pavadinimas anglų kalba: DIRECTING II
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. Jonas Vaitkus, doc. Artūras Areima, doc. Agnius Jankevičius

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas skirtas supažindinti aktorinio meistriškumo studentus su režisūros pagrindais: aplinkybių apibrėžimas, konflikto konstravimas, siekiamybių bei konflikto raida sceninio laiko rėmuose; siužeto supratimas ir valdymas; temos išgryninimas ir vedimas; darbas su aktoriumi; sceninio interpretavimo galimybės; koncepcija; stiliaus ir žanro sceninės ypatybės; muzikos vaidmuo režisūriniame naratyve; scenovaizdžio ar sceninių objektų santykis su literatūra, veiksmu ir prasme.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Subject is designed so that acting students can examine the fundamentals of directing: the definition of circumstances, the construction of conflict, aspirations and development of conflict in time frames; the understanding and management of plot; the purification and leading of the theme; work with actors; the possibilities of stage interpretations; concept; scenic features of style and genre; the role of music in directing narrative; the relation between stage scenery, stage object and literature, action and meaning.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

„Vaidybos pagrindai I“, „Judesio menas I“, „Pažintinė praktika“,“ Vaidybos pagrindai II“, „Specialybės kalbos kultūra“, „Judesio menas II“, „Režisūra I“.

Dalyko studijų rezultatai

1. Skirti ir palyginti aktoriaus ir režisieriaus profesijas.
2. Fiksuoti ir suvokti intuityvius impulsus.
3. Analizuoti, struktūruoti ir klasifikuoti matytus reiškinius, įvykius bei literatūrą.
4. Kristalizuoti idėjas.
5. Dirbti su aktoriumi.
6. Naudoti muziką, scenovaizdį, objektus sceniniame veiksme bei suvokti jų reikšmę ir tikslą.

Dalyko turinys

1. Asociatyvus kristalizuotos idėjos analogo radimas realybėje.
2. Asociatyvus kristalizuotos idėjos analogo radimas realybėje.
3. Koncepcijos, kaip dvasinės ir veiksminės sferos modelio atradimas.
4. Koncepcijos, kaip dvasinės ir veiksminės sferos modelio atradimas.
5. Koncepcijos arba vyksmo, „žaidimo aikštelės“ modelis, jo meninis turinys bei apipavidalinimas (galimybė rastis spektakliui.
6. Koncepcijos arba vyksmo, „žaidimo aikštelės“ modelis, jo meninis turinys bei apipavidalinimas (galimybė rastis spektakliui.
7. Aktorinių užduočių formulavimas atsispiriant nuo idėjos ir koncepcijos.
8. Aktorinių užduočių formulavimas atsispiriant nuo idėjos ir koncepcijos.
9. Darbas su žanrine ir stilistine psichofizikos raiška.
10. Darbas su žanrine ir stilistine psichofizikos raiška.
11. Spektaklio muzikos reikšmingumas.
12. Spektaklio muzikos reikšmingumas.
13. Scenovaizdžio ar sceninių objektų prasminė plastika santykyje su kitais spektaklio elementais.
14. Scenovaizdžio ar sceninių objektų prasminė plastika santykyje su kitais spektaklio elementais.
15. Kostiumo ir personažo sintezė bendrame spektaklio koncepcijos audinyje.

Dalyko studijos valandomis

Kontaktinis darbas:
Praktikumai – 45 val.
Savarankiškas studento darbas:
Savarankiškas studento darbas (tame tarpe – pasirengimas kolokviumui ir egzaminui) – 35 val.
Viso: 80 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 30%
Kiti tarpiniai atsiskaitymai (individualių ir komandinių užduočių atlikimas) – 20%
Egzaminas – 50 %

Literatūra

1.1993 Karalius miršta. Prancūzų pjesės „Amžius“
2. 1999 Bernard-Marie Koltes. „Roberto Zucco“ „Baltos lankos“
3. 2012 Mate Mitišic „Pomirtinė trilogija“ „Aidai“
4. 1998 Molière “Komedijos” “Baltos lankos”
5. 1961 A. Čechovas Raštai : [dešimt tomų]
6. Robert (Bob) Wilson
http://www.youtube.com/watch?v=PYDZj8kZq_A&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=TMCd8lCKfEI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=R3R_cX84IVo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=uRglplWwZ2Q&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=MDqNpa-GU4Y&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=mVyT59WmXSE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=0x-UYkCmwHs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=l5P_mVQNnbE
http://www.youtube.com/watch?v=nJ5sGkHxLVc&feature=relFAu
http://www.youtube.com/watch?v=03cW5S2XI1A&feature=relFAu
http://www.youtube.com/watch?v=JTW1R8ok3EQ&feature=relFAu
http://www.youtube.com/watch?v=GW4dtU2NuDE&feature=relFAu
Papildoma literatūra
1. 2008 Audronis Liuga. „Laiko sužeistas teatras“ “Baltos lankos”
2. 1992 Brook Peter “Tuščia erdvė“ "Scena”
3. Árpád Schilling
http://www.youtube.com/watch?v=-PAqgGJpv-8
http://www.youtube.com/watch?v=ubLghLMhJEY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=ed6p1m4Kve0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=5XE8Lgm9BdY&feature=relFAu
http://www.youtube.com/watch?v=vqjdIECQ_ig&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=hNvuQSt_uYQ&feature=relFAu
4. Jan Fabre's
http://www.youtube.com/watch?v=DRHlijDlBZc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=v1x77CHxXFU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=1xbW7RefDzg&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=q8w45RyhQ_I&feature=related
5. Romeo Castellucci
http://www.youtube.com/watch?v=LOv3QsyJG2I
http://www.youtube.com/watch?v=RvlYOX6VAgI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=WxVx6xn4IQ0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=w9T8GCrgHP4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=yqUkaGAWkFc&feature=related
6. Alvis Hermanis
http://www.youtube.com/watch?v=gGVQLvCMAiI
http://www.youtube.com/watch?v=n95U4rb-Rnc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=NOBmAAaATDg&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=bbACPc6HVPc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=qUkqcl6J72Y
7. Grzegorz Jarzyna
http://www.youtube.com/watch?v=l9TLlFZHqAU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=KDm0MgpIY_s&feature=relFAu
http://www.youtube.com/watch?v=92zVEdI4lRM&feature=relFAu
8. Jan Klata
http://www.youtube.com/watch?v=b3eww4M8mXg&feature=relFAu
http://www.youtube.com/watch?v=vAbxYcCQVwY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=SSFP38Tl_PU&feature=related
9. Krzysztof Warlikowski (http://www.nowyteatr.org)
http://www.youtube.com/watch?v=Af6ORvtT7lA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=t8lt1fQFOkk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=aZTJXhcl6GI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=RhEpGcoq5a4
http://www.youtube.com/watch?v=7dQYL6hcJlQ
http://www.youtube.com/watch?v=U9xKx9ze4TY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=fX_ftlr-Qss&feature=endscreen&NR=1