Andragoginė didaktika (Švietimas ir IT)

  • Dalyko kodas: ISI 1005
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Andragogical Didactics
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. habil. dr. M. Teresevičienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Bendrosios didaktikos tikslas analizuoti technologijomis grįstą mokymosi procesą, remiantis naujausiomis pedagogikos ir andragogikos teorijomis, rengtis mokytojo darbui organizuojant ir pritaikant dalykui technologijomis grįstas mokymosi aplinkas, naudojant įvairius mokymosi metodus, priemones ir vertinant mokymosi pasiekimus.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The aim of the General Didactic is to discuss teacher’s skills with references to new pedagogical theories and new education technologies in general and practically organize and invoke the programs of school subjects, practical tasks, learning material, tools, assessment of learning outcomes.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Ugdymo filosofija

Dalyko studijų rezultatai

1.1. Projektuoti ugdymo turinį, formuluoti tikslus ir uždavinius.
1.2. Nustatyti mokymo/si metodų priklausomybę nuo mokymo dalyko tikslų, turinio ir besimokančiųjų poreikių.
1.3. Sukurti technologijomis grįsto mokymo/si aplinką.
2.1. Apibrėžti mokymosi proceso ir mokymosi pasiekimų vertinimo kriterijus.
2.2. Pagrįsti mokymosi pasiekimų įvertinimo rezultatus
3.1. Planuoti mokymo turinį
3.2. Apibrėžti IKT vietą tarpe kitų andragogo profesijos kompetencijų.

Dalyko turinys

1. Bendroji didaktika - mokslas apie mokymą ir mokymąsi.
2. Ugdymo turinio projektavimas. Tikslų taksonomijos.
3. Mokiniui tinkamų mokymo/si metodų ir priemonių parinkimas.
4. Inovatyvūs metodai ir mokymosi ištekliai.
5. Projektai - mokymo/si metodas.
6. Ką reiškia efektyvus mokymas/is.
7.Aplinkos įtaka mokymo/si technologijomis grindžiamam mokymo/si procesui, jos kūrimas, įtaka mokymuisi, IT taikymas mokymo/si procese.
8.Mokymosi pasiekimų vertinimas.
9. Mokymo/si pasiekimų vertinimo kriterijų atitikimas mokymo tikslams.
10. Mokymo/si pasiekimų vertinimo metodai.
11. Grįžtamasis ryšys, jo teikimo ypatumai.
12. Bendrosios programos, dalyko, temos programos, pamokų planai.
13. Mokytojo profesijos kompetencijos.
14. Mokytojo saviugda.

Dalyko studijos valandomis

155 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Dalyvavimas forumo diskusijose 5%, 1-oji užduotis 20 %, 2-oji užduotis 10 %, kolokviumas - 15 %, egzaminas- 50 %.

Literatūra

1. 2014 Hattie J. Matomas mokymasis. Mokytojo vadovas Routledge /Petro ofsetas
2. 2012 Informacinės technologijos ugdymo procese. Sud. M.Teresevičienė Skaityti 3 skyrių (75 -97 psl. ) Kaunas, VDU
3. 2008 Ko reikia šiuolaikiniam mokytojui? Aktualus mokytojų kvalifikacijos tobulinimo turinys.(2008). G. Gedvilienė ir kt. Vilnius. Lietuvos pramonės prekybos ir amatų rūmu asociacija.
4. 2008 Petty G. Įrodymais grįstas mokymas. Praktinis vadovas. (Skaityti 4, 5 skyrius) Vilnius, Tyto Alba
5. 2012 Informacinės technologijos ugdymo procese. Sud. M.Teresevičienė. 3 skyrius (75 -97 psl.) VŠį Pasaulio lietuvių kultūros, mokslo ir švietimo centras.
Papildoma literatūra
6. 2006 Šiaučiukėnienė L., Visockienė O., Talijūnienė P. Šiuolaikinės didaktikos pagrindai. Kaunas, Technologija.
7. 2006 Petty G. Šiuolaikinis mokymas. Praktinis vadovas. Vilnius, Tyto Alba
8. 2001 Jensen, E. Tobulas mokymas. Vilnius, Tyto alba.
9. 2004 Teresevičienė M., Oldroyd.D., Gedvilienė G. Suaugusiųjų mokymasis. Kaunas. VDU.