Ugdymo filosofija (Švietimas ir IT)

  • Dalyko kodas: EDUN1011
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: PHILOSOPHY OF EDUCATION
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. Vaiva Zuzevičiūtė

Dalyko anotacija užsienio kalba

Opportunities for students are provided to discuss and identify their own philosophy in pedagogical activity (idealism/ liberal ideas, realism, behaviorism, humanism, pragmatism, radicalism and others are presented). Also, course provides oportunities for students to acquire information on historical, socio-cultural and background of education, also the role of a teacher in each trend. Course therefore enables students to provide arguments on the issues above concerning their personal philosophy of education.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Išklausytas bendrojo lavinimo A gr. dalykas FILOSOFIJA

Dalyko studijų rezultatai

Dalyko studijose studentai įgis šiuos gebėjimus: • naudoti pagrindines švietimo ir filosofijos sąvokas; • apibūdinti pasaulėžiūros daromą įtaką švietimui ir ugdymui; • apibūdinti filosofijos, pedagogikos ir andragogikos santykį; • išvardinti ir apibūdinti suaugusiųjų švietimo filosofijos kryptis; • apibūdinti suaugusiųjų švietimo filosofijos krypčių istorinę ir sociokultūrinę raidą; • apibūdinti, pateikti pavyzdžių apie suaugusiųjų filosofijos krypčių raišką šiuolaikiniame suaugusiųjų švietime.

Dalyko turinys

1. Pagrindinės Švietimo filosofijos sąvokos: filosofija ir ugdymas. Ugdymo samprata. 2. Filosofijos samprata ir tipai. Filosofijos ir pedagogikos santykis. 3. Antropologijos ir pedagogikos santykis. 4. Ugdymo filosofijos srovės: idealizmas 5. Ugdymo filosofijos srovės: biheviorizmas 6. Ugdymo filosofijos srovės: humanizmas 7. Ugdymo filosofijos srovės: radikalioji srovė 8. Ugdymo filosofijos srovės: analitinė 9. Ugdymo filosofijos srovės: pragmatizmas 10. Mokymosi visą gyvenimą filosofija asmenybės raidos kontekste.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 20 val. Seminarai ir pratybos – 15 val. Komandinio darbo organizavimas - 15 val. • užduočių parengimas ir aptarimas – 3val. • darbo planavimas ir organizavimas – 2 val. • virtualus konsultavimas - 4 val. • aprobavimas, vertinimas, grįžtamasis ryšys – 6 val. Savarankiškas ir komandinis darbas - 70 val. Iš viso - 120 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzamino užduotis (50%), savarankiškas darbas (10%), darbo komandoje rezultatai (25%), tarpinis atsiskaitymas (15%)

Literatūra

1. 2000 Bitinas B. Ugdymo filosofija. Vilnius, Enciklopedija. 2. 2006 Duoblienė L. Šiuolaikinė ugdymo filosofija: refleksijos ir dialogo link. Vilnius, Tyto Alba. 3. 1997 McLuaghlin G. H. Šiuolaikinė ugdymo filosofija: demokratiškumas, vertybės, įvairovė. Kaunas, Technologija. Papildoma literatūra 1. 1995 Noddings N. Phylosophy of Education. Oxford. 2. 1992 Anzenbacher A. Filosofijos įvadas. Vilnius. 3. 1996 Ozmon H. A. Craver S. M. Filosofiniai ugdymo pagrindai. Vilnius, leidybos centras. 4. 1998 Pukelis K. Mokytojų rengimas ir filosofinės studijos. Kaunas, „Versmė“.