Technologijomis grįsto mokymo(si) paslaugų kokybės užtikrinimas

  • Dalyko kodas: EDU 4031
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: TECHNOLOGY ENHANCED LEARNING AND TEACHING QUALITY ASSURANCE
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc.dr. Airina Volungevičienė

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course aims at the analysis of common problems of education and technology enhanced learning and teaching quality assurance, and the development of technology enhanced learning and teaching quality assurance skills. Quality assurance philosophy, instruments, assessment objects, and the development aspects of professional andragogical activities are analysed, quality assessment of chosen object together with the formulation of recommendations for improvement are performed during the subject studies.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Mokymosi turinio projektavimo metodologija, Technologijomis grįsto mokymosi turinio projektavimas, Taikomųjų tyrimų metodologija, Technologijomis grįsto mokymosi organizavimas, Atviri švietimo ištekliai.

Dalyko studijų rezultatai

Dalyko studijose studentai įgis šiuos gebėjimus: • apibrėžti technologijomis grįsto mokymo(-si) kokybės sampratą, • nustatyti ir apibūdinti skirtingus technologijomis grįsto mokymo(-si) kokybės užtikrinimo objektus (procesus, veiklas ir turinį) ir kokybės užtikrinimo proceso dalyvius, • apibūdinti technologijomis grįsto mokymo(-si) kokybės vertinimą instituciniame ir programos lygmenyje, taip pat atlikti mokymosi turinio kokybės vertinimą ir suplanuoti jo tobulinimą • apibūdinti kokybės laidavimo veiklą visais lygmenimis (individo (besimokančiojo); andragogo, švietimo organizacijos; sistemos bei valstybiniu ir tarptautiniu mastu); • apibūdinti andragogo profesinio kompetentingumo palaikymo ir tobulinimo procesą ir jo svarbą dėstytojo profesinėje veikloje • parinkti priemones ir atlikti technologijomis grįsto mokymo(-si) kokybės vertinimą pasirinktam vertinimo objektui.

Dalyko turinys

1. Švietimo kokybės paslaugų samprata. Švietimo paslaugų kokybės užtikrinimo sisteminis požiūris (institucijos, programos, strateginės nuostatos). 2. Technologijomis grįsto mokymo(-si) kokybės samprata. Efektyvumo, rezultatyvumo, kokybės sąsajos. 3. Technologijomis grįsto mokymo(-si) kokybės užtikrinimo objektai (procesai ir paslaugos). Kokybės užtikrinimo proceso dalyviai. 4. Auditas ir kintanti kokybės samprata. Auditas kaip kokybės valdymo elementas. 5. Technologijomis grįsto mokymo(-si) proceso kokybės užtikrinimas. Institucijų savianalizė ir išorinis vertinimas. Švietimo įstaigų vertinimo samprata, vertinimo tikslai ir uždaviniai, subjektai, principai, duomenų panaudojimas. Vertinimo analizavimas bei tobulinimas. 6. Technologijomis grįsto mokymo(-si) turinio kokybės užtikrinimas (programos ir dalyko lygmenyje). Vertinimo analizavimas bei tobulinimas. 7. Atvejų analizė. Stebėsenos aprašo parengimas. 8. Atvejų analizė. Stebėsenos aprašo parengimas. 9. Technologijomis grįsto mokymo(-si) dalyvių profesinio kompetentingumo svarba kokybės užtikrinimo procese. Andragogo svarba ir raiška švietimo kokybės laidavimo procese. Profesinis kompetentingumas ir tobulėjimas.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 30 val. Seminarai ir pratybos – 15 val. Komandinio darbo organizavimas - 20 val. • užduočių parengimas ir aptarimas – 6val. • darbo planavimas ir organizavimas – 8 val. • virtualus konsultavimas - 6 val. • aprobavimas, vertinimas, grįžtamasis ryšys – 6 val. Savarankiškas ir komandinis darbas - 100 val. Komandinio darbo pristatymai – 15 val. Iš viso - 180 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzaminas - 50%, tarpinės užduotys - 15 %, komandinio darbo rezultatai -20%, koliokviumas - 15%

Literatūra

1. 2000 Ališauskas R. Švietimo kokybės matuokliai. Mokykla. 2. 2008 Embedding Quality Culture in Higher Education” - first EQAF publication (pdf) Prieiga internete 3. 2008 Implementing and Using Quality Assurance: Strategy and Practice - second EQAF publication (pdf) Prieiga internete 4. 2009 Quality Assurance of Student Assessment in Higher Education Report (pdf) Prieiga internete 5. http://www.cepes.ro/themes/policy_reform/archive/private/private05/private.pdf 6. 2010 Making basic choices for external quality assurance systems UNESCO: Paris Prieiga internete 7. 2010 EQARF Indicators in Lithuania. EQAVET. Prieiga internete http://www.eqavet.eu/Libraries/EQARF_Indicators/EQARF_Indicators_Lithuania.sflb.ashx 8. 2005 Self-assessment methodology for HE institutions and study programto implement distance education SKVC 9. 2002 Michael Fullkan. Pokyčių jėgos. Skverbimasis į ugdymo reformos gelmes Vilnius: Tyto alba 10. 2010 Quality assurance in VET in Lithuania. Dienys. Slides. Prieiga internete 11. 1998 Cacinur C., Barstyk. Visuotinės kokybės vadyba Vilnius: Technika. 12. European standards and guidelines for quality assurance SKVC 13. 2006 Bendrojo lavinimo mokyklų vidaus audito metodika (kokybės samprata; mokyklos vidaus audito modelis) Vilnius: P. Kalibato IĮ ,,Petro ofsetas“.