Dalyko (Informatika) didaktika

  • Dalyko kodas: EDU 3031
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: DIDACTICS OF A SUBJECT (INFORMATION SCIENCE)
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Vida Žvinienė

Dalyko anotacija užsienio kalba

The subject is aims at analysing core didactical theories, the methods and preconditions teaching and learning, in order to help students to decide the best approaches in their lessons (information science). The main attention is on effectiveness and applicability of organising learning of members and clients of educational organisations, which operate on the bases of modern technologies.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Ugdymo filosofija; Asmenybės psichologija: Ugdymas ir socializacija; Bendroji didaktika; Programavimo įvadas; Kompiuterių architektūra ir informacinės sistemos; Kompiuterių tinklai ir interneto technologijos.

Dalyko studijų rezultatai

Dalyko studijose studentai įgis šiuos gebėjimus: • Apibūdinti didaktikos objektą, principus; • Išvardinti didaktinius metodus, jų klasifikaciją; • Apibūdinti metodo struktūrą; • Išvardinti teikiamųjų ir aktyviųjų mokymo(si) metodų funkcijas, išryškinant pagrindines jų charakteristikas; • Paaiškinti mokymo(si) prielaidas (fiziologinės, psichologinės) ir jų sąsajas su metodų taikymu; • Paaiškinti konkretaus mokymo(si) metodo taikymo sąlygas: mokymo(si) prielaidų analizė, pasirenkamo metodo charakteristikų, ir temos (informatikoje) ir kompetencijos, kurios planuojama besimokantiesiems padėti pasiekti, sąryšis; • Tikslingai pasirinkti pedagoginės veiklos dalyke (informatika) didaktikos strategiją (prielaidos, metodo, temos, siekiamos kompetencijos, vertinimo sąryšingumas); • Parinkti bei parengti tam tikros didaktinės strategijos taikymui priemones: vizualinis, garsinis, programinis (multimedijos) pamokos aprūpinimas; • Parengti pedagoginės veiklos dalyke (informatika) didaktikos strategijos (prielaidos, metodo, temos, siekiamos kompetencijos, vertinimo sąryšingumas) taikymo strategijos projektą.

Dalyko turinys

1. Didaktikos objektą, principus. 2. Didaktinius metodus, jų klasifikaciją. 3. Metodo struktūrą 4. Teikiamųjų ir aktyviųjų mokymo(si) metodų funkcijos, pagrindinės jų charakteristikas. 5. Mokymo(si) prielaidos (fiziologinės, psichologinės) ir jų sąsajos su metodų taikymu. 6. Didaktikos strategijos samprata; pamokos (informatikos) specifiškumo problematika. 7. Konkretaus mokymo(si) metodo taikymo sąlygos: mokymo(si) prielaidų analizė, pasirenkamo metodo charakteristikų, ir temos (informatikoje) ir kompetencijos, kurios planuojama besimokantiesiems padėti pasiekti, sąryšis 8. Didaktikos strategijos informatikos pamokoje projektavimas

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 30 val. Seminarai ir pratybos – 15 val. Komandinio darbo organizavimas - 25 val. • užduočių parengimas ir aptarimas – 3val. • darbo planavimas ir organizavimas – 2 val. • virtualus konsultavimas - 4 val. • aprobavimas, vertinimas, grįžtamasis ryšys – 6 val. Savarankiškas ir komandinis darbas - 95 val. Iš viso - 180 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzamino užduotis (50%), savarankiškas darbas (10%), darbo komandoje rezultatai (25%), tarpinis atsiskaitymas (15%)

Literatūra

1. 2007 Gedvilienė G., Zuzevičiūtė V. Edukologija Kaunas: VDU leidykla 2. 1999 Gedvilienė G., Teresevičienė M. Mokymasis bendaradrbiaujant Vilnius: VU leidykla. 3. 2006 Černius V. Žmogaus vystymosi kelias. Nuo vaikystės iki brandos Kaunas: VDU leidykla 4. 1999 Jensen E. Tobulas mokymas Vilnius: AB OVO 5. 2008 Įrodymais pagrįstas mokymas : praktinis vadovas Vilnius: Tyto Alba 6. 2003 Gedvilienė G., Teresevičienė M. Mokymasis grupėse ir asmenybės kaita Kaunas: VDU leidykla