Viešieji ryšiai (ADMN2001)

  • Dalyko kodas: ADMN2001
  • Dalyko grupė: c
  • Apimtis ECTS kreditais: 5
  • Pavadinimas anglų kalba: PUBLIC RELATIONS
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Dr. Aušra Vinciūnienė, dokt. Lina Auškalnienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Šis specialybinis kursas skirtas antrojo kurso Politikos mokslų ir Viešojo administravimo bakalauro studijų programų studentams ir apima jiems būtinas išmanyti pagrindines teorines viešojo sektoriaus organizacijų viešųjų ryšių (VR) prielaidas ir praktines jų įgyvendinimo galimybes. Kurso metu susipažįstama su VR proceso samprata, išnagrinėjami VR tikslai, funkcijos, teoriniai modeliai. Orientuojamasi ir į specialių praktinių įgūdžių lavinimą – gebėjimą profesionaliai planuoti ir valdyti VR procesą, kuris apima efektyvią vidinę ir išorinę komunikaciją, konkrečių komunikacinių bei etinių problemų sprendimo žingsnius (tyrimą, planavimą, VR veiksmų įgyvendinimą ir įvertinimą), krizinę komunikaciją bei skirtingas įvairių tradicinių ir interaktyvių VR priemonių panaudojimo galimybes ryšiuose su žiniasklaida.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course is designed for BA level students of Political Science and Public Administration and concentrates on studying theories, advanced concepts, principles and practices of contemporary public relations (PR) and communication management in the global, national and local contexts. During the course students will become familiar with the latest theoretical reflections and research data on the most important developments in this field, will analyze and critically assess them; they will gain knowledge and will be capable to understand the specifics of PR, to analyse and evaluate the practice of PR in different organisations theoretically, ethically and legally, as well as to solve organisational communication problems practically.

Dalyko studijų rezultatai

1. Susipažinti su VR proceso samprata, disciplinos raida, Europos ir JAV viešųjų ryšių tradicijomis bei kultūriniais kontekstais.
2. Analizuoti politikos komunikacijos procesą, veikėjus, normatyvines funkcijas demokratijoje, šiuolaikinės politinės komunikacijos tendencijas bei pagrindines charakteristikas globaliame, europiniame ir nacionaliniame kontekste.
3. Atpažinti ir analizuoti VR funkcijas moderniose organizacijose, identifikuoti VR planavimo bei komunikacinių veiklų integravimo poreikius.
4. Analizuoti ir kritiškai įvertinti įvairių viešoji sektoriaus organizacijų informavimo bei komunikacijos strategijas, politinio marketingo kampanijas.
5. Gebėti atlikti tyrimą pasirinktoje viešojo sektoriaus organizacijoje, parengti jos VR veiklos planą ir pranešimą spaudai.
6. Skirtingo pobūdžio organizacijų ryšiams su žiniasklaida tinkamai parinkti ir profesionaliai taikyti įvairias tradicines bei interaktyviąsias VR priemones.
7. Išmanyti ir gebėti taikyti efektyvios dvikryptės komunikacijos prielaidas ir principus.
8. Įvertinti viešojo sektoriaus organizacijų VR veiklą profesiniu, etiniu ir teisiniu aspektais bei taikyti socialinės atsakomybės komunikacijos principus, inicijuojant VR projektus, informavimo bei viešinimo veiklas.

Dalyko turinys

1. Profesionaliųjų VR evoliucija: VR ištakos, sampratos kaita ir šiuolaikinis kontekstas. Europos ir JAV viešųjų ryšių tradicijos bei kultūriniai kontekstai.
2. Šiuolaikiniai VR ir demokratinis procesas. Politikos komunikacija ir VR specifika viešajame sektoriuje.
3. VR moderniose organizacijose: šiuolaikiniai komunikacinės aplinkos pokyčiai ir integruotos komunikacijos valdymas. VR funkcijų bei susijusių veiklos sričių apžvalga (tikslai, kanalai, auditorijos).
4. Nuolatinė kampanija ir institucinė komunikacija. Tarptautinė komunikacija ir viešosios informacijos valdymas (ES institucijų komunikacijos politikos atvejo analizė).
5. Politinis marketingas, kampanijos ir politinė reklama.
6. VR veiklos planavimo poreikis ir tikslai. Trumpalaikių ir ilgalaikių VR veiklos programų kūrimo žingsniai: situacijos analizė, planavimas, įgyvendinimas, įvertinimas (viešoji sektoriaus organizacijų VR strateginių planų analizė).
7. Krizių ir rizikos valdymas: krizių planavimas, komunikavimas ir pokrizinė komunikacija (viešojo sektoriaus organizacijų krizinės ir rizikos komunikacijos atvejų studijos).
8. Ryšiai su žiniasklaida. Tradicinės VR priemonės ir jų taikymo galimybės. Žiniasklaidos turinio analizė (monitoringas).
9. Vidinė ir išorinė komunikacija. Tikslinių auditorijų samprata ir efektyvios dvikryptės komunikacijos sąlygos. Vidinės komunikacijos priemonių diegimas ir jų įtaka išorinės komunikacijos sėkmei.
10. Politinė komunikacija ir VR  naujųjų technologijų poveikyje. Kaip internetas keičia politinių partijų, kandidatų ir institucijų komunikaciją?
11. Teisinis VR kontekstas: visuomenės informavimo teisinė aplinka (įstatymų analizė).
12. Profesionalių RsV etika ir VR kaip profesija: pagrindinės profesinės organizacijos, jų kodeksai, profesinės veiklos specifika, reikalavimai.
13. VR plėtra ir pilietinės visuomenės formavimasis: socialinės atsakomybės komunikacija ir jos siekiniai bei iššūkiai.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos – 30 val., komandinis darbas – 15 val., savarankiškas studento darbas – 105 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 25%; namų darbas – 25%; egzaminas – 50%.

Literatūra

1.    2007    Wilcox, D. L., Cameron, G. T., Ault Ph. H., Agee W. K. Ryšiai su visuomene: strategija ir taktika.    Poligrafija ir informatika
2.    2004    Pečiulis, Ž. Efektyvi komunikacija: praktinis vadovas.    Versus aureus
3.    2005    Bielinis, L. Visuomenė, valdžia ir žiniasklaida: prieštaringa komunikacinė simbiozė. Eurigmas
4.    2002    Edelman, M. J. Politinio spektaklio konstravimas. Eugrimas
5.    2007    L'Etang ,J. Public Relations: Concepts, Practice and Critique.     Sage Publications
6.    2007    Kelleher, T. A. Public Relations Online: Lasting Concepts for Changing Media    Sage Publications
Papildoma literatūra
7.    2008    Scott, D. M. Naujosios rinkodaros ir viešųjų ryšių taisyklės. UAB „Verslo žinios“
8.    2004    Newsom, D., Turk, J. V., Kruckeberg, D. This is PR: The Realities of Public Relations (8th Edition), Tomson Wadsworth
9.    2007    Oliver, S. Public Relations Strategy. Kogan Page
10.  2005    Watson, T., Noble, P. Evaluating Public Relations: A Best Practice Guide to Public Relations Planning, Research and Evaluation. Kogan Page