Mokymosi grupėse teorija ir metodika

  • Dalyko kodas: EDU 4013
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Group Learning Theory and Methodology
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof., dr. Genutė Gedvilienė, prof., habil. dr. Margarita Teresevičienė, Socialinių mokslų fakultetas, Edukologijos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Studijų dalyke analizuojamas mokymasis grupėse, bendravimas ir bendradarbiavimas, mokymosi grupėse charakteristikos. Mokymosi bendradarbiaujant grupėse esmė: mokymosi aplinkos parengimas, paskirstymas į grupes, grupės narių socialinės ir akademinės rolės. Grupės ir komandos. Sprendimų priėmimas grupėse. Grupių vystymasis ir tikslai, mokymosi bendradarbiaujant metodai, grupių vertinimas. Mokytojo rolė mokantis grupėse. Mokymosi bendradarbiaujant privalumai ir trūkumai.

Dalyko anotacija užsienio kalba

This course aims to support students in getting acquainted with learning in groups, communication and cooperation, as well as in knowing characteristics of learning in groups and teams. Study course is focused on essentials of co-operation in groups (preparing environment, dividing into groups, social and academic roles in groups); taking up decisions in learning groups; stages of group development; group learning goals; cooperative learning methods; evaluation of learning in groups; teacher role in group learning; advantages and disadvantages of cooperative learning.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Mokymosi teorijos ir strategijos, Ugdymasis ir socializacija

Dalyko studijų rezultatai

1.    Apibūdinti grupių teorinius pagrindus.
2.    Charakterizuoti grupėse vykstančius procesus.
3.    Formuluoti grupių mokymosi tikslus.
4.    Apibrėžti socialinių ir kognityvinių gebėjimų kaitą grupių veikloje.
5.    Projektuoti mokymosi grupėse veiklas organizuojant konsultavimą karjerai.
6.    Vertinti mokymąsi grupėse.

Dalyko turinys

1.    Mokymosi grupėse istorinės ištakos.
2.    Mokymosi grupėse metodai, jų įvairovė.
3.    Grupių esmė ir ypatumai. Grupės samprata, klasifikavimas.
4.    Grupiniai procesai.
5.    Procesų tyrimo metodai.
6.    Mokslinis grupių ir grupinių procesų tyrimas.
7.    Teoriniai pagrindai.
8.    Asmenybė ir grupė.
9.    Bendravimas ir bendradarbiavimas.
10.    Grupės tarpusavio santykiai,  santykių kaita ir dinamika. Grupių dinamika.
11.     Grupių vystymosi stadijos. Grupės tapimas komanda.
12.    Mokymasis grupėse: tikslai (akademiniai ir socialiniai).
13.    Socialinių gebėjimų dimensijos.
14.    Kognityvinių gebėjimų kaita dirbant grupėse.
15.    Darbo grupėse organizavimo procesas: narių parinkimas, organizavimo formos, efektyvumo vertinimas.
16.    Mokytojo veikla mokantis grupėse.
17.    Moderavimas: jo esmė, eiga, metodai, moderavimo technikos.
18.    Mokymosi grupėse vertinimo metodai.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P)    30 val.
Darbas grupėse    15 val.
Savarankiškas darbas    60 val.
Iš viso    105 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzamino užduotis (50 %), savarankiškas darbas savarankiškų užduočių (scenarijų) parengimas (15  %), darbo komandoje rezultatai (15 %), tarpinis atsiskaitymas (20 %).

Literatūra

1.    2005    Minton D. Teaching Skills in Further and Adult Education. Third ed. Thomson
2.    2005    Savanevičienė A. Šilingienė V. Darbas Grupėse.     Technologija
3.    2000    Jaques D. Learning in Groups. Third ed.    Routledge Falmer
Papildoma literatūra
1.    2007    Graesnner G. The Moderation Method- A Handbook for Adult Educators and Facilitators.    DVV International
2.    2003    Teresevičienė M., Gedvilienė G. Mokymasis grupėse ir asmenybės kaita. VDU leidykla