Neformalusis suaugusiųjų mokymasis
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Analizuojami neformalųjį suaugusiųjų mokymasi reglamentuojantys teisiniai dokumentai, ES ir Lietuvos politikos nuostatos. Gilinamasi į suaugusiųjų mokymosi moyvaciją, mokymosi prieinamumą ir juos įtakojančius veiksnius, aptariama neformaliojo ir savaiminio mokymosi pasiekimų vertinimo ir pripažinimo teorija ir praktika.
Dalyko anotacija užsienio kalba
Legal documents which regulate non formal adult learning, political provisions and decisions of EU and Lithuania are analysed. Adult learning motivation, learning accessibility, influencing factors are explored, theory and practice of validation of non-formal and informal learning achievements are discussed.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Ugdymo pagrindai, Bendroji didaktika, Andragogika
Dalyko studijų rezultatai
1. Suprasti ir gebėti įtakoti sėkmingą suaugusiųjų mokymąsi ir skatinti mokymosi motyvaciją.
1.2. Vertinti neformaliojo suaugusiųjų švietimo finansavimo alternatyvas ir modelius.
6.1. Parinkti ir suplanuoti mokymosi procesą skirtingoms besimokančiųjų grupėms.
6.2. Suprasti ir įvertinti neformaliojo ir savaiminio mokymosi pasiekimų vertinimo ir pripažinimo teoriją ir praktiką.
7.1. Kritiškai analizuoti suaugusiųjų raštingumo gebėjimus remiantis tarptautiniais ir nacionaliniais tyrimais
12.1. Bendrauti ir bendradarbiauti , dirbti grupėje, ieškoti informacijos ir planuoti neformaliojo suaugusiųjų švietimo veiklas.
Dalyko turinys
1. Suaugusiųjų dalyvavimas neformaliajame švietime ir tęstiniame mokymesi.
2. Mokymosi motyvacija, suaugusiųjų mokymosi prieinamumas.
3. Neformaliojo švietimo finansavimas. Mokymosi pasiūlos ir paklausos modeliai, jų privalumai ir trūkumai, modelių taikymas įvairiose valstybėse.
4. Technologijomis grįstas neformalusis mokymasis darbo vietoje.
5. Neformaliojo suaugusiųjų mokymosi organizavimas, dėsningumai, sėkmingos ir nesėkmingos profesinio tobulinimosi programos.
6. Seminaro ir kitų paslaugų suaugusiems planavimas ir organizavimas.
7. Mokymosi pasiekimų, įgytų neformaliuoju ir savaiminiu mokymosi būdu vertinimas. Vertinimo procedūros, taikymas, metodai, pripažinimas, situacija Lietuvoje ir kitose Europos šalyse.
8. Suaugusiųjų raštingumo gebėjimai remiantis tarptautiniais (PIAAC) ir nacionaliniais tyrimais.
9. Finansinis raštingumas.
10. Neformaliojo suaugusiųjų mokymosi tyrimų kryptys.
11. Pagyvenusių žmonių dalyvavimas Mokymosi visą gyvenimą veiklose, jų mokymosi ypatumai siejant tai su karjera ir gyvenimo kokybe.
Dalyko studijos valandomis
Mokymosi organizavimo būdas |
tradiciniu būdu, val. |
nuotoliniu būdu, val. |
Paskaitos |
16 |
26 |
Konsultacijos |
0 |
15 |
Namų darbas |
0 |
28 |
Savarankiškos užduotys ir literatūros skaitymas |
0 |
64 |
Žinių patikrinimas |
3 |
3 |
Iš viso |
19 |
136 |
Iš viso |
155 |
|
Kontaktinis laikas Savarankiškas darbas |
19 akad. val. auditorijoje ir/arba 44 vaizdo konferencijų būdu. 92 akad. val. |
Studijų rezultatų vertinimas
Dalyvavimas forumo diskusijose 5%, 1-oji užduotis 20 %, 2-oji užduotis 10 %, kolokviumas - 15 %, egzaminas- 50 %.
Literatūra
1. 2010 Working and ageing. Emerging theoriess and empirical perspectives.
2. 2010 Oliver E. Research and Development in Adult education
3. 2015 Adult Education and Training in Europe (2015). atvira prieiga internete http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/179EN.pdf
Papildoma literatūra
4. Komisijos komunikatas europos parlamentui, tarybai, europos ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir regionų komitetui Atviresnis švietimas: visiems prieinamas novatoriškas mokymas(is) naudojantis naujomis technologijomis ir atviraisiais švietimo ištekliais /* COM/2013/0654 final */ http://eur-lex.europa.eu/legal-content/LT/TXT/HTML/?uri=CELEX:52013DC0654&from=EN
5. Neformaliojo suaugusijųjų švietimo plėtra Lietuvoje: finansavimo alternatyvų analizė (2007). Tyrimo ataskaita. ISBN 978-9955-476-50-4. Vilnius. Viešosios politicos ir vadybos institutas. 7- 126 psl.
http://www.smm.lt/svietimo_bukle/docs/tyrimai/es/VPVI%20studija%20Neformalusis%20svietimas.pdf
6. Bjornavold (2009). Neformaliojo ir savaiminio mokymosi pripažinimas Europoje: svarbiausi pasiekimai ir iššūkiai. http://skc.vdu.lt/index.php/lt/zurnalas/zurnalu-archyvas/nr6#a2