Vertės kūrimas versle (KVI)

  • Dalyko kodas: KVI1002
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Value Creation in Business
  • Dalykas atestuotas: 2022
  • Atestacija galioja iki: 2025
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Renata Legenzova, Ekonomikos ir vadybos fakultetas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Vertė ir vertės kūrimas yra vienas kertinių šiandienos verslo organizacijos veiklos aspektų. Dalyko paskirtis yra supažindinti studentus su vertės samprata ir tipais, skirtumais tarp vertės ir kainos, pailiustuoti sąryšį tarp įmonių strateginio ir operatyvinio valdymo bei vertės kūrimo, studijuoti požiūrius į verslo vertę iš skirtingų suinteresuotųjų asmenų pozicijų, vertės kūrimo grandinę ir jos elementus. Studentai studijuoja teorinius konceptus ir Lietuvos bei užsienio įmonių praktikas apie ekonominę vertę ir jos matavimą, vertės vartotojams kūrimo principus, darbuotojų, tiekėjų ir kitų išteklių tiekėjų reikšmę vertės grandinėje, augančią socialinės atsakomybės bei vertės visuomenei kūrimo svarbą įmonių veikloje, inovacijas ir jų sąryšį su verslo vertės kūrimu, aplinkos analizės bei vertinimo principus bei instrumentus, o taip pat įmonės, kaip veikiančio verslo, vertės nustatymo principus ir metodus.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Value and value creation is one of the key activities of contemporary business organizations. The purpose of this course is to acquaint students with the concept and types of value, differences in value and price, the relationship between corporate strategy and goals and value creation, approaches to business value from different stakeholder perspective, the value chain and its elements. Students study theoretical concepts and practices of Lithuanian and foreign companies about economic value and its measurement, principles of customer value creation, importance of employees, suppliers and others in the value chain, growing importance of social responsibility and societal value, innovations and their relationship with business value creation, principles and tools of environmental analysis and evaluation, as well as the principles and methods of valuing a company as going concern.

Dalyko studijų rezultatai

1. Identifikuoti ir paaiškinti vertės sąvoką, tipus, vertės kūrimo procesą ir jo elementus kintančioje aplinkoje bei verslo orientacijų ir požiūrių į verslo vertę kaitą
2. Paaiškinti suinteresuotųjų asmenų sampratą, jų sąryšį ir sąveiką kuriant verslo vertę bei vertės skirtingiems suinteresuotiems asmenims skirtumus.
3. Paaiškinti verslo kūrimo grandinę , jos elementus ir jų sąveiką verslo vertės kūrime.
4. Paaiškinti įmonės stratregijos bei tikslų, operatyvinio valdymo o taip pat inovacijų ir veiklos kūrimo sąveiką
5. Paiškinti veslo, kaip veikiančio vieneto, vertės nustatymo principus.
6. Savarankiškai identifikuoti konkrečių produktų bei paslaugos ir verslo organizacijų vertę, ją lemiančius veiksnius, vertės kūrimo procesą, elementus ir veikėjus
7. Pademonstruoti gebėjimą komunikuoti su kitais, pasidalinti darbus, prisiimti atsakomybę rengiant savarankiškus darbus, suformuluoti ir apginti savo nuomonę.
8. Demonstruoti sisteminį požiūrį ir analitinį, kritinį ir kūrybinį mąstymą analizuojant ir vertinant įmonės vertės ir ją lemiančius veiksnius, vertės kūrimo procesą, elementus ir veikėjus

Dalyko turinys

1. Vertės samprata ir tipai. Vertė ir kaina.
2. Verlso orientacijos ir vertės kūrimas. Požiūrių į verslo vertę kaita.
3. Vertė ir jos kūrimas nuolat kintančioje aplinkoje. Aplinkos analizė.
4. Suinteresuotieji asmenys ir jų sąveika verslo vertės kūrime.
5. Vertė savininkams. Pelnas, pelno rodikliai ir pridėtinė ekonominė vertė.
6. Vertės kūrimo grandinė.
7. Vertės vartotojams ir jos kūrimo principai.
8. Įmonės ištekių tiekėjai ir vertės kūrimas.
9. Įmonės ir jos operacijų valdymo sprendimai vertės didnimui.
10. Įmonių socialinė atsakomybė ir atskaitomybė. Socialinė vertė.
11. Įmonės strategija, tikslai bei operatyvinis valdymas ir vertės kūrimas
12. Inovacijos bei kūrybiškumas ir vertės kūrimas
13. Įmonės, kaip veikiančio verslo, vertė. Įmonės vertės nustatymo principai.

Dalyko studijos valandomis

Studijų vykdymo forma

Val. auditorinėse studijose

Val. nuotolinėse studijose

Paskaitos

 38 val.

7
val.

Iš viso kontaktinio darbo val.

 45 val.

Savarankiškas darbas

  61 val.

Iš viso

106 val.

 

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 30 %
Savarankiškas darbas – 30 %
Egzaminas – 40 %

Literatūra

1. 2014 A. Lileikienė Verslo finansų valdymas
2. 2016 R. Virvilaitė. Marketingo valdymas
3. 2017 R. Korsakienė Strateginis organizacijų valdymas
4. 2016 B.J. Madden. Value creation principles
Papildoma literatūra
1. 2018 M. Mazzucato. The value of everything. Making nad talikin in a global economy
2. 2020 G. Mahajan Value Creation: The Definitive Guide for Business Leaders
3. Straipsnių ir atvejų rinkinys