Verslo dizaino praktika: Startuolio vystymas (KVI)

  • Dalyko kodas: KVI3004
  • Apimtis ECTS kreditais: 8
  • Pavadinimas anglų kalba: Business Design Practise: Start-up Developement
  • Dalykas atestuotas: 2022
  • Atestacija galioja iki: 2025
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. A. Gaigalienė, U. Bagušinskaitė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Verslo dizaino praktikos metu studentai, dirbdami komandose, kuria inovatyvius verslus – startuolius. Praktikos metu studentai turi galimybę ugdyti savo verslumo kompetencijas per praktinę patirtį. Komandų tikslas – sukurti inovatyvią, originalią, tvarią ir realiai parduodamą produktą ar paslaugą. Studentai turi įsteigti savo mokomąją bendrovę ir tokiu būdu susipažinti su įmonės kūrimo procesais bei verslo valdymo principais. Praktiškai išbandomos tokios veiklos kaip: komandos subūrimas ir formavimas, verslo idėjos ir modelio kūrimas, produkto ar paslaugos gamyba, realūs pardavimai rinkoje, idėjos pristatymas ir investuotojų paieška. Verslo dizaino praktikos rezultatus – realiai veikiantį verslo modelį – studentai viešai pristato praktikos vertinimo komisijai. Praktikos pabaigoje studentai taip pat pateikia savo darbo ataskaitą, kurią vertina praktikos vertinimo komisija ir komandų mentoriai.

Dalyko anotacija užsienio kalba

During business design practice, students work in teams and have to develop start-up projects (innovative businesses with high growth potential). During this course, students have the opportunity to develop their entrepreneurial competencies through hands-on experience. The goal of the teams is to create an innovative, sustainable and valuable product or service. Students have to set up a training company and thus become acquainted with the company's development processes and the principles of business management. Activities such as: team building, business model development, product or service production, real market sales, pitching and real search of investment are tested in practice. Students present real business models to the internship evaluation committee.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Verslo finansai, Verslo skaitmenizacija, Startuolio ekosistemos ir modeliavimas, Pardavimai ir e-verslas

Dalyko studijų rezultatai

1. Analizuojant rinkos poreikius, tinkamai parinkti ir pritaikyti vartotojo pažinimo metodus, remiantis verslo dizaino ir inovacijų dizaino metodikomis.
2. Rinkti, kritiškai analizuoti ir sisteminti informaciją, reikalingą ilgalaikės vertės sukūrimo galimybių įvertinimui ir verslo aplinkos pažinimui.
3. Remiantis kiekybinių ir kokybinių vartotojo pažinimo metodų rezultatais, suformuluoti realų vertės pasiūlymą ir sukurti atitinkamoje rinkoje veikiantį verslo modelį.
4. Žodžiu ir raštu komunikuoti su verslo aplinkos ekspertais pristatant komandoje atliktų analizių rezultatus bei siūlomus realius sprendinius rinkos poreikių patenkinimui ir ilgalaikės vertės sukūrimui.
5. Parengti realias kuriamo produkto ar paslaugos marketingo ir finansų strategijas.
6. Viešai sudominti ir struktūruotai, kūrybiškai bei aiškiai pristatyti savo komandos kuriamą inovaciją (startuolį).
7. Parengti startuolio veiklos ir rezultatų ataskaitą, dirbant komandoje.
8. Pademonstruoti gebėjimą dirbti kartu su kitais darbo grupės nariais, komunikuoti su jais ir prisiimti atsakomybę, siekiant savo asmeninių rezultatų.

Dalyko turinys

1. Įvadas: verslo dizaino praktikos reikalavimų ir proceso pristatymas
2. Probleminio lauko analizė, rinkos poreikių pažinimas ir startuolio srities pasirinkimas
3. Verslo idėjų generavimas
4. Projekto įgyvendinimo strategijos rengimas
5. Vertės pasiūlymo ir verslo modelio kūrimas
6. Marketingo strategijos ir video reklamos rengimas
7. Finansų strategijos rengimas
8. “Pitch deck” prezentacijos kūrimas
9. Žodinis projekto pristatymas ir ataskaita

Dalyko studijos valandomis

Studijų vykdymo forma

Val. auditorinėse studijose

Val. nuotolinėse studijose

Konsultacijos

10

7 val.

Iš viso kontaktinio darbo val.

17 val.

Praktinė veikla

145 val.

Savarankiškas darbas

50 val.

Iš viso

212 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Tarpinių užduočių vertinimas – 50 %
Sprendžiamo praktinio atvejo parengimas ir viešas gynimas – 50 %

Literatūra

1. 2013 Polaine, A., Løvlie, L., Reason, B. Service Design: From Insight to Inspiration
2. 2016 Knapp, J., Zeratsky, J., Kowitz, B. Sprint: How To Solve Big Problems and Test New Ideas in Just Five Days
3. 2009 Ambrose, G., Harris, P. Basics Design 08: Design Thinking