Neuropedagogika

  • Dalyko kodas: IPP 4023
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Neuropedagogy
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Julita Navaitienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Neuropedagogika yra nauja pedagogikos mokslo šaka, analizuojanti žmogus galvos smegenų veiklos sąsajas su ugdymu(si). Šį dalyką studijuojantiems studentams sudaromos sąlygos gilintis į neuropedagogikos principus ir jų taikymą švietimo sistemos kontekste. Gebėjimai taikyti smegenų veikla grįstą ugdymą padeda ugdytojams geriau suprasti besimokančiųjų elgesį, mąstymą ir jausmus.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Neuropedagogy is a new branch of pedagogy that analyzes the relationship between human brain activity and education. Students who are studying this subject are given the opportunity to learn about the principles of neuropedagogy and their application in the context of the educational system. The ability to apply brain-based education helps educators to better understand learners’ behavior, thinking and feelings.

Dalyko studijų rezultatai

1. Gebės atskleisti neuropedagogikos tikslą, uždavinius ir apibrėžti pagrindines sąvokas.
2. Gebės išvardinti pagrindines žmogaus galvos smegenų dalis ir paaiškinti žmogaus galvos smegenų veiklą bei raidą.
3. Gebės apibūdinti ir reflektuoti besiugdančių smegenų ypatumus.
4. Gebės susieti smegenų veikla grįsto ugdymo(si) principų ir strategijų sampratą su konkrečiomis kognityvinėmis ir nekognityvinėmis prielaidomis.

Dalyko turinys

1. Įvadas į neuropedagogiką.
2. Žmogaus galvos smegenų struktūra, veiklos ypatumai ir raida.
3. Besiugdančios smegenys: veiklos principai, ilgalaikė potenciacija, sinapsių homeostazė, įsiminimo ir prisiminimo procesai.
4. Smegenų veikla grįsto ugdymo(si) principai ir strategijos.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 22
Seminarai 10
Pratybos 10
Konsultacijos 3
Savarankiškas darbas 62
Iš viso 107

Studijų rezultatų vertinimas

Tarpinis atsiskaitymas 20%
Namų darbas 30%
Egzaminas 50%

Literatūra

2020 Dirvanskienė, R. Kaip veikia smegenys.
2017 Doidge, N. Save keičiančios smegenys.
2020 Jensen, E., McConchie, L. Brain-based learning.
Papildoma literatūra
2020 Brandišauskienė, A., Daugirdienė, A.;Česnavičienė, J. Bruzgelevičienė, R. Žemų mokymosi pasiekimų įveikos paieška: neurodidaktinės įžvalgos.
2020 Barabanova, I., Kazlauskiene, A. Neuropedagogy: Preconditions for application of neuroscience results in the education process while providing feedback.
2018 Suskind, D. Trisdešimt milijonų žodžių: kaip kalbėjimas lavina vaiko smegenis.
2018 Saltz, G. Skirtingųjų galia.