Ikimokyklinio ugdymo metodikų kursinis darbas

  • Dalyko kodas: IPP 3021
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Course Paper of Early Childhood Education Methodologies
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Aldona Mazolevskienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Ugdant ikimokyklinio amžiaus vaikus, būtina iš vaiko bendravimo, komunikavimo, žaidimo galimybių, socialinių ir kultūrinių poreikių gebėti atpažinti jo ugdymo(si) poreikius ir individualias reikmes. Teoriškai bei praktiškai svarbu tinkamai pasirinkti optimaliausias ugdymo technologijas, kurios labiausiai atlieptų įvairialypius vaiko ugdymo(si) poreikius, parengti ugdymo(si) aplinką atitinkančią pasirinktos technologijos realizavimą. ,,Ikimokyklinio ugdymo medodikų kursinis darbas“ padės studentui savarankiškai gilinti teorines bei metodines žinias pasirinkta tiriamąja problema ir atlikti tyrimus, leidžiančius taikyti vaikui priimtiniausias ugdymo technologijas.

Dalyko anotacija užsienio kalba

When educating preschool children, it is necessary to be able to identify the child's educational needs and individual needs from the child's communication, communication, play opportunities, social and cultural needs. Theoretically and practically, it is important to properly select the most optimal educational technologies that would best meet the diverse needs of the child's education, to prepare the implementation of the chosen technology corresponding to the educational environment. "Coursework of pre-school education methodologists" will help the student to independently deepen theoretical and methodological knowledge of the chosen research problem and conduct research that allows to apply the most acceptable educational technologies for the child.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Turi būti studijavęs dalykus: ,,Ikimokyklinio ugdymo proceso vadyba‘‘ ir ,,Vaiko kūno kultūra‘‘

Dalyko studijų rezultatai

1. Apibūdins ugdymo technologijų kursinio darbo rengimo etapus, tyrimo problematiką, tikslus, tyrimo metodus, procedūras, rezultatus
2. Gebės ieškoti, atsirinkti, analizuoti, sisteminti literatūrą kursinio darbo rašymo tema moksliniuose šaltiniuose ir elektroninėse mokslo duomenų bazėse
3. Gebės parengti tyrimo metodiką, išskirti tyrimo kriterijus, rinkti, fiksuoti, analizuoti ir sisteminti tyrimo duomenis
4. Gebės savarankiškai atlikti pedagoginį tyrimą, taikydamas šiuolaikines informacines technologijas, surinktus kiekybinius ir kokybinius tyrimo duomenis gebės tinkamai aprašyti interpretuoti, pateikti lentelėse ir iagramo
5. Gebės taikyti praktikoje įgytas teorines žinias, priimti ugdymo tyrimais grindžiamus sprendimus, laikysis vaiko tyrimo etikos reikalavimų

Dalyko turinys

1.ikimokyklinio ugdymo metodikų kursinio darbo samprata, struktūra, rengimo ypatumai ir reikalavimai.
Mokslinio tyrimo samprata, organizavimas, etapai ir metodai.
Savarankiškos studijos:
Literatūros šaltinių paieška ir analizė. Informacijos apie tyrimų tikslus, metodus, procedūras, rezultatus atranka.
1. Vaiko ugdymo metodikų tyrimų specifika ir procedūros.
2. Literatūros paieška ir jos vertinimo kriterijai.
3. Mokslinės kalbos stiliaus bruožai.
Praktiniai auditoriniai užsiėmimai:
Literatūros šaltinių tyrimo tema analizė.
Bibliografinio sąrašo parengimas ir pristatymas bei jo aptarimas grupėje.
Savarankiškos studijos:
Ikimokyklinio ugdymo metodikų kursinio darbo teorinės dalies parengimas.
Praktiniai auditoriniai užsiėmimai:
Vaiko ugdymo proceso tyrimo metodikų rengimas, aprašymas bei jų refleksija.
Darbas grupelėmis, išskiriant tyrimo kriterijus.
Savarankiškos studijos:
1.Duomenų rinkimas ikimokyklinio ugdymo įstaigoje: vaikų stebėjimas, pokalbis su vaiku, vaiko veiklos produktų fiksavimas.
Praktiniai auditoriniai užsiėmimai:
Tyrimo duomenų analizės ir interpretavimo pratybos.
Savarankiškos studijos
Kiekybinių ir kokybinių tyrimo duomenų analizė ir interpretavimas.
Išvadų formulavimas. Tyrimo duomenimis grindžiamų rekomendacijų pedagogams rašymas.
Ikimokyklinio ugdymo metodikų kursinio darbo rezultatų kritinė refleksija tyrimo etikos aspektu.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 8
Seminarai 14
Konsultacijos 5
Savarankiškas darbas 53
Iš viso 80

Studijų rezultatų vertinimas

Egzaminas 100%

Literatūra

2011 Bitinienė, A. mokslinis tekstas; teorija, pratybos: mokymo priemonė
2007 Kardelis, K. Mokslinių tyrimų metodologija ir metodai
2013 Paulionytė, J. Studijų darbų metodinės rekomendacijos.
2008 Bitinas, L. Rupšienė, V. Žydžiūnaitė. Kokybinių tyrimų metodologija ; vadovėlis vadybos ir administravimo studentams