Ugdomasis vadovavimas ir socialinė mediacija (konsultavimas)

  • Dalyko kodas: IPP 3028
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Vytautas Kvieska, Auksė Petruškevičiūtė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Kurse supažindinama su pagrindiniais teoriniais požiūriais ir tyrimais, pagrindžiančiais ugdomojo vadovavimo (koučingo) (konsultavimo, suaugusiųjų švietimo, organizacinės psichologijos ir vadybos sandūroje atsiradusios, humanistiniu ir stiprybėmis grįstu požiūriu besiremiančios srities, apimančios žinias apie žmogaus pokyčius, asmeninį augimą, tikslų siekimą ir jų praktinį taikymą, siekiant asmeninio ir/ar profesinio augimo, asmeninės ir/ar komandinės veiklos efektyvumo) teoriją ir praktiką, pristatomi praktiniai metodai bei ugdomojo vadovavimo (koučingo) elementų panaudojimo karjeros valdymo procese galimybės, dirbant su asmeniu, grupe ar organizacija.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Coaching is a fast growing field emerging at the intersection of counseling, adult education, organizational psychology, management and relying mainly on the humanistic and strength oriented approaches. It brings together and employs the knowledge about the human growth, goal attainment and change in order to trigger the personal and/or professional growth, individual and/or team performance enhancement etc. The course covers main theoretical approaches and research serving as the base for coaching theory and practice; most popular coaching models and tools; areas where ideas and methods of coaching can be applied in the context of career management on the individual, group and organizational levels.

Dalyko studijų rezultatai

1. Žino ir moka apibūdinti pagrindinius koučingo, pokalbių vedimo būdus bei profesinės etikos esmines kategorijas
2. Analizuodamas švietimo pokyčius, praktiškai demonstruoja asmeninį ir profesinį augimą ir jo sklaidos perspektyvas ugdytinių tarpe
3. Gebės prisiimti atsakomybę už savo darbo rezultatus, įvertinti jų poveikį ir padarinius žmogiškųjų vertybių, pagarbos žmogui, socialinės atsakomybės aspektais, reflektuodamas savo pedagoginę ar kitą švietimo veiklą, planuojant savarankišką mokymąsi

Dalyko turinys

Ugdomojo vadovavimo (Koučingo) samprata ir praktika.
Kas tai yra mediacija? Pagrindiniai mediacijos principai: savanoriškumas, konfidencialumas, nešališkumas, neutralumas bei nepriklausomumas
Pokalbiai kaip ugdymo (si) priemonė. Kodėl ugdomieji pokalbiai tampa tokia svarbia šiuolaikinio ugdymo (si) forma?
Ugdomojo pokalbio vedimo sąlygos. 5.Teoriniai pokalbių vedimo pagrindai.
Esminės teorinės / filosofinės ugdomojo vadovavimo (koučingo) prielaidos apie žmogų / komandą / organizaciją ir šias prielaidas pagrindžiančios teorijos bei empiriniai atradimai
Pokalbio santykio formavimas. 8.Pasitikėjimo ir santykių su ugdomuoju užmezgimas. Pilnavertis dėmesys ugdomojo pokalbio metu. 9.Grįžtamojo ryšio teikimo / priėmimo svarba ir ypatumai.
Aktyvaus klausymosi įgūdžiai, puikūs klausinėjimo įgūdžiai. 0.Esmingiausių įgūdžių ypatumų išsiaiškinimas.
Mąstymo įgūdžių lavinimas ugdomojo pokalbio metu. Asmens / komandos / organizacijos tikslingumą ir augimo potencialą (stiprybes bei išteklius) pagrindžiančios teorijos ir tyrimai.
Pokyčių psichologija: pokyčių prielaidos, pasipriešinimas pokyčiams, pokyčių kliūtys.
Ugdomasis pokalbis: įsipareigojimų formavimas ir skatinimas. Veiksmų numatymas, veiklos tikslų formulavimas 14.Ugdomojo vadovavimo (koučingo) modelių intervencinių technikų apžvalga: tikslo iškėlimo technikos; išteklių ir stiprybių atradimo ir užtvirtinimo technikos; priemonių tikslui pasiekti planavimo technikos; progreso įvertinimo ir teigiamų pokyčių plėtojimo technikos. 15.Motyvacija mokymuisi. Asmeninio augimo integravimas į organizacijos ir bendruomenės plėtrą. 16.Pokyčiai visuomenėje ir asmens gyvenime. Ugdomojo vadovavimo (koučingo) elementų taikymo karjeros valdymo procese galimybės

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 16
Seminarai 32
Laboratoriniai darbai 5
Savarankiškas darbas 54
Iš viso 107

Studijų rezultatų vertinimas

Darbas semestro metu 10%
Tarpinis atsiskaitymas 40%
Egzaminas 50%

Literatūra

2009 Starr, J. Saviugdos vadovas.
2012 Juozaitis, A.M. Ugdomieji pokalbiai (apie koučingą ir mentoringą). Metodinė priemonė
2015 Mediacijos vadovas socialiniams pedagogams (mokymosi visą gyvenimą programa –projektas).
2016 Kvieskienė, Giedrė; Černiuvienė, Rima. Metodiniai reikalavimai ir patarimai rengiant ir pristatant mokslinę esė : socialinės pedagogikos bei socialinės pedagogikos ir etikos bakalauro studijų programų studentams