Kompleksiškai teikiamos socialinės pedagoginės pagalbos modeliavimas

  • Dalyko kodas: IPP 3017
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Sigita Burvytė
    Rima Černiuvienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyko tikslas yra pateikti sisteminį kompleksiškai teikiamos pagalbos modelį Lietuvoje. Studentai sužinos kaip ši pagalba reglamentuota vyriausybiniu lygiu, vėliau savivaldybiu lygiu ir pačių ugdymo institucijų lygiu. Bus perteikti socialinės pedagogikos metodai ir priemonės multiprobleminei šeimai pažinti ir įvertinti bei jai padėti. Dalyke integruota stebimoji praktika, kurios tikslas supažindinti studentus su įvairiomis ugdymo institucijomis, kuriose dirba patyrę socialiniai pedagogai.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The aim of the subject is to provide a systematic model of complex assistance in Lithuania. Students will learn how this aid is regulated at government level, then at municipal level and at the level of the educational institutions themselves. Methods and tools of social pedagogy will be conveyed to the family to know and appreciate and help them. The subject is integrated observational practice aimed at familiarizing students with various educational institutions with experienced social educators.

Dalyko studijų rezultatai

1. Geba kurti sąveika, partneryste, dialogu grįstas mokymosi ir grupinės veiklos situacijas, reikalaujančias socialinės pedagoginės pagalbos – įtraukiant kiekvieną besimokantįjį ir užtikrinant tinkamą besimokančiųjų elgesį grupėje.
2. Gebės būti atviras, lankstus ir kartu kritiškas analizuojant situacijas ugdymo institucijoje, individualiai ugdant besimokančiajam nuostatas Lietuvos kultūros, tautinės tapatybės, tautos kultūrinio ir gamtinio paveldo puoselėjimo požiūriu ir kartu toleranciją kitoniškumui.
3 Gebės įgalinti skirtingų kultūrų asmenis, šeimas ir bendruomenes, analizuojant Lietuvos ir užsienio šalių socioedukacines patirtis ir veiklų galimybes, užsiimti saviugda, įgalinant ir įtraukiant juos į socioedukacinius projektus.

Dalyko turinys

1.Įvadas: kurso uždaviniai ir turinys. Užsienio šalių patirtis socioedukacinių paslaugų plėtojime. Socioedukacinių paslaugų įvairovė ES šalyse. Socialinio ugdymo technologijos (tarptautinis aspektas). Šeimos samprata ir struktūra, jos funkcijos visuomenėje ir pačiai asmenybei.
2.Kompleksiškai teikiamos pagalbos modeliai Lietuvoje:
a)Tarpinstituciniu lygmeniu (keitimasis informacija atrp savivaldybių įstaigų, atsakingų už paramos ir pagalbos šeimai teikimą); b)Savivaldybių lygmeniu (kompleksinės pagalbos vaikui ir šeimsi poreikio nustatymas bei pagalbos teikimo organizavimas);
c)Ugdymo institucijos lygmeniu (kūrybiškumo panaudojimas, siekiant gerinti pagalbos teikimą)
3.Asmenybės integracijos – ryšio tarp vidinės patirties ir elgesio samprata. 4.Sėkmingas susitikimas – orientacija į „čia ir dabar“ vykstančius procesus. Problemų interpretacija. 5.Šeimos sunkumų ir komunikacijos šeimoje sąsajos: 6.Ugdymo institucijų lankymas, kuriose dirba patyrę socialiniai pedagogai (specialūs vaikų darželiai, J.Ivaškevičiaus jaunimo mokykla, gimnazijos, dienos centrai, vaikų globos namai) su tikslu, kad būsimieji socialiniai pedagogai iš arti pamatytų koks yra švietimo pagalbos specialisto darbas.
5.Sociedukacinis darbas su šeima jaunimu multikultūrinėje visuomenėje. Skirtingų kultūrų šeimų pažinimas. 6.Sociedukacinis darbas su prieglobstį gavusiais užsieniečiais. 7.Prieglobstį gavusių užsieniečių integracijos procesas. 8.Socioedukacinių veiklų galimybės, sprendžiant prieglobstį gavusių užsieniečių integracijos problemas. 9.Socioedukacinis darbas bendruomenėje: tarptautinė patirtis (Belgijos, Austrijos, Švedijos, Suomijos, Didžiosios Britanijos, Prancūzijos, Vokietijos bendruomenių sociedukacinė veikla).

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 16
Seminarai 32
Konsultacijos 5
Savarankiškas darbas 54
Iš viso 107

Studijų rezultatų vertinimas

Tarpinis atsiskaitymas 50%
Egzaminas 50%

Literatūra

2012 Burvytė S., Ilgūnienė R., Ralys K. Ugdymo šiuolaikinėje šeimoje konceptas.
2014 Social education: current problems and perspectives
2007 Indrašienė V. Socialinio ugdymo technologijos. Mokomoji knyga.
2003 Miškinis K. Šeima žmogaus gyvenime: knyga kiekvienam, norinčiam šeimoje siekti darnos ir išvengti nesklandumų, užauginti gerus vaikus ir būti laimingam.
2005 Gvaldaitė L., Švedaitė B. Socialinio darbo metodai.
2016 Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos paramos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir koba su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.4.1-ESFA-V-416 „Kompleksinės paslaugos šeimai“ projektų dinansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo. 2016 m. liepos 15 d. Nr. A1-364
2011 Dėl kompleksiškai teikiamos švietimo pagalbos, socialinės paramos, sveikatos, socialinės paramos, sveikatos priežiūros paslaugų ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams irir jų tėvams Ūgkobėjams( tvarkos aprašo patvirtinimo. 2011 m. lapkričio 4 d. Nr. V-2068/A1-467/V-946
2011 Dėl kompleksiškai teikiamos švietimo pagalbos, socialinės paramos, sveikatos, socialinės paramos, sveikatos priežiūros paslaugų ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams irir jų tėvams Ūgkobėjams( tvarkos aprašo patvirtinimo. 2011 m. lapkričio 4 d. Nr. V-2068/A1-467/V-946