Bendradarbiavimas su šeima ir kitais ugdytojais

  • Dalyko kodas: IPP 2014
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 5
  • Pavadinimas anglų kalba: Collaboration with Family and Other Educators
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Ieva Pažusienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Studijų dalykas skirtas įgyti vaikų ugdymo šeimoje ir įstaigoje žinių pagrindą, atliepiantį šiuolaikinei bendradarbiavimo pedagogikos bei visuotinio darnumo (dermės) dimensijai, ieškoti sisteminių struktūrinių ugdymo sąsajų su vaiko socializacijos procesais švietimo įstaigoje, su kasdieniu patyrimu jo artimiausioje aplinkoje – šeimoje. Studijuojant šį dalyką studentai analizuos vaikų ugdymo patirtis, nukreiptas į vaiko substancinį unikalumą, nagrinės vaiko ryšių su ugdymo institucija ir šeimos aplinka prakseologiją, diskutuos šeimos ir ugdymo institucijos bendradarbiavimo klausimais, leidžiančiais konstruoti vaiko, šeimos ir ugdymo institucijos sąveikos modelius.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The study subject is designed to acquire the knowledge base of children's education in the family and institution, responding to the modern dimension of cooperation pedagogy and global coherence, to look for systematic structural links with the child's socialization processes in the educational institution. While studying this subject, students will analyze children's educational experience focused on the child's substantive uniqueness, examine the praxeology of the child's relationship with the educational institution and family environment, discuss family and educational institution cooperation issues, allowing to construct child, family and educational interaction models.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Turi būti studijavęs dalykus: Vaikystės antropologija, Ikimokyklinė pedagogika; Ikimokyklinio ugdymo pedagoginės strategijos; Švietimo ir vaiko gerovės politika

Dalyko studijų rezultatai

1. Gebės atpažinti vaikų ugdymo šeimoje ir įstaigoje socio-edukacinius aspektus, išskirti svarbiausius vaikų ugdymosi poreikius bei grįsti juos šeimos kultūrą lemiančiais veiksniais.
2. Gebės analizuoti ir vertinti mažų vaikų ugdymo šeimoje ir darželyje situaciją, pagrįsti ją ugdymo paslaugų kokybės rodikliais.
3. Gebės analizuoti vaikų ugdymo šeimoje ir įstaigoje darnumo požymius bei teikti švietimo pagalbą.
4. Gebės numatyti mažų vaikų ugdymo(si) perspektyvą pagal šiuos kriterijus: amžiaus galimybes, ugdymo(si) stilių, poreikius.
5. Bus nusiteikęs kurti atvirą, pedagogų ir tėvų ugdomųjų veiksmų suderinamumą laiduojančią edukacinę aplinką.

Dalyko turinys

1. Mažų vaikų ugdymo šeimoje ir įstaigoje socialinių, pedagoginių, psichologinių kontekstų dimensijos.
2. Šeimos kultūra ir tapatumo konstravimas vaikystėje (remiantis filosofinėmis dimensijomis: autonomija, laisvė, emancipacijos projektas).
3. Vaikų ugdymosi poreikiai: psichologinės raidos dimensija, socialinė kultūrinė patirtis socializacijos aspektu, kompetencijų raiška.
4. Vaiko priežiūros politizavimas; Motinystės ir tėvystės atostogos: vaiko priežiūros refamilizacija.
5. Mažų vaikų ugdymas kaip socialinės gerovės diskursas; Vaiko priežiūra kaip socialinė teisė: kintanti šeima ir politikos reforma.
6. Darbas, šeima ir socialinės gerovės valstybė: suderinamumo problemos.
7. Šeimos ir įstaigos ugdomųjų stilių dermės reikšmė vaikų gyvenimo kokybei, socialinės atskirties mažinimui.
8. Mažų vaikų ugdymo ištekliai: šeimos ir įstaigos perspektyva.
9. Vidinė darna kaip šeimos ir įstaigos potencialas vaiko kompetencijoms ugdyti.
10. Sėkmingo tėvų ir vaikų, pedagogų bendradarbiavimo taisyklės.
11. Šeima ir vaiko emocinis pasaulis: amžiaus įtaka vaikų jausminėms reakcijoms, emocijų raiškos ir jų sprendimo būdai.
12. Tėvų meilė – emociškai sveiko vaiko pamatas.
13. Mažų vaikų ugdymo šeimoje ir įstaigoje koncepcijos dermės aspektu.
14. Šeimos ir pedagogo sąveika: pirmų susitikimų svarba.
15. Pozityvūs santykiai tarp šeimos ir ugdymo įstaigos: jaukios edukacinės aplinkos darželyje ir namuose kūrimas.
16. Tėvų ir pedagogų pasitikėjimo stiprinimas: tarpusavio ryšių užmezgimas.
17. Bendradarbiavimas su tėvais siekiant bendrų tikslų: sąveikos būdai, sąveikos konstruktyvumas.
18. Reagavimas į problemas ugdant mažus vaikus: problemų sprendimas, konstruktyvus požiūrių skirtumų gludinimas.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 28
Seminarai 20
Konsultacijos 7
Savarankiškas darbas 75
Iš viso 133

Studijų rezultatų vertinimas

Namų darbas 20%
Tarpinis atsiskaitymas 30%
Egzaminas 50%

Literatūra

2015 Samuel Berlinski, Norbert Schady. The Early Years: Child Well-Being and the Role of Public Policy
2013 Michelle Share & Liz Kerrins Supporting Parental Involvement in Children's Early Learning: Lessons from Community Childcare Centres in Dublin's Docklands, Child Care in Practice
2012 Danielle Turney ... [et al.] Improving child and family assessments : turning research into practice.
2012 Stiprių santykių tarp tėvų ir vaiko kūrimo vadovas : teigiamas, vaiko teisių nuostatomis pagrįstas požiūris.
2011 Ann Turnbull ... [et al. Families, professionals, and exceptionality : positive outcomes through partnerships and trust.
2009 Berns, Roberta Vaiko socializacija : šeima, mokykla, visuomenė.