Socialinio pedagoginio darbo vadyba ir etika

  • Dalyko kodas: IPP 2019
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 5
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Vytautas Kvieska
    Rima Černiuvienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Kurse supažindinama su pagrindiniais teoriniais požiūriais ir tyrimais, pagrindžiančiais suaugusiųjų švietimą. Remiantis socialinio pedagogo vertybinėmis nuostatomis akcentuojamas asmeninis ir profesinis augimas, asmeninės ir komandinės veiklos efektyvumas. Akcentuojamas studentų supratimas apie institucijų vadybos pagrindus, vadybos sampratą, svarbiausius vadybos teorijos raidos etapus, bendrąsias vadybos nuostatas ir valdymo funkcijas. Mokomasi strateginio planavimo metodų, komandinio darbo principų, rizikos ir veiklos vertinimo ir įsivertinimo. Studentams suteikiamos z?inios inovaciju? srityje, atliekant inovaciju? projektavimo, sklaidos funkcijas, atrenkant ir taikant tinkamas priemones skatinanc?ias inovacijas ir pokyc?ius organizacijoje.Studentai i?gauna z?iniu? projektu? valdymo srityje, vertinant ir pagrindz?iant projektu? reikalinguma? bei laukiama? nauda?, numatant is?tekliu? poreikius, i?vertinant darbo laiko sa?naudas, planuojant bu?simus rezultatus, valdant projekto rizika?

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course introduces the basic theoretical approaches and research that underlie adult education. Based on social pedagogical values, personal and professional growth, efficiency of personal and team activities are emphasized. Students' understanding of the basics of institutional management, the concept of management, key stages in the development of management theory, general management attitudes and management functions are emphasized. Strategic planning techniques, teamwork, risk and performance evaluation and self-assessment are taught. Students are provided with knowledge in the field of innovation by performing the functions of innovation design, dissemination, selection and application of appropriate measures to promote innovation and change within the organization. Students gain knowledge in project management by assessing and justifying the need for projects and their expected benefits, anticipating resource needs, estimating working time costs, planning future outcomes, managing project risks.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Psichologija (bendroji, raidos, edukacinė ir socialinė)

Dalyko studijų rezultatai

1. Gebės taikyti analizės, vertinimo metodus, analizuoti ir vertinti organizacijos veiklą, žinodamas pagrindines lyderystės teorijas ir modernaus marketingo koncepcijas, gebėdamas planuoti, kryptingai, tikslingai ir efektyviai organizuoti ugdymosi procesą, numatyti ir valdyti reikalingus išteklius.
2. Analizuodamas švietimo pokyčius, gebės praktiškai demonstruoti asmeninį ir profesinį augimą ir jo sklaidos perspektyvas ugdytinių tarpe.
3. Gebes parengti ir organizuoti prevencinius, laisvalaikio organizavimo ir kitus projektus, išmanydamas sprendimų priėmimo procesą, strateginio planavimo esmę, analizuodamas ir vertindamas pagrindines valdymo funkcijas.
4. Gebės prisiimti atsakomybę už savo darbo rezultatus, įvertinti jų poveikį ir padarinius žmogiškųjų vertybių, pagarbos žmogui, socialinės atsakomybės aspektais, reflektuodamas savo pedagoginę ar kitą švietimo veiklą, planuojant savarankišką mokymąsi.

Dalyko turinys

Vadyba ir organizacija.
Organizacijos aplinka. Organizacinės struktūros.
Inovacijos ir jų valdymas.
Kokybės vadyba.
Profesinės etikos klausimai: socialinio pedagogo veikla ir vertybinės nuostatos.
Pozityviosios socializacijos ugdymo etika: atsakomybė , konfidencialumas ir kita.
Profesinė etika: saviugda ir saviaukla, Asmeninis augimas ir profesinis tobulėjimas.
Vadovavimas, lyderiavimas bei veiklos organizacijoje planavimas, ir sprendimų priėmimas.
Pokyčiai ir jų valdymas.
Projektai ir jų valdymas.
Veiklos vertinimas ir įsivertinimas.
Pasitikėjimo ir santykių su ugdomuoju užmezgimas, bei grįžtamojo ryšio svarba.
Pokalbio vedimo įgūdžiai: aktyvaus klausymosi įgūdžiai, puikūs klausinėjimo įgūdžiai, tiesus bei atviras bendravimas pokalbio metu.
Mąstymo įgūdžių lavinimas ugdomojo pokalbio metu. Pokyčiai socialinio pedagogo darbe: pokyčių prielaidos, pasipriešinimas pokyčiams, pokyčių kliūtys.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 24
Seminara 24
Konsultacijos 5
Savarankiškas darbas 80
Iš viso 133

Studijų rezultatų vertinimas

Tarpinis atsiskaitymas 25%
Tarpinis atsiskaitymas 25%
Egzaminas 50%

Literatūra

2010 Schermerhorn, John R. Introduction to Management. (10 th edition).
2007 Butkus, F., S. Vadyba
2009 Kaziliūnas, A. Strateginis projektų valdymas
2010 Ramanauskiene, J. Inovaciju ir projektu vadyba.
2008 Senge, P. Besimokanti mokykla.
2009 Starr, J. Asmeninio ugdymo pagrindai ir įgūdžiai.
2015 Mediacijos vadovas socialiniams pedagogams (mokymosi visą gyvenimą programa –projektas).
2003 Leliūgienė, I. Socialinė pedagogika: vadovėlis
2005 Kvieskienė, G. Pozityvioji socializacija: monografija