Švietimo ir vaiko gerovės politika

  • Dalyko kodas: IPP1009
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Education and Child Welfare Policy
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Giedrė Misiūnienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Studijuodami dalyką studentai analizuos svarbiausius švietimo ir socialinės politikos kūrimo principus, konceptualius pagrindus, vertins švietimo ir socialinės politikos įgyvendinimo dėsningumus, ypatumus ir reguliavimo poveikį visuomenės procesams. Studentai plėtos praktinius gebėjimus nagrinėti svarbiausius švietimo ir socialinės politikos dokumentus, analizuos švietimo ir socialinės sistemų valdymo ypatumus, mokysis pasirinkti reikimas socialinio pedagogo darbui priemones ir jas naudoti vertinant vykstančius švietimo ir socialinės politikos procesus.

Dalyko anotacija užsienio kalba

While studying the subject, students will analyze the most important principles and conceptual foundations of education and social policy development, will evaluate the regularities, peculiarities of education and social policy implementation and the impact of regulation on society processes. Students will develop practical skills to examine key educational and social policy documents, analyze peculiarities of education and social systems management, and learn to select appropriate tools for the work of a social educator and use them to evaluate ongoing education and social policy processes.

Dalyko studijų rezultatai

Surasti ir analizuoti švietimo ar socialinę mokslinę ir informacinę literatūrą, taikyti šiuolaikinius informacijos kaupimo, analizės ir sisteminimo būdus
Identifikuoti švietimo ar socialinę tyrimo problemą, suformuoti tyrimo tikslą, uždavinius ir hipotezes.
Būti atviram, lanksčiam ir kartu kritiškam įvairiuose švietimo ir socialiniuose kontekstuose: vertinant valstybės politiką, analizuojant situacijas ugdymo institucijose ir kt.

Dalyko turinys

Būti atviram, lanksčiam ir kartu kritiškam įvairiuose švietimo ir socialiniuose kontekstuose: vertinant valstybės politiką, analizuojant situacijas ugdymo institucijose ir kt.
Švietimo politikos samprata. Švietimo tikslai ir švietimo sistemos principai. Dalyko studijų planas, studentų lūkesčių išsiaiškinimas. Dalyko vertinimo tvarkos ir kriterijų aptarimas. Pagrindiniai Lietuvos švietimo politiką reglamentuojantys dokumentai ir jų analizė.
Pagrindiniai vaiko politikos modeliai ir jų raidos dėsningumai. Socialinė politika ir šiuolaikinės gerovės valstybės. Socialinė parama vaikams ir šeimoms Nevyriausybinių organizacijų politika.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 32
Seminarai 16
Konsultacijos 5
Savarankiškas darbas 54
Iš viso 107

Studijų rezultatų vertinimas

Namū darbas 25%, Komandinis darbas 25%, Egzaminas 50%

Literatūra

2016 Švietimo ir mokslo ministerija. Ugdymas (is) paradigmų kaitoje.
2014 Švietimo ir mokslo ministerija. Švietimas visiems. UNESCO iniciatyvos įgyvendinimas Lietuvoje. Švietimo ir mokslo ministerija.
2011 Švietimo ir mokslo ministerija. Socialinis teisingumas švietime: teorinė samprata ir praktinis vertinimas.
Papildoma literatūra
2019 Mokslinis periodinis žurnalas Socialinis ugdymas
2015 Švietimo švietimas Europos švietimo siekių kontekste.
2014 Švietimo Naujienos: Informacinis Leidinys, 1, 10–11. Socialinės įtraukties didinimo 2014 – 2020 m. veiksmų plano 2015 metais įgyvendinimo ataskaita
2015 Skebienė, S. (red). Mokymosi pagalba bendrojo ugdymo mokyklų mokiniams: padėtis ir problemos. Švietimo Problemos Analizė, 17(141), 1–12.
2015 Kligienė, M. Prevencinės programos, jų vieta mokyklos gyvenime. Švietimo Problemos Analizė, 9(133), 1–12.
2017 LR Švietimo ir mokslo ministerija. LR Švietimo ir mokslo ministerija. Ugdymas: Ugdymo programos: Alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevencijos programos.
2017 LR Švietimo ir mokslo ministerija. LR Švietimo ir mokslo ministerija. Ugdymas: Ugdymo programos: Gyvenimo įgūdžių ugdymo programa.
2015 LR Švietimo ir mokslo ministerija. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija. Dėl geros mokyklos koncepcijos patvirtinimo (2015 m. gruodžio 21 d. įsakymas Nr. V-1308).