Sporto treniruotės teorija ir didaktika 3 (SP)

  • Dalyko kodas: SP3001
  • Apimtis ECTS kreditais: 5
  • Pavadinimas anglų kalba: Sports Coaching Theory and Didactics 3
  • Dalykas atestuotas: 2021
  • Atestacija galioja iki: 2024
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Nelė Žilinskienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Šis dalykas atskleidžia Jaunųjų sportininkų rengimo / didelio meistriškumo sportininkų rengimo sporto treniruotės didaktinius pagrindus, fizinių gebėjimų ugdymą įvairiose sporto šakose bei rungtyse. Dalyko dėstymo metu supažindinama su sporto didaktikos principais, treniravimo technologijomis bei naujovėmis. Supras tikslingą žmogaus fizinį rengimą, mokės ugdyti jo prigimtines galias, kūrybiškai dirbti šiuolaikinio sportininkų rengimo srityje. Įvaldys informacinius ir kūrybinius metodus, įgis pedagoginių ir sporto žinių, leidžiančių savarankiškai dirbti treneriu.

Dalyko anotacija užsienio kalba

This subject reveals the didactic foundations of sports training, the development of physical abilities in various sports and competitions. During the course, students will be introduced to the principles of sports didactics, training technologies and innovations. After completing the subject program, the student will be able to understand the purposeful physical training of a person, will be able to develop his / her natural abilities, work creatively in modern training of athletes. Students will learn to master information and creative methods during lectures and seminars. The subject helps to acquire pedagogical and sports knowledge that allows to work independently as trainer.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Treniravimasis pasirinktoje sporto šakoje.

Dalyko studijų rezultatai

Gebės paaiškinti fizinio krūvio įtaką žmogaus organizmui ir jo atskiroms sistemoms.
Gebės apibūdinti sporto treniruotę, jos turinį ir struktūrą.
Gebės analizuoti ir kritiškai vertinti sporto treniruotės metodus, jos kaitos veiksnius ir rezultatus įvairiais sportininkų amžiaus tarpsniais.
Gebės pritaikyti sporto šakos naujausių tyrimų metodikas ir rezultatus.
Gebės ugdyti atskirus sportininkų fizinius gebėjimus, individualizuoti ugdymo procesą, rengti treiravimo programas.
Gebės įvardyti didelio meistriškumo sportininkų rengimo principus bei galės juos taikyti praktinėje veikloje.
Gebės nusakyti pasirengimo varžybinėms treniruotėms principus, juos taikyti varžybose.

Dalyko turinys

1. Jaunųjų sportininkų rengimo tendencijos ir sporto treniruotės tobulinimo kryptys. Amžiaus tarpsnių ypatumai. Sportinio rengimo ontogenezė; Gįžtamoji informacija treniruotės vyksme.
2. Sporto treniruotės uždaviniai. Techninis rengimas techninio rengimo uždaviniai, priemonės ir metodai; Judesio įgūdžio formavimo fazės ir etapai mokantis sporto judesių technikos; Sporto technikos įvairovė. Taktinis rengimas: Sportinės taktikos charakteristika ir sąvokos; Taktinio rengimo pagrindai. Psichologinis sportininko rengimas: psichinės sportininko ypatybės ir psichologinio rengimo kryptys; sportininko asmenybės ugdymas.
3. Jaunųjų sportininkų ugdymo pagrindai ir bendrieji didaktikos principai. Treniruotumo samprata; Treniruotės priemonės; Sporto treniruotės krūvis, jo apimtis ir intensyvumas; Bendrojo lavinimo ir specialieji pratimai.
6. Naujausi moksliniai tyrimai sporto šakoje.
5. Treniruotės valdymas. Treniruotumo ugdymas ir kontrolė pasirinktoje sporto šakoje. Treniruočių proceso planavimo dokumentų metodika ir krūvių analizė.
6. Didelio meistriškumo sportininkų rengimas. Sporto treniruotės struktūra: daugiametės treniruotės struktūra;
metinis ciklas, makrociklas, mezociklas, mikrociklas, pratybos.
7. Didelio meistriškumo sportininkų treniruotės valdymas: sportininko rengimo valdymas, treniruotės kontrolė; treniruotės modeliavimas ir modelinės charakteristikos; treniruotės prognozavimas ir planavimas; metinis treniruotės modelis; rengimasis varžyboms; sporto treniruotės apskaita, treniruočių programa.
8. Fizinio darbingumo atgavimo priemonės: pedagoginės organizmo darbingumo atgavimo priemonės; medicininės ir biologinės darbingumo atgavimo priemonės.
9. Pasirengimas varžyboms, varžybų stebėjimas ir analizė.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 15 val.
Seminarai 30 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 45 val.
Savarankiškas darbas 88 val.
Iš viso 133 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Refleksija paskaitose – 10 %, Varžybų refleksija – 10 %; Kūrybinė užduotis – 30 %; Egzaminas – 50 %

Literatūra

1. 2016 Raab, S. Evidence-based Practice in Athletic Training. Champaign: Human kinetics.
2. 2019 Rollnick, S., Fader, J., Breckon, J. ir Moyers, T. B. Coaching Athletes to Be Their Best: Motivational Interviewing in Sports.New York, United States: Guilford Publications.
3. 2020 Skurvydas, A. Judesių mokslas. Vadovėlis: II dalis: Sportas, pratimai, mityba, sveikata. Kaunas: Vitae Litera.
4. 2019 Cartwright, L. A. Fundamentals of Athletic Training. Champaign: Human kinetics.
5. 2017 Brewer, C. Athletic Movement Skills: Training for Sports Perfomance. Champaign: Human kinetics.
Papildoma literatūra
1. 2018 Murray, B. ir Rosenbloom, C. Fundamentals of glycogen metabolism for coaches and athletes. Nutrition Reviews, 76(4), 243–259. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29444266/
DOI: 10.1093/nutrit/nuy001
2. 2019 Petushek, E. J., Sugimoto, D., Stoolmiller, M., Smith, G. ir Myer, G. D. Evidence-based best-practice guidelines for preventing anterior cruciate ligament injuries in young female athletes: a systematic review and meta-analysis. The American Journal of Sports Medicine, 47(7), 1744–1753. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30001501/doi: 10.1177/0363546518782460.
3. 2016 Lesinski, M., Prieske, O. ir Granacher, U. Effects and dose–response relationships of resistance training on physical performance in youth athletes: a systematic review and meta-analysis.. British Journal of Sports Medicine, 50(13), 781–795. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26851290/DOI: 10.1136/bjsports-2015-095497
4. 2017 Breslin, G., Shannon, S., Haughey, T., Donnelly, P. ir Leavey, G. A systematic review of interventions to increase awareness of mental health and well-being in athletes, coaches and officials. Systematic Reviews, 6(1), 1–15. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28859666/DOI: 10.1186/s13643-017-0568-6
5. 2019 Li, C., Zhu, Y., Zhang, M., Gustafsson, H. ir Chen, T. Mindfulness and athlete burnout: a systematic review and meta-analysis. International Journal of Environmental Research and Public Health, 16(3), 449. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30717450/DOI: 10.3390/ijerph16030449
6. 2012 Martens, R. Successful Coaching. Champaign, IL: Human Kinetics. Švietimo akad. biblioteka (1 / 0)UDK 796.015Šifras D 14337