Tyrimų metodologija (SPP)

  • Dalyko kodas: SPP4003
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Research methodology
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Ilona Tandzegolskienė, Vytauto Didžiojo universitetas, Švietimo akademija, Edukologijos tyrimų institutas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Kurso metu studentai turės galimybę formuluoti tyrimo problemą bei atrasti galimus problemos sprendimo variantus, siejant tai su diskusijų metu išryškėjusiais probleminiais laukais. Dalyko užsiėmimų metu bus analizuojama teoriniai aspektai ir planuojami tyrimo etapai, orientuojantis į tyrimo idėjos aptarimą, tyrimo tipo pasirinkimą bei probleminio klausimo ilgalaikius sprendimus. Rengdamas tiriamąjį darbą ir konstruodamas tyrimo etapus studentas pademonstruos gebėjimą formuluoti tyrimo vykdymui būdingus etapus, atrinkti mokslo šaltinius ir juos analizuoti, parengti inovatyvius tyrimo instrumentus, vykdyti tyrimą ir fiksuoti gaunamus rezultatus; apibūdinti ir interpretuoti gaunamus rezultatus; suformuluoti išvadas ir rekomendacijas; pristatyti tyrimo rezultatus bei išvadas diskusijos metu.

Dalyko anotacija užsienio kalba

During the course, students will have the opportunity to analyze the research work problem at the place of practice. The place of practice will be the possibility to rewiev the reliability of the research work and collect data relevant. In the research work the student demonstrates abilities in formulating methodological parameters of research design; search for research resources; collect, analyse and summarize empirical data; describe and interpret results; formulate the conclusions and recommendations; discuss about research issues.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Raidos ir pedagoginė psichologija, Specialiųjų ugdymosi poreikių tenkinimo pedagogika

Dalyko studijų rezultatai

1. Formuluoti tyrimo klausimus ir pagrindinius tyrimo parametrus, remiantis išsikelta tyrimo problematika.
2. Sisteminti ir apibendrinti skirtingų autorių išsakomas mintis, susijusias su darbo pagrindine problema.
3. Priimti sprendimą dėl empirinio tyrimo tipo, jį logiškai pagrįsti vykdant tyrimą.
4. Analizuoti ir pateikti empirinių tyrimo duomenų rezultatus.
5. Reflektuoti raštu ir žodžiu galimus pasirinktos problemos sprendimo variantus, orientuojantis į profesinės veiklos patirtį, profesinės etikos principus bei teisines nuostatas.
6. Numatyti galimus savo patirties įveiklinimo etapus ir galimybes siekiant spręsti problemą pasitelkiant profesinės veiklos inkliuzijos principus.

Dalyko turinys

Tyrimo idėjos paieškos ir problemos aktualizavimas.
Tyrimo parametrų formulavimas.
Tyrimo filosofinių nuostatų aptarimas.
Mokslo šaltinių parinkimas pagal išsikeltus konkrečius kriterijus ir analizės vykdymo etapai.
Teorinio tyrimo metodai ir jų taikymas rašant mokslinį-tiriamąjį darbą.
Teorinės dalies skyrių orientavimas į tyrimo parametrus.
Darbo skyrių pavadinimų formulavimas siekiant integruoti pavadinime tyrimo objektą.
Darbo skyrių baigiamųjų apibendrinimų rengimas.
Išvadų skyreliuose formulavimas ir teksto dalių apibendrinimų rengimas.
Atrinktų mokslo šaltinių adekvatumas išsikeltai darbo problemai, tyrimo klausimams ir objektui.
Tyrimo metodologiniai parametrai ir jų dermė su tyrimo problema ir tyrimo klausimu/klausimais.
Tyrimo imties atrankos kriterijai ir tyrimo imties parinkimo logika bei demografinės charakteristikos aprašymas.
Tyrimo metodų aptarimas, išryškinant duomenų rinkimo ir analizės metodus: turinio analizė, tematinė analizė, kiekybinio tyrimo prieiga.
Tyrimo instrumento aprašymo būdai ir sąsajos su tyrimo klausimu/klausimais.
Tyrimo etikos principų taikymas ir argumentavimas.
Tyrimo ribotumų aptarimas.
Tyrimo rezultatų grupavimas ir analizavimas.
Tyrimo rezultatų interpretavimo galimybės ir pagrindiniai principai.
Empirinio tyrimo rezultatų apibendrinimas ir sąsajos su teorines dalies įžvalgomis.
Tyrėjo refleksija.
Rekomendacijų rengimas ir veiklos etapų numatymas tolimesniems tyrimo ir sprendžiamos problemos aktualizavimui.
Etikos principai ir profesinės patirties apmąstymai.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 20 val.
Seminarai 20 val.
Konsultacijos 5 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 45 val.
Savarankiškas darbas 62 val.
Iš viso 107 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzaminas – 50 proc., Kolokviumas – 10 proc., Portfolio – 40 proc

Literatūra

2017 Žydžiūnaitė, V., Sabaliauskas, S. Kokybiniai tyrimai: principai ir metodai.
2015 Helen Kara Creative research methods in the social sciences :a practical guide
2014 John W. Creswell.Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches
2013 Baumfield, V., Elaine Hall, E., Wall, K..
Action research in education : learning through practitioner enquiry.
2011 Žydžiūnaitė, V. Baigiamojo darbo rengimo metodologija: mokomoji knyga
2007 Davis, M. B. Doing a Successful Research Project: Using Qualitative and Quantitative Methods.
2004 Bryman, A. Social Research Methods.
Papildoma literatūra
2013 McAteer, Mary Action research in education / Thousand Oaks (Calif.)
2012 Bitinas, B. Kokybiniai edukaciniai tyrimai :teorijos, duomenų rinkimas ir analizė