Informacinės kompiuterinės technologijos ir kompensacinė technika (SPP)

  • Dalyko kodas: SPP3020
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Information Communication Technologies and Assistive Technology Devices
  • Dalykas atestuotas: 2022-09-01
  • Atestacija galioja iki: 2025-09-01
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Judita Kaspariūnienė, Asta Lapėnienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Studijų dalyko paskirtis – sudaryti galimybes besimokantiesiems įgyti žinių apie šiuolaikines skaitmeninio turinio kūrimo technologijas ir jų taikymo galimybes švietime didinant informacijos prieinamumą visiems besimokantiesiems, veiksmingą mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių ugdymą taikant IKT; plėtoti gebėjimus pasirinkti ir naudoti IKT priemones bei kompensacinę techniką planuojant ir teikiant specialiąją pedagoginę pagalbą. Studijų procese studentai aktyviai įsitraukia į žaidybinimu ir žaidimais grįsto mokymosi situacijų planavimą, taikydami multimedijos mokymosi medžiagos rengimo principus mokosi kurti interaktyvias personalizuotas mokymo/si priemones.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The subject studies aim to acquire knowledge of digital technologies and their applicability in education by increasing the accessibility of information to all learners, effectively educating students with special educational needs, and the ability to choose and use ICT and assistive technologies in planning and providing special pedagogical support. In the study process, students are actively involved in planning the game-based learning situation. Also, they learn to create interactive personalized teaching / learning tools by applying the principles of developing multimedia learning materials.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Išklausyti bendrieji pedagogikos dalykai, dalykas Specialiųjų ugdymosi poreikių tenkinimo pedagogika, Ugdymo turinio kūrimas ir valdymas tenkinant specialiuosius ugdymosi poreikius, dalykai apie įvairias negalių ir sutrikimų grupes.

Dalyko studijų rezultatai

1. Paaiškinti šiuolaikines skaitmeninio turinio kūrimo tendencijas įtraukiam ugdymui.
Pasirinkti ir naudoti skaitmenines mokymosi priemones atsižvelgiant į ugdymo(si) tikslus bei mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius.
2. Remiantis multimedijos mokymo medžiagos rengimo principais projektuoti ir parengti interaktyvias mokymo/si priemones atsižvelgiant į ugdymo(si) tikslus bei mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius.
3. Naudoti skaitmenines technologijas komunikacijai ir bendradarbiavimui su mokiniais, turinčiais specialiųjų ugdymosi poreikių, jų tėvais, mokytojais bei konsultavimui dėl kompensacinės technikos ir priemonių pasirinkimo.

Dalyko turinys

1. Šiuolaikinės skaitmeninio turinio kūrimo technologijos.
2. Virtuali ir išplėstinė realybė įtraukiam ugdymui.
3. Lietuvoje sukurtų skaitmeninių įtraukiojo ugdymosi priemonių apžvalga ir taikymo galimybės.
4. Multimedijos mokymo medžiagos rengimo principai (infografika, interaktyvios vaizdo medžiagos rengimas).
5. Skaitmeninės edukacinės istorijos (žaidybinimas, žaidimais grįstas mokymasis; edukaciniai komiksai).
6. Interaktyvių mokymosi priemonių projektavimas ir rengimas taikant Universalaus dizaino mokymuisi principus.
7. Neįgaliųjų kompensacinė technika ir priemonės, didinančios asmenų turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių funkcionavimą ir dalyvavimą ugdymo procese.
8. Skaitmeninių technologijų naudojimas komunikacijai, bendradarbiavimui bei vaiko individualios pažangos fiksavimui.

Dalyko studijos valandomis

Studijų vykdymo forma

Val. auditorinėse studijose

Val. nuotolinėse studijose

Paskaitos

 

20 val.

Seminarai

 

20 val.

Laboratoriniai darbai

-

 

Pratybos

-

 

Konsultacijos

 

5 val.

Iš viso kontaktinio darbo val.

45 val.

Savarankiškas darbas

62 val.

Iš viso

107 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kaupiamąjį balą sudaro: egzaminas (individualizuotos socialinės istorijos pagrindimas, sukūrimas ir pristaymas) (50 proc.); grupinis projektas (50 proc.).

Literatūra

1. 2013 European Agency for Development in Special Needs Education. Information and Communication Technology for Inclusion – Research Literature Review
ISBN: 978-87-7110-466-0
2. 2017 Dell A. G., Newton D. A., Petroff J. G. Assistive Technology in the Classroom: Enhancing the Experiences of Students with Disabilities, Enhanced.
3. 2011 European Agency for Development in Special Needs Education. ICTs in Education for People with Disabilities: Review of innovative practice
4. 2016 Europos specialiojo ugdymo plėtros agentūra. Informacinių ir komunikacinių technologijų panaudojimas inkliuzijos plėtrai. Europos šalių pasiekimai ir galimybės.
5. 2007 Inovatyvių mokymo metodų ir IKT taikymas. II knyga. Metodinė priemonė specialiojo ugdymo pedagogams ir pradinių klasių mokytojams.
6. 2020 Arnab S. Game science in hybrid learning space. Taylor&Frances
Papildoma literatūra
1. 2004 Florian L., Hegarty J. ICT and Special Educational Needs: A Tool for Inclusion.
2. 2018 Green J. L. Assistive Technology in Special Education: Recourses to Support Literacy, Communication and Learning Differences
3. 2015 Prieinamos informacijos gairės. IKT, skirtos informacijos prieinamumui mokymosi procese gerinti (ICT4IAL).
4. 2019 Mokymo ir mokymosi savianalizės priemonė, skatinanti ugdyme efektyviai naudotis skaitmeninėmis technologijomis.
5. 2016 O‘Sullivan J. UDL Technology. Technology for Universal Design for Learning in Special Education.