Raidos ir pedagoginė psichologija (SPP)

  • Dalyko kodas: SPP1003
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Developmental and Educational Psychology
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Julita Navaitienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Raidos ir pedagoginės psichologijos dalyko studijos atskleidžia svarbiausius žmogaus raidos ir edukacijos psichologinius dėsningumus bei ypatumus. Dalyko studijų metu sudaromos sąlygos studentams pasirengti pedagoginei praktikai ir turimas pritaikyti praktiškai, taip pat skatinama studentų refleksija ir savirefleksija.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Studies on the subject of Developmental and Educational Psychology reveal the most important psychological patterns and peculiarities of human development and education. The course provides students with the opportunity to prepare for pedagogical practice and to put their knowledge into practice, as well as to encourage students' reflection and self-reflection.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Bendrosios psichologijos dalyko studijos

Dalyko studijų rezultatai

1. Gebės apibrėžti pagrindines raidos ir pedagoginės psichologijos sąvokas bei išvardyti nagrinėjamas problemas ir tyrimo metodus.
2. Gebės apibūdinti ir palyginti psichologines raidos ir edukacijos teorijas bei atskleisti jų taikymo ugdymo procese ypatumus.
3. Gebės paaiškinti su amžiumi susijusius psichologinius raidos bei edukacijos ypatumus.
4. Gebės išvardyti ir paaiškinti psichinės brandos kriterijus ir mokymosi motyvacijos stiprinimo psichologinius būdus.
5. Gebės išvardyti ir paaiškinti išmokimo vertinimo psichologinius būdus ir psichologines elgesio valdymo strategijas.

Dalyko turinys

1. Įvadas į raidos ir pedagoginę psichologiją.
2. Psichologinės raidos (psichoanalitinė, psichosocialinė, kognityvinė, bihevioristinė, etologinė, ekologinė) ir edukacijos (bihevioristinė, kognityvinė, informacinė, humanistinė) teorijos bei jų taikymas ugdymo procese.
3. Žmogaus raidos veiksniai ir periodizacija.
4. Pažinimo, kalbos, psichosocialinė, moralės ir savimonės raida iki gimimo, kūdikystėje, vaikystėje, paauglystėje ir brandos amžiuje.
5. Psichinės brandos sampratos ir kriterijai.
6. Mokymosi motyvacijos psichologinė samprata, teorijos ir jų taikymas edukacijoje, rūšys ir mokymosi motyvacijos stiprinimo psichologiniai būdai.
7. Mokymosi ir išmokimo vertinimo ir įvertinimo psichologinė samprata bei vertinimo tipų psichologiniai skirtumai.
8. Efektyvaus klasės valdymo psichologiniai aspektai, klasės psichologinis klimatas ir psichologinės elgesio valdymo strategijos.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 20 val.
Seminarai 20 val.
Konsultacijos 5 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 45 val.
Savarankiškas darbas 60 val.
Iš viso 107 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kaupiamąjį balą sudaro: esė (20 proc.), projektas (30 proc.), egzaminas (50 proc.).

Literatūra

1. 2018 Berk, L. Development through the life span.
2. 2019 Woolfolk, A. Educational psychology.
3. 2012 Žukauskienė, R. Raidos psichologija: integruotas požiūris.
4. 2009 Seifert, K., Sutton, R. Educational psychology.
5. 2013 Legkauskas, V. Vaiko ir paauglio psichologija: šiandienos iššūkiai.
Papildoma literatūra
1. 2017 Rimienė, V. Edukacinės psichologijos užduotys: įvairūs požiūriai į mokymąsi.
2. 2010 Navaitienė, J., Rimkevičienė, V. Raidos ir pedagoginės psichologijos užduotys.
3. 2009 Seifert, K., Sutton, R. Educational psychology.
4. 2011 Piaget, J. Vaiko pasaulėvoka.
5. 2012 Petrulytė, A. Paauglio psichosocialinė raida.