Muzikinės veiklos psichologija (MDP)

  • Dalyko kodas: MDP 4082
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Psychology of Musical Activities
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Rasa Kirliauskienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Įgyjamos ne tik teorinės žinios, padedančios studentams pažinti specifines psichikos būsenas, savybes bei procesus, vykstančius muzikinėje veikloje, bet ir puoselėjami praktiniai įgūdžiai skatinantys muzikinės veiklos efektyvumą. Įsisąmoninama muzikinių gabumų esmė ir jų ugdymo galimybės, įgyjama muzikinių gabumų, genotipo ir kitų psichikos savybių diagnozavimo įgūdžių, dėmesys skiriamas muzikalumo bei kūrybiškumo sampratų psichologinių aspektų analizei. Išskiriami koncertinės veiklos ypatumai bei pozityvią sceninę būseną skatinantys veiksniai.

Dalyko anotacija užsienio kalba

During the classes students not only acquire theoretical knowledge that enables students to cognize specific mental states, qualities and processes that inevitably appear in musical activity and constantly follow them, but also perform practical assignments that promote the efficiency in musical activities. During the course, the essence of musical talents and possibilities of their development are realized, diagnosing skills of musical abilities, genotype and other mental properties are acquired. Attention is given to the analysis of psychological aspects of the concepts of musicality and creativity. Peculiarities of concert activity as well as factors promoting positive stage status are distinguished.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Pedagogika, Bendroji raidos psichologija, Dalyko didaktika, Muzikos atlikimas, Fortepijonas ir kt.

Dalyko studijų rezultatai

1. Gebės apibūdinti muzikinės veiklos psichologijos esmę bendruosius principus, teorijas.
2. Gebės nustatyti vaiko muzikinius gabumus ir juos puoselėti.

Dalyko turinys

Muzikinės veiklos samprata.
Muzikinės veiklos analizė.
Išorinių ir vidinių veiksnių įtaka muzikinės veiklos motyvacijai.
Muzikalumas ir kūrybiškumas–
Vi vidinės energijos sklaida.
Psichologinių aspektų analizė.
Koncertinės veiklos pagrindiniai aspektai.
Muzikos mokytojo koncertinės veiklos ypatumai.
Pasitikėjimas savimi.
Koncertinė patirtis.
Asmeninės savybės.
Sceninės būsenos samprata.
Neigiamų veiksnių įtaka sceninei būsenai.
Veiksniai, skatinantys pozityvią sceninę būseną, pasirenkant muzikinę veiklą.
Muzikinės veiklos formos pasirinkimas, skatinant vaiko vidines galias.
Muzikiniai gabumai ir jų diagnostika.
Veiksniai,
skatinantys gabumų atsiskleidimą.
Šiuolaikinė gabumų teorija.
Muzikinės veiklos rezultatų analizė. Psichikos komponentų (atminties, dėmesio, emocijų, mąstymo, vaizduotės ir kt.) įtaka muzikinės veiklos procesui.
Muzikinės veiklos mokinių bendravimo ir bendradarbiavimo skatinamieji veiksniai šiuolaikinio gyvenimo kontekste.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 28 val.
Pratybos 15 val.
Konsultacijos 2 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 45 val.
Savarankiškas darbas 62 val.
Iš viso 107 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzamino užduotys (50 proc.), kūrybinės užduotys (30 proc.), namų darbas (20 proc.).

Literatūra

1. 2021 Williamon, A. Performing music research: methods in music education, psychology, and performance science. Oxford: Oxford University Press.
2. 2019 Kirliauskienė, R. The pedagogical encouragement of self-regulation applying PMM during the activities // Proceeding of the 5th international conference on education, Kuala Lumpur, Malaysia. Pitakotte: TIIKM, 5, 1-8.
3. 2018 Kirliauskienė, R. Factors Affecting the State of Being in Front of the Audience. 5th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences & Arts, 5, 309-316.
https://www.sgemsocial.org/ssgemlib/?debut_article_langue=1730
4. 2016 Kirliauskienė, R., Stakauskaitė, L. Mokinių lyderystės gebėjimų skatinimas muzikine projektine veikla. Pedagogika: mokslo darbai, 123(3), 148-158.
5. 2014 Devenson, M., Kirliauskienė, R., Aleksienė, V. Integration of music therapy elements into the programs of formal and non- formal primary music education. Social education : current problems and perspectives / Mariusz Jędrzejko ... [et al.] Vilnius : Mykolo Romerio universitetas. https://www.cps.edu.pl/pub/cms/files/70/2014_social_education.pdf
Papildoma literatūra
1. 2012 Bance, L. Music for early learning: songs and musical activities to support children’s development. New York: Routledge.
2. 2012 The Oxford handbook of music psychology. Ed. S. Hallam, I. Cross and M. Thaut. Oxford: Oxford University Press.