Teatro ugdymo turinys (MDP)

  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 3
  • Pavadinimas anglų kalba: Theatre Education Curriculum
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Vida Kazragytė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Ypatingas dėmesys kreipiamas į dalyko ugdymo turinio planavimą etapais, gebėjimus atrinkti mokomąsias užduotis ir informaciją, individualizuoti, teikti pagalbą mokiniams rengiantis teatro brandos egzaminui, padėti studentams pagilinti žinias ir gebėjimus, reikalingus kuriant didaktinę teatro dalyko mokymo sistemą 11-12 klasėse. Siekiama įtraukiant į teatro ugdymo turinį tautos kultūrinio paveldo, Lietuvos kultūros puoselėjimo temas bei užduotis, ugdyti pozityvias nuostatas į teatro brandos egzaminą kaip tvarios visuomenės kūrimo veiksnį.

Dalyko anotacija užsienio kalba

A particular attention is paid to planning of curriculum of theatre education in stages, abilities to select teaching assignments and information, to individualise it, to provide support to learners in preparation for maturity examination of theatre, to help students deepen knowledge and abilities necessary for creation of the didactic system of teaching theatre as a subject for 11th-12th formers. Attempts are made to include topics and assignments related to national cultural heritage and nurturance into curriculum of theatre education, to develop students’ positive attitudes to the maturity examination of theatre as a factor contributing to creation of sustainable society.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Ugdymo sistemos, teatro supratimo ugdymas

Dalyko studijų rezultatai

Demonstruoti gilias žinias apie teatro dalyko 11-12 klasėse ugdymo turinio planavimą etapais, individualizavimą, pagalbą rengiantis brandos egzaminui.
Gebėti atrinkti etapams mokomąsias užduotis ir informaciją, tai analizuoti individualizavimo, partnerystės, nuoseklumo, gilaus, kūrybinio mokymosi požiūriais.
Gebėti įtraukti į teatro ugdymo turinį tautos kultūrinio paveldo, Lietuvos kultūros puoselėjimo temas bei užduotis, remti pozityvias nuostatas į teatro brandos egzaminą kaip tvarios visuomenės kūrimo veiksnį.
Gebėti nustatyti, kokias teatro ugdymo turinio planavimo etapais žinias bei gebėjimus turi ir kokių stokoja, rodyti atvirumą ir kritiškumą, analizuojant teatro ugdymo turinio kūrimą valstybės politikos bei visuomenės interesų požiūriais.

Dalyko turinys

Susipažinimo etapas. Tikslai, turinys (temos), numatomi pasiekimai. Užduočių kūrimas, informacijos pateikimas. Planų analizė, vertinimas. Pakoreguotų planų pateikimas. Asmeninio indėlio į planavimą pateikimas
Pradedančiųjų etapas. Tikslai, turinys (temos), numatomi pasiekimai. Užduočių kūrimas, informacijos pateikimas. Planų analizė, vertinimas. Pakoreguotų planų pateikimas. Asmeninio indėlio į planavimą pateikimas
Pažengusiųjų etapas. Tikslai, turinys ( temos), numatomi pasiekimai.
Teatro brandos egzaminas kaip tvarios visuomenės kūrimo veiksnys. Užduočių kūrimas, informacijos pateikimas. Planų analizė, vertinimas. Pakoreguotų planų pateikimas. Asmeninio indėlio į planavimą pateikimas
Mokymasis nustatyti savo teatro ugdymo turinio žinias ir gebėjimus, analizuojant jų augimą.
Individualaus tobulėjimo etapas. Pasirengimas teatro brandos egzaminui. Tikslai, turinys ( temos), numatomi pasiekimai.
Mokymasis nustatyti savo teatro ugdymo turinio žinias ir gebėjimus, analizuojant jų augimą.
Individualaus tobulėjimo etapas. Pasirengimas teatro brandos egzaminui. Tikslai, turinys ( temos), numatomi pasiekimai.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 16 val.
Seminarai 16 val.
Savarankiškas darbas 48 val.
Iš viso 80 val.

Studijų rezultatų vertinimas

4 etapų planų su užduotimis ir informacija parengimas, analizė ir korekcija grupėje – 50 proc.; Asmeninis indėlis į etapo planus, jo pateikimas, argumentavimas, atsakymai į klausimus, klausimų pateikimas kitiems pranešėjams – 50 proc.

Literatūra

1. 2013 Teatro brandos egzamino programa, vykdymo instrukcija, vertinimo kriterijai http://www.nec.lt/554/
2. 2013 Teatro supratimo skaitmeninės mokymo priemonės. Realistinis psihologinis teatras. Teatras ir pilietinis sąmoningumas. Metaforiškas teatras. Kultūriniai įvaizdžiai spektakliuose.
https://duomenys.ugdome.lt/?/mp/us/med=7/98/105
3. 2011 Teatro dalyko bendroji programa viduriniam ugdymui. http://portalas.emokykla.lt/bup/Puslapiai/
vidurinis_ugdymas_teatras_bendros_nuostatos.aspx
1. 2008 M. Čechovas. Apie aktoriaus techniką. UAB „Dobilo“ leidykla „Jonava“
2. 2004 Lietuvos vaidybos mokykla : teatro edukologija : [vadovėlis aukštųjų mokyklų studentams / sudarytoja Aldona Adomaitytė]. Vilnius: Inforastras
Papildoma literatūra
1. 2010 Hans-Thies Lehmann. Postdraminis teatras Vilnius: Menų spaustuvė.
2. 1947 K. Stanislavskis. Aktoriaus saviruoša Kaunas: Valstybinė grožinės literatūros leidykla