Teatro raiškos ugdymas: vaidyba, režisūra 1 (MDP)

  • Dalyko kodas: MDP 1007
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Development of Theatre Expression: Acting, Directing 1
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. Vytautas Kontrimas, lekt. Gytis Ivanauskas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyko studijų metu supažindinama su skirtingais personažų kūrimo ir vaidybos elementais, režisieriaus ir pedagogo funkcijomis kūrybinio edukacinio proceso metu. Teorija išdėstoma per praktinių užduočių atlikimą, improvizacijas, režisūrinių etiudų repetavimą bei kūrybinio proceso ar pasirodymo publikai aptarimus. Siekiama, kad studentai baigę šį kursą galėtų kūrybiškai organizuoti ugdymą teatru naudojant įvairias teatro raiškos priemones ir būdus, kad būtų sukaupę aktorinės ir režisūrinės patirties, kurią galėtų pritaikyti praktiškai mokyklose ir neformalaus ugdymo įstaigose.

Dalyko anotacija užsienio kalba

During the classes of Theatre Expression students are familiarized with different elements of creating characters and acting, functions of director and pedagogue in the creative educational process. The theory is presented through conducting practical assignments, improvisations, directing rehearsals of etudes as well discussions related to the creative process or performances for the audience. The aim of the study subject is to enable students after completion of the course to creatively organize education employing the theatre when applying various measures and ways of theatrical expression, it also strives that students have accumulated sufficient experience in acting and directing, which could be practically applied during teaching practice at school or in institutions of non-formal education.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Teatro raiškos ugdymas: vaidyba, režisūra 1

Dalyko studijų rezultatai

Gebės analizuoti kūrybinę veiklą, atlikti savo kaip režisieriaus/pedagogo mokymo(si) veiklos refleksiją: išsikelti tikslus, suformuluoti meninę, problemą, analizuoti savo ir kitų besimokančiųjų mokymosi procesą ir pateikti ižvalgas bei pasiūlymus ir pastabas pritaikys tęsiant kūrybinią veiklą.
Gebės reflektuoti savo ir kitų besimokančiųjų kurybinį procesą ir rezultatus.
Pagilins žinias ir supratimą apie vaidmens kūrima, etiudo struktūrą, režisieriaus ir pedagogo atsakomybes, teatrą, kaip meną ir kūrybinio teatrinio proceso poveikį mokiniui, visuomenei.
Demonstruos žinias ir gebės pristatyti režisūrinę idėją, savo nuomonę, tai argumentuoti dirbant grupėje.

Dalyko turinys

Režisierius: pareigos, atsakomybės, paslaptys
Kaip režisuoti ir organizuoti kūrybinį procesą, kad jis būtų naudingas mokiniui?
Mokinys – jausmas – idėja – režisūra.
Lietuvos profesionalių režisierių stilistiniai ypatumai ir jų panaudojimas kuriant režisūrinius etiudus
Daiktų ir butaforijos panaudojimas scenoje.
Daiktas – metafora.
Etiudas su vienu daiktu.
Etiudo „Vienas režisuoja vieną“ kūrimas.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 16 val.
Seminarai 32 val.
Savarankiškas darbas 85 val.
Iš viso 133 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Lankomumas ir aktyvumas paskaitų metu 10%, Režisūrinis etiudas su vienu daiktu 40%, Režisūrinis etiudas „Vienas režisuoja vieną“ 50%

Literatūra

1. 2013 Kontrimas, V. Teatro raiškos ugdymas: saviruoša, vaidmens kūrimas, užduočių atlikimas. http://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:19519756/datastreams/MAIN/content
2. 2011 Kazragytė, V. Mažųjų vaidyba. Metodinė priemonė priešmokyklinio amžiaus vaikų grupių pedagogams. http://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:4290420/datastreams/MAIN/content
3. 2000 Ercmonienė, R. Praktinės režisūros abėcėlė. Knyga vaikų dramos būrelio vadovui ir dramos mokytojui. Vilnius. Naujoji Rosma
4. 1996 Poškienė, R. Teatrinis vaikų ugdymas. Klaipėda Menininkų namai
5. 1995 Oleka-Žilinskas, A. Vaidybos džiaugsmas. Vilnius. Scena
Papildoma literatūra
1. 2013 Bitinaitė-Širvinskienė, R. Ten kur viskas daug labiau: Lietuvos teatro dailės žodynas, Vilnius mokslo ir enciklopedijų leidybos centras