Kūrybinės šokio raiškos ugdymas (MDP)

  • Dalyko kodas: MDP 2022
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 5
  • Pavadinimas anglų kalba: Development of Creative Dance Expression
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Asist. Giedrė Subotinaitė-Gabriūnienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas skirtas įgyti šokio elementų raiškos, šokio kūrybinių procesų valdymo bei pedagoginių žinių ir gebėjimų, leidžiančių organizuoti kitų asmenų kūrybinių šokio gebėjimų ugdymą. Studentai analizuoja šokio elementų (erdvės, laiko, energijos, dinamikos) raišką savo ir kitų kūryboje, gilinasi į komponavimo ir improvizacijos procesus. Nagrinėja įvairių žanrų šokio kūrinius šokio elementų raiškos požiūriu. Ugdosi gebėjimus organizuoti grupės, projektinį šokio kūrybinį darbą. Vertina savo ir kitų kūrybinę šokio raišką, kuria ir pritaiko kūrybinės šokio raiškos gebėjimų bei pasiekimų vertinimo metodus.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The study subject aims to enable students to acquire knowledge and abilities of expression of dance elements, creative dance process management and pedagogy, which allow to organise development of creative dance abilities of other people. Students analyse expression of dance elements (space, time, energy, dynamics) in own creation and in that of others, they penetrate into the processes of composition and improvisation. They analyse dances of different genres in terms of expression of dance elements. Students develop abilities to organise group or project dance activities. They evaluate creative expression of own dance and that of others, create and apply methods of assessment of dance expression abilities and achievements.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Reikalinga, kad studentai būtų išklausę modernaus šokio mokymo dalyką.

Dalyko studijų rezultatai

Gebės planuoti ir organizuoti kūrybinės šokio raiškos ugdymą, atsižvelgiant į mokinių amžių ir gebėjimus bei bendrųjų programų nuostatas.
Gebės analizuoti šokio elementų raišką ir šokio kūrybos procesus bei principus, taikomus įvairiuose šokio žanruose ir savo šokio kompozicijoje.
Gebės vertinti mokinių kūrybinės šokio raiškos gebėjimus, suformuluodamas tinkamus vertinimo kriterijus, remiantis bendrųjų programų nuostatomis.
Gebės sukurti ir atlikti sukurtą šokio kompoziciją, kurioje bus panaudoti pagrindiniai šokio elementai ir pasirinkto šokio žanro judesiai ir žingsniai.

Dalyko turinys

Šokio raiškos struktūros elementai šokio teorijų požiūriu.
Erdvės elemento raiška: kryptys, lygmenys, santykiai, grupavimas.
Ritminės šokio struktūros kūrimas, tempo kokybių raiška.
Judesio energijos plastinis pasireiškimas, kokybė ir forma.
Judesių jungimas ir plėtojimas pavieniui ir grupėse.
Metaforos raiška šokyje. Prasminis judesių prisodrinimas.
Kontaktinio judėjimo principų taikymas šokio raiškoje. Kinestetinio laisvumo ir psichofizinio aktyvumo ugdymas(is).
Kūrybinės šokio raiškos ugdymo planavimas ir įgyvendinimas.
Mokinių kūrybinių, kognityvinių, šokio gebėjimų, kinestezinių galių ypatumai.
Kūrybinės šokio raiškos vertinimas, mokinių kūrybinės šokio raiškos gebėjimų vertinimas.
Kūrybos procesai: improvizavimas ir komponavimas po vieną ir grupėse.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 32 val.
Pratybos 16 val.
Savarankiškas darbas 85 val.
Iš viso 133 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzaminas 50%; Semestrinis darbas 40%; Aplankas 10%.

Literatūra

1. 2015 Banevičiūtė, B., Kazragytė, V., Kudinovienė, J. Meno pedagogikos semestrinių ir baigiamųjų darbų rengimas: metodinė priemonė. Vilnius: LEU
2. 2013 Smith-Autard J. M. Dance composition: [a practical guide to creative London[etc.]: Bloomsbury Methuen Drama
3. 2012 Banevičiūtė B. Teoriniai ir praktiniai ankstyvojo amžiaus paauglių šokio gebėjimų ugdymo aspektai: metodinė priemonė Vilnius: LEU
4. 2006 Sofras P. A. Dance composition basics :capturing the choreographer’s craft Champaign (Ill.): Human Kinetics
5. 1998 Cunningham M. Space, Time and Dance // Dancing in Space and Time / Ed. by R. Kostelanetz. p. 37–39. New York: Da Capo Press
Papildoma literatūra
1. 2011 Banevičiūtė B. Pecularities of Didactics of Creation in Dance Teacher Education // Creative personality: collection of internationationally reviewed scientific papers, p. 93–99. Ryga: Teacher Training and Educational Management Academy