Kompiuterinės muzikos technologijos (MDM)

  • Dalyko kodas: MDP 1053
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 3
  • Pavadinimas anglų kalba: Computer Music Technologies
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Jolanta Abramauskienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas skirtas supažindinti studentus su kompiuterinių muzikos technologijų taikymo ugdymo procese ypatumais. Atskleidžiami muzikos IKT taikymo techniniai aspektai, aptariami muzikos kompiuterinių programų taikymo galimybės mokomosios medžiagos rengimui, pasiekimų vertinimui, kuriamas skaitmeninis aplankas, kuris sudaro galimybes kaupti studijų metu surinktą kūrybinę medžiagą. Nagrinėjamos natų redagavimo, natų rašymo, muzikos kūrimo, klausos lavinimo, interaktyvios lentos, muzikos mokomųjų kompiuterinių programų teikiamos galimybės, informacijos vizualizavimo technologijos.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The study subject aims at familiarizing students with the peculiarities of applying computer music technologies in the educational process. The technical aspects of ICT application are revealed, possibilities of applying music computer programmes in the preparation of teaching materials, assessment of achievements are discussed; a digital portfolio is created, which enables students to cumulate creative materials of the study process. Possibilities of editing notes, writing notes, creation of music, training of ear, interactive whiteboards provided by music teaching software programs as well as information visualization technologies are studied.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Muzikos kalba

Dalyko studijų rezultatai

1. Gebės apibūdinti muzikos kompiuterinių technologijų taikymo tikslus ir didaktines nuostatas, pagrindines kryptis ir strategijas.
2. Gebės paaiškinti muzikos kompiuterinių muzikos mokymo(si) priemonių galimybes ugdymo procesui.
3. Gebės taikyti muzikos kompiuterines technologijas, integruoti jas į mokymo ir mokymosi procesą.
4. Gebės kurti vaizdžias, dinamines mokymo(si) priemones, taikant muzikos ir IKT technologijas.
5. Gebės savarankiškai identifikuoti IKT problemas muzikinio ugdymo procese ir jas argumentuoti.

Dalyko turinys

1. Įvadas. Dalyko tikslas, rezultatai, turinys, vertinimas. Muzikos kompiuterinių technologijų sąvokų sampratos. Muzikos kompiuterinių technologijų gebėjimų lygio nustatymo testas.
2. Muzikos kompiuterinių technologijų taikymo pranašumai ir skirtumai.
3. Informacijos vizualizavimo technologijos. Microsoft PowerPoint, Prezi programų darbo erdvė. Muzikos kompiuterinių programų įvairovė.
4. Supažindinimas su muzikinės klausos lavinimo kompiuterinėmis programomis: Music Ace; Auralia. Mokomųjų kompiuterinių programų taikymas muzikinio ugdymo procese.
5. Muzikos kompiuterinės programos: Musition; Groovy. Muzikos kūrimo programos: Mažasis Mocartas, Soundation.
6. Muzikos internetinės svetainės: Sibeliusmusic.com; Musictech.net; Musictheory.com; Childrensmusicworkshop.com ir t.t. Natų katalogai.
7. Interaktyvios lentos pagrindai. Smart Notebook programa. Įrankių juosta, meniu rodykle, darbas su notebook failais, darbas su notebook failo puslapiais.
8. Natų rašymo programos Sibelius, Finale, MuseScore. Supažindinimas su pagrindiniais notografijos principais.
9. Garsų redagavimo programos: Audacity, Cool Edit Pro, WaveLab, SoundForge, Cakewalk Pro Audio, Midi Studio ir kt. Programos pramogoms: Karaoke Player; A Musical Tutorial; Little Piano ir t.t.
10. Virtuali aplinka. IKT integravimo į muzikinio ugdymo procesą bendrosios tendencijos.
11. Kurso apžvalga ir grupinio projekto pristatymas

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 16 val.
Seminarai 12 val.
Konsultacijos 2 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 30 val.
Savarankiškas darbas 50 val.
Iš viso 80 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 30 %. Namų darbas – 20 %. Egzaminas – 50 %.

Literatūra

1. 2019 Mccartney, B. Sound Systems: Design and Optimization, Second Edition: Modern Techniques and Tools for Sound System Design and Alignment. Focal Press.
https://www.goodreads.com/book/show/160126.Sound_Systems
2. 2016 Finney, J., Burnard, P Music Education with Digital Technology. Bloomsbury, UK.
https://www.bloomsbury.com/uk/music-education-with-digital-technology-9780826420718/
3. 2013 Freedman, B. Teaching Music Through Composition: A Curriculum Using. USA, Oxford University Press
4. 2012 Brown, A. R. Computers in Music Education: Amplifying Musicality. New York, Routledge.
5. 2011 Watson, S. Using Technology to Unlock Musical Creativity. USA, Oxford University Press
Papildoma literatūra
1. 2016 Abramauskienė, J. The characteristics of applying computer technologies in the process of musical education. Global Journal of Information Technology: Emerging Technologies, 5(2), 95–100. https://doi.org/10.18844/gjit.v5i2.199
2. 2015 Heath-Reynolds, J., & VanWeelden, K. Integrating Apps with the Core Arts Standards in the 21st-Century Elementary Music Classroom. General Music Today, 29(1), 24–27. http://doi.org/10.1177/1048371315589127