Muzikos atlikimas 4 (fortepijonas, dainavimas, choro studija, dirigavimas) (MDP)

  • Dalyko kodas: MDP 2021
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 8
  • Pavadinimas anglų kalba: Music Performance 4 (Piano, Singing, Choir Studio, Conducting)
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. Jolanta Lasauskienė , lekt. dr. Daiva Žitkevičienė, doc. Zita Grigienė, doc. dr. Vaiva Jucevičiūtė-Bartkevičienė, doc. dr. Vilius Tavoras, doc. dr. Rasa Kirliauskienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas skirtas toliau gilinti vokalinio ir instrumentinio muzikavimo žinias ir įgūdžius, sudaryti sąlygas studentams plėtoti jų poreikius bei meninius-kūrybinius gebėjimus atitinkančias muzikos atlikimo formas. Mokoma(si) pagrindinių dirigavimo technikos principų. Pagrindinės muzikos atlikimo (fortepijono, dainavimo, choro studijos, dirigavimo) veiklos sritys: muzikavimo technikos įvaldymas, muzikos kūrinių interpretavimas, muzikinė raiška socialinėje kultūrinėje aplinkoje. Muzikavimo užsiėmimuose siekiama gilinti muzikavimo solo ir ansamblyje patirtį, sukurti bendrą meninį rezultatą ansamblyje kartu su kitais atlikėjais, išraiškingai interpretuoti solinius ir ansamblinės muzikos kūrinius, dalyvauti koncertuose (pasirodymuose) scenoje, atlikti parengtą programą koncerte, muzikiniame eukaciniame projekte, renginiuose pedagoginėje praktikoje mokykloje.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The study subject aims to further deepen knowledge and skills of vocal and instrumental performance, to provide students with conditions for developing forms of music performance that are in line with their needs and artistic-creative abilities. Students also learn the main principles of conducting technique. The main areas of music performance (piano, singing, choir studio, conducting): mastering of performance technique, interpretation of musical compositions, musical expression in the social cultural environment. During music performance classes students aim to deepen experience in performing solo or in ensemble, to create common artistic result in ensemble together with other performers, to expressively interpret solo and ensemble music compositions, to participate in concerts (performances) on stage, to perform a prepared program in the concert, musical educational project, events during their teaching practice.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Muzikos atlikimas 3 (fortepijonas, dainavimas, choro studija), Solfedžio ir aranžuotė, Pedagogo asistento praktika

Dalyko studijų rezultatai

Gebės gilinti muzikos atlikimo įgūdžius ir gebėjimą naudotis muzikos kalbos priemonėmis, sukaupta menine-kūrybine patirtimi.
Gebės tobulinti muzikos kūrinių atlikimo techniką, atliekant vis sudėtingesnį repertuarą, taikyti muzikos kūrinių atskleidimo išraiškos priemones.
Gebės dalyvauti universiteto, mokyklos koncertuose ir kituose kultūriniuose muzikiniuose renginiuose, festivaliuose.

Dalyko turinys

Grojimo fortepijonu technikos lavinimas.
Dainavimo solo ir chore technikos lavinimas.
Dirigavimo technikos lavinimas.
Sudėtingesnių kūrinių fortepijonu, solo ir chore mokymasis bei jų atlikimas.
Instrumentinės, vokalinės ir chorinės muzikos kūrinių teksto, formos analizė; Fortepijoninio, solinio ir chorinio kūrinio formos ir turinio, išraiškos priemonių analizė;
Fortepijoninio, solinio ir chorinio kūrinio rengimas ir atlikimas (interpretacija).
Fortepijoninio, vokalinio ir chorinio kūrinio atlikimas teminiame koncerte, muzikiniame projekte pedagoginėje mokyklinėje praktikoje.

Dalyko studijos valandomis

Pratybos 60 val. choro studija, 15 val. dainavimas, po 7,5 val. fortepijonas, dirigavimas
Iš viso kontaktinio darbo val. 90 val.
Savarankiškas darbas 123 val.
Iš viso 213 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Muzikos kūrinių atlikimo (20%), muzikinių projektinių užduočių (30%), egzamino (50%) vertinimas.

Literatūra

1. 2018 Polischuk, D. K. (2018). Transformational Piano Teaching: Mentoring Students from All Walks of Life. Kindle Edition. Oxford University Press.
2. 2017 King, A. Andrew, P. Himonides, E. Ruthmann, S. A. The Routledge Companion to Music, Technology, and Education. Taylor§Francis
3. 2015 Lasauskienė, J. Būsimų muzikos mokytojų fortepijono įgūdžių taikymas pamokoje: edukaciniai aspektai. Vilnius: Edukologija.
4. 2015 Lyke, J., Caramia, T., Alexander, R., Haydon, G., Chioldi, R. Keybord Musicianship. Book 1, 2. Stipes Publisching.
5. 2015 Mach, E. Contemporary Class Piano. Oxford University Press.
6. 2012 Grigienė, Z., Lasauskienė, J. Didaktiniai dainavimo ir akompanimento pagrindai. Vilnius : Edukologija.
Papildoma literatūra
1. 2015 Tavoras, V. Meninė individualybė ir jos raiškos plėtojimo muzikine veikla galimybės universitete. Vilnius: Edukologija.
2. 2012 Lasauskienė, J. Muzikinių edukacinių projektų rengimas ir įgyvendinimas. Vilnius: Edukologija.
3. 2010 Jucevičiūtė-Bartkevičienė, V. Vokalinio ugdymo ypatumai. Vilnius: Edukologija.