Muzikos atlikimas 1 (fortepijonas, choro studija, dainavimas) (MDM)

  • Dalyko kodas: MDP 1049
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 7
  • Pavadinimas anglų kalba: Music Performance 1 (Piano, Choir Studio, Singing)
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. Jolanta Lasauskienė , lekt. dr. Daiva Žitkevičienė, doc. Zita Grigienė, doc. dr. Vaiva Jucevičiūtė-Bartkevičienė, doc. dr. Vilius Tavoras, doc. dr. Rasa Kirliauskienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas yra vienas iš muzikinės pedagoginės kompetencijos ugdymui(si) skirtų studijų dalykų. Jo paskirtis – įgyti ir tobulinti vokalinio ir instrumentinio muzikavimo įgūdžius. Studijuodamas dalyką studentas gilina teorines ir praktines žinias apie mokymo(si) groti fortepijonu, dainavimo solo ir choro studijoje metodiką, muzikos išraiškos priemonių ypatumus, menišką ir įtaigų muzikos kūrinio interpretavimą. Taip pat mokoma(si) skaityti iš natų, parinkti melodijai harmoninį pritarimą, transponuoti kūrinį į pageidaujamą tonaciją, akompanuoti, taikyti grojimo fortepijonu, dainavimo solo ir choro studijoje įgūdžius muzikos pamokoje, rengiant ir įgyvendinant muzikinį edukacinį projektą universitete ar mokykloje.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course is one of the study subjects of music education aimed at the development of musical educational competence. Its main goal is to acquire and improve skills of vocal and instrumental music playing. Learning the study subject, students deepen their theoretical and practical knowledge of methodology for teaching/learning to play the piano, singing solo and in choir studio, peculiarities of means of musical expression, artistic and susceptible interpretation of musical composition. They learn to read notes, to choose harmony for the melody, to transpose the work into the desired tone, to accompany, to apply the skills of playing the piano, singing solo and in choir studio in the music lesson while preparing and implementing a musical educational project at university or at school.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Bendras muzikinis pasirengimas

Dalyko studijų rezultatai

Gebės muzikuoti fortepijonu, dainuoti solo ir choro studijoje.
Gebės akompanuoti, skaityti iš natų, transponuoti įvairių muzikos stilių ir žanrų kūrinius fortepijonui, balsui ir chorui.
Gebės savarankiškai parengti ir įgyvendinti muzikinį edukacinį projektą (koncertą, miuziklą, muzikinę pasaką ar operą vaikams).
Gebės taikyti įgytas grojimo fortepijonu, dainavimo solo ir chore žinias, gebėjimus ir įgūdžius pedagoginėje praktikoje mokykloje.

Dalyko turinys

Skaitymo iš natų ir akompanimento metodika ir praktika: susipažinimas su mokykline muzikos literatūra.
Fortepijoninės, chorinės ir vokalinės muzikos literatūros (ištraukų) skaitymo iš natų specifika.
Kūrinio transponavimo į pageidaujamą tonaciją metodika.
Muzikos kūrinio fortepijonui, balsui ir chorui rengimas: pradinė kūrinio visumos, teksto nuorodų analizė.
Detalus nagrinėjimas ir mokymasis, interpretacinio plano sudarymas, techninių problemų sprendimas.
Kūrinio dalių jungimas į visumą, ištisinis kūrinio atlikimas mintinai.
Viešas koncertavimas atsiskaitymo metu.
Fortepijoninių, vokalinių ir chorinių kūrinių rengimas ir atlikimas.
Instrumentinio, vokalinio, chorinio muzikos kūrinio aranžavimas: principai, specifika.
Muzikinio edukacinio projekto rengimas ir įgyvendinimas: projekto edukacinių tikslų ir temos aptarimas. Muzikinės projektinės veiklos planavimas ir aptarimas. Muzikos kūrinių parinkimas. Projekto pristatymas universiteto, mokyklos bendruomenei.

Dalyko studijos valandomis

Pratybos 60 val. choro studija, 7,5 val. dainavimas, 7,5 val. fortepijonas
Iš viso kontaktinio darbo val. 75 val.
Savarankiškas darbas 111 val.
Iš viso 186 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Muzikos kūrinių interpretavimo (20%), muzikinių projektinių užduočių (30%), egzamino (50%) vertinimas.

Literatūra

1. 2019 Crapell, C. Teaching Piano Pedagogy: A Guidebook for Training Effective Teachers. Oxford University Press.
2. 2016 Magrath, J. Pianist's Guide to Standard Teaching and Performance Literature. CA: Alfred Music.
3. 2015 Drąsutienė, L. Lietuvos fortepijono pedagogikos puslapiai. XX amžius. Vilnius: Lietuvos muzikos ir teatro akademija
4. 2015 Lasauskienė, J. Būsimų muzikos mokytojų fortepijono įgūdžių taikymas pamokoje: edukaciniai aspektai. Vilnius : Edukologija.
5. 2015 Lyke, J., Caramia, T., Alexander, R., Haydon, G., Chioldi, R. Keybord Musicianship. Book 1, 2. Stipes Publisching.
6. 2015 Mach, E. Contemporary Class Piano. Oxford University Press.
7. 2012 Grigienė, Z., Lasauskienė, J. Didaktiniai dainavimo ir akompanimento pagrindai: mokymo metodinė priemonė. Vilnius: Edukologija.
Papildoma literatūra
1. 2015 Tavoras, V. Meninė individualybė ir jos raiškos plėtojimo muzikine veikla galimybės universitete : metodinė priemonė. Vilnius: Edukologija.
2. 2012 Lasauskienė, J. Muzikinių edukacinių projektų rengimas ir įgyvendinimas. Mokymo metodinė priemonė. Vilnius: Edukologija.
3. 2010 Jucevičiūtė-Bartkevičienė, V. Vokalinio ugdymo ypatumai: metodinė priemonė. Vilnius: Edukologija.