Pedagoginių studijų baigiamasis darbas (MDP)

  • Dalyko kodas: BAIGPEDU01
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 3
  • Pavadinimas anglų kalba: Final Paper of Pedagogical Studies
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Linas Jašinauskas, doc. dr. Stasė Ustilaitė
    Doc. Dr. Ilona Tandzegolskienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Pedagoginių studijų baigiamasis darbas (PSBD) yra integrali pedagoginių, psichologinių, sveikatos ugdymo, didaktikos / pedagoginės specializacijos metodikos studijų dalis, skirta įrodyti pasiektus pedagoginių studijų rezultatus. Darbas rengiamas veiklos tyrimo pagrindu – kaupiant, sisteminant, analizuojant, integruojant ir pritaikant teorinę, praktinę patirtinę, empirinę informaciją apie ugdymo(si) procesą, atliekamą pedagoginėse praktikose, pagrindžiant išsiugdytas mokytojo profesijos kompetencijas. PSBD ginamas pagal Universiteto nustatytą viešo gynimo procedūrą.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Final Paper of Pedagogical Studies (FPPS) is an important part of the studies of pedagogy, psychology, health education and didactics / methodology of pedagogical specialisation that aims at proving the attainment of the learning outcomes of pedagogical studies. The paper is prepared on the basis of an action research by accumulating, systematising, analysing, integrating and applying the theoretical, practical experiential and empirical information on the process of (self-) education acquired during teaching practices, and substantiates the acquired competencies of the teacher’s profession. FPPS is defended following the procedure of public defence established by the University.

Dalyko studijų rezultatai

1. Pasirinkti pedagoginei veiklai aktualią problemą, suformuluoti darbo temą ir ją atskleisti rengiant baigiamąjį darbą.
2. Parengti pedagoginės veiklos tyrimo projektą akcentuojant pedagoginės inovacijos diegimą ir siejant su tyrimo problema, keliamais uždaviniais, tikslu ir objektu.
3. Atlikti pedagoginės veiklos tyrimą diegiant pedagoginę inovaciją ir ją aprašant panaudojant adekvačius tyrimo metodus ir įvertinti gautus duomenis.
4. Suformuluoti atlikto tyrimo pagrindu išvadas bei rekomendacijas atskleidžiant pedagoginės veiklos tobulinimo sritis.
5. Parengti baigiamąjį darbą pagal nustatytus reikalavimus ir struktūrą, jį įforminti ir pristatyti viešame darbo gynime.

Dalyko turinys

Pedagoginė problema. Darbo temos formulavimo sąlygos. Tyrimo parametrai.
Pedagoginės veiklos tyrimo projektas.
Pedagoginės inovacijos samprata ir sąsajos su veiklos tyrimo realizavimu
Pedagoginės veiklos tyrimo atlikimo eiga ir etapai: pedagoginės inovacijos diegimas, duomenų surinkimas, analizavimas, interpretavimas.
Išvadų formulavimas. Tobulintinų sričių išskyrimas ir rekomendacijų formulavimas.
Baigiamojo darbo apipavidalinimo reikalavimai. Darbo pristatymas viešame gynime.

Dalyko studijos valandomis

Bendravimas su studentais pasitelkus e-priemones 4
Savarankiškas studentų darbas 76
Iš viso 80

Studijų rezultatų vertinimas

Baigiamojo darbo viešas gynimas – 100 proc.

Literatūra

1. 1998 Arends, R. I., Mokomės mokyti. 479–486 p. Vilnius: Margi raštai
2. 1999 Charles, C. M. Pedagoginio tyrimo įvadas. 289–300 p. Vilnius: Alma littera.
3. 2017 Forster, C., Eperjesi, R., Action Research for new Teachers. Evidens-based Evaluation of Practice. Los Angeless I London I New Delhi I Singapore I Washington DC I Melbourne: SAGE Publications Ltd. Preiga internete: https://www.ebay.com.au › Books, Magazines › Textbooks
4. 1994 Gage, N., Berliner, D., Pedagoginė psichologija. 32–45; 47–86; 89–179; 397–452 p. Vilnius: Alma littera
5. 2008 Myers, D. Psichologija. 424–431; 729–781; 891–903 p. Vilnius: Poligrafija ir informatika
6. 2007 Mokytojo profesijos kompetencijos aprašas. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. sausio 15 d. Įsakymas Nr. ISAK-54. Prieiga internete: http://www.smm.lt/teisine_baze
7. 2010 Navickas, A.,Vaičiulienė, A. Žmogaus raidos psichologija, 242–283 p. Vilnius: Versus aureus
8. 2007 Petty, G. Šiuolaikinis mokymas: praktinis vadovas. Vilnius: Tyto alba
9. 2015 Posch, P. Aktionsforschung und Kompetenzentwicklung. Prieiga internete: https://www.uni-siegen.de/zlb/praxiselemente/ma/praxsi/studienprojekte/downloads/posch.pdf
10. 2014 Bruzgelevičienė, R. Ugdymo paradigma – didaktikos idėjų pamatas. In R. Bruzgelevičienė [sud.] Ugdymo paragigmų iššūkiai didaktikai. p. 26–107.
Vilnius: Lietuvos edukologijos universiteto leidykla Prieiga internete: gs.elaba.lt/object/elaba:11726596/index.html
Papildoma literatūra
1. 2014 Buckler S. Psychology for teachers. 392 p.SAGE Publications Ltd.
2. 2012 Hattie, J. Matomas mokymasis. Mokytojo vadovas. Kaip užtikrinti kuo didesnį poveikį mokymosi pasiekimams. Londonas ir Niujorkas: „Routlege“, Taylor & Francis Group
3. 2014 Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašas., Vilnius: Švietimo aprūpinimo centras Prieiga internete: http://www.smm.lt/uploads/documents/Pedagogams/ikimok_pasiekimu_aprasas.pdf
4. 2014 Ikimokyklinio ugdymo metodinės rekomendacijos. Vilnius: Švietimo aprūpinimo centras Prieiga internete: http://issuu.com/ikimokyklinis/docs/knyga_-_rekomendacijos
5. 2012 Petrulytė, A. Paauglio psichosocialinė raida. Vilnius: Edukologija
6. 2009 Račelytė, D. Konfliktų studijų pagrindai. Vilnius: M. Romerio universiteto leidybos centras
7. 2012 Silver, H., Strong, R., Perini, M. Mokytojas strategas. Kaip kiekvienai pamokai pasirinkti tinkamą tyrimais pagrįstą metodą. Vilnius: Vilniaus tarptautinė mokykla
8. 2014 Slavin, R. Educational psychology: Theory and practice. Harlow: Pearson Education
9. 2008 Wiseman, D., Hund, G. (2008). Best practice in motivation and management in the classroom: An integrative approach. Prieiga internete: http://web.a.ebscohost.com/ehost/ebookviewer/ebook/bmxlYmtfXzQ0NjE5N19fQU41?sid=68cc5e14-808e-4d62-a16c-a0366aeea6f5@sessionmgr4002&vid=9&format=EB&rid=1
10. 2012 Sveikatos ugdymo bendroji programa Prieiga internete: http://www.smm.lt/web/lt/pedagogams/ugdymas/ugdymo_prog