Glaudžios bendruomenės kūrimo strategijos švietime: mokyklos atvejis (Edukologija 07 S)

  • VardasMonika
  • PavardėMiliušienė
  • Vadovasprof. dr. Vaiva Zuzevičiūtė
  • Data2012-10-12
  • KryptisEdukologija

Anotacija

Vienas iš demokratijos bruožų yra glaudi bendruomenė, apibrėžiama kaip vienas kitą palaikančių žmonių bendruomenė, bendrų tikslų siekianti demokratinėmis priemonėmis (Nauja Socialinės Sanglaudos strategija, 2004). Šiandienos postmoderniame pasaulyje socialinė sanglauda tampa vis didesne siekiamybe, tačiau realiame gyvenime niekas nėra labiau vertinami nei kad pastangos ir tobulumo paieška (Kjaergaard E., Martinėniene R., 1996, p.5-7). Pirmosios socialinės atskirties apraiškos jau reiškiasi mokykloje, tad yra svarbu, kad dar mokykloje būtų užkirstas kelias nelygybei, diskriminacijai ir nepagarbai, o įtraukiantis švietimas yra viena iš priemonių, padedančių įveikti socialinę atskirtį mokykloje bei kurti glaudžią bendruomenę. Disertaciniame tyrime apibūdinama glaudžios visuomenės samprata, analizuojamas mokyklos vaidmuo glaudžios bendruomenės kūrimo procese, pristatomas Lietuvos sociokultūrinis kontekstas, įvardinamos mokytojo kompetencijos bei vaidmuo įtraukiančiame švietime kuriant glaudžią bendruomenę. Tyrimu buvo siekta atsakyti į šiuos probleminius klausimus:

1. Kokios strategijos švietime skatina glaudžios bendruomenės kūrimą mokyklos lygmenyje?

1.1. Kaip mokykloje reiškiasi šeimos ir bendruomenės įtraukimas bei sėkmingas mokymasis?

1.2. Kokios strategijos švietime įgyvendinamos mokykloje įtraukiant šeimą ir bendruomenę bei kuriant glaudžią bendruomenę?

2. Kokios yra mokytojo kompetencijos ir koks mokytojo vaidmuo įtraukiančiame švietime kuriant glaudžią bendruomenę mokykloje bei kokiu būdu mokytojai turi būti remiami jiems atliekant papildomą vaidmenį?

Disertaciniu tyrimu siekta identifikavus glaudžios bendruomenės kūrimo strategijas švietime ir atlikus 4 metų veiklos tyrimo atvejo studiją, parengti modelį, iliustruojantį mokytojo kompetencijas įtraukiančiame švietime kuriant glaudžią bendruomenę mokykloje bei pateikti preliminarias rekomendacijos mokytojų rengimo programų turinio modifikavimui, siekiant įgyvendinti įtraukiančio švietimo koncepciją.

Išsamiau