Veiklos vadybos taikymas Lietuvoje: valstybės centrinio valdymo institucijų lygmuo (Politikos mokslai 02 S)

  • VardasMindaugas
  • PavardėKaselis
  • Vadovasdoc. dr. Saulius Pivoras
  • Data2015-06-19
  • KryptisPolitikos mokslai

Anotacija

Disertacijos tyrimo pagrindinis klausimas – kaip veiklos vadybos taikymą Lietuvos Vyriausybės kontroliuojamose institucijose sąlygoja administracinė kultūra, politinis dėmesys, veiklos vadybos teikiamos vertės suvokimas? Veiklos vadyba įvairiomis formomis anglo-amerikietiškose valstybių viešojo administravimo institucijose taikoma jau apie šimtmetį. Tačiau Lietuvoje, kaip ir kitose Vidurio ir Rytų Europos šalyse, egzistuoja kitokia, – „Rechtsstaat“ tipo viešojo administravimo kultūra, kuri yra priešinga anglo-amerikietiškai tradicijai. Todėl specifinės aplinkos (posovietinės) institucinis kontekstas vertintinas kaip reikšmingas veiksnys veiklos vadybos plėtrai. Veiklos vadyba nėra tapatinama tik su technokratiniais procesais ir veiksmais, kurie yra neutralūs vertybių atžvilgiu. Priešingai, politikai formuoja viešojo valdymo tobulinimo darbotvarkes bei paklausą veiklos vadybos taikymui. Tačiau dėl specifinės politinio veikimo logikos, veiklos vadybos klausimai politikams nebūtinai yra aktualūs ir/ arba nebūtinai jie yra kompetetingi juos vystyti, todėl į veiklos vadybos tyrimo lauką buvo tikslinga įtraukti politinio dėmesio veiksnį. Kadangi šį instrumentą paprastai taiko valstybės tarnautojai, todėl pravartus jų suvokimo tyrimas apie veiklos vadybos taikymo vertes ir silpnąsias puses. Iškeltos hipotezės, jog veiklos vadybos taikymą apriboja legalistinė administracinė kultūra ir, kad veiklos vadybos taikymui įtakos turi politinis dėmesys iš dalies pasitvirtino. Galiausiai, veiklos vadybos vertės suvokimas siejamas su atsiskaitymu Vyriausybės kanceliarijai, tačiau viešųjų asignavimų taupymas – vis dar silpnoji veiklos vadybos taikymo dalis.

Išsamiau