Tarptautinių įmonių strategija

  • Dalyko kodas: EKM 6010
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: International Corporate Strategy
  • Dalykas atestuotas: 2019
  • Atestacija galioja iki: 2022
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    doc. dr. Sonata Staniulienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyko paskirtis yra vystyti studentų gebėjimus taikyti strateginio mąstymo logiką, nustatyti ir įvertinti išorinius ir vidinius tarptautinių įmonių organizacijos aplinkos procesus ir jų galimą įtaką organizacijos vystymuisi, formuoti tarptautinių įmonių strateginius sprendimus ir pasirinkti ir taikyti būdus ir priemones jiems įgyvendinti. Baigę dalyką studentai įgys tarptautinių įmonių strateginiam valdymui vykdyti būtinus gebėjimus. Studijos vyksta paskaitų, seminarų metu ir mokantis individualiai ir dirbant komandose.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The aim of the course is to develop students’ capabilities to apply the logic of strategic thinking, training their skills to identify and evaluate external and internal international enterprise environment processes and its potential impact on the international enterprise while developing and implementing its long-term future. In this course students should acquire capabilities to proceed with international enterprise strategic management. The course includes lectures, workshops as well as students individual and group work.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Strateginis valdymas

Dalyko studijų rezultatai

1. atpažinti ir taikyti duomenis, apibūdinančius konkrečias tarptautinių įmonių strategijas tarptautinės ekonomikos kontekste.
2. rasti ir įvertinti informaciją apie tarptautinių įmonių strateginio valdymo problemas, gebės diskutuoti.
3. integruoti žinias ir siūlyti pagrįstus tarptautinių įmonių strateginio valdymo problemų sprendimus tarptautiniu lygiu.
4. organizuoti ir vykdyti mokslinius tyrimus tarptautinėje komandoje.
5. atpažinti ir taikyti duomenis, apibūdinančius konkrečias tarptautinių įmonių strategijas tarptautinės ekonomikos kontekste.

Dalyko turinys

1. Nacionalinės verslo aplinkos įvairovė: konkuruojančios kapitalizmo sistemos.
2. Nacionalinio ir įmonių konkurencingumo veiksniai: M. Porterio modelis.
3. Verslo strategijos inovacijų perspektyva: verslo ir technologijų susidūrimas tarptautinėje verslo aplinkoje.
4. Konkuravimo tarptautinėse rinkose strategijos.
5. Diversifikacija ir multinacionalinės įmonės
6. Strateginiai žingsniai, laikas ir operacijos.
7. Strategijos vykdymas: žmonės, pajėgumai, struktūra.
8. Strategijos vykdymas: organizacijų kultūra ir vadovavimas.
9. Inovatyvūs tarptautinių įmonių verslo modeliai.
10. Inovatyvūs vertės pasiūlymai pasaulinėse rinkose.
11. Vertės migracija ir pelno modeliai tarptautinėse vertės grandinėse
12. Etika, ĮSA, aplinkos tvarumas ir tarptautinė strategija.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 30 val.
Seminarai (atvejo aalizė) 15 val.
Darbas grupėje (pasitelkiant IT) 15 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 20%
Seminarai – 30%
Savarankiškas grupinis darbas (savarankiško grupinio darbo parengimas raštu ir pristatymas žodžiu) – 20%
Egzaminas – 30%

Literatūra

1. 2015 Thompson A. Jr., Gamble J., Strickland III, A. J. (20th edition). Crafting and Executing Strategy: The quest for competitive strategy, Concepts and Cases McGraw Hill
2. 2005 C. I. Koen. Comparative International Management McGraw Hill
Papildoma literatūra
1. 2014 Collis, D. International Strategy: Concept, Context, Implications Wiley
2009 Verbeke A. International Business Strategy – rethinking the foundation of global corporate success Cambride University Press
N 2007 Cavusgil T., Knight G. and Riesenberger, J. International Business: Strategy, Management, and the New Realities Prentice Hall