Meno marketingas

  • Dalyko kodas: BMD 5024
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Art Marketing
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    doc. Justinas Krėpšta, doc. dr. D. Bakantaitė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Meno marketingas– studijų krypties dalykas, kurio metu toliau gilinamasi į meno marketingą kaip procesą, praktinį jo pritaikymą, analizuojamos meno marketingo strategijos: meno rinka, meno prekės/paslaugos/įstaigos pozicionavimas, meno marketingo komplekso elementai: paslauga/prekė, kainodara, pasiskirstymas/vieta, rėmimas, procesas, klientai, reklama ir viešieji ryšiai kaip marketingo elementai, sklaida.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Art marketing is a study subject during which it is deepened into art marketing as a process, its practical use, art marketing strategies are analyzed: art market, art products/services /institution positioning, art marketing complex elements: products/services, marketing, distribution/place, promotion, process, clients, advertisement and public relations as marketing elements, dissemination.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Studentai turi būti išklausę Meno projektų vadybos studijų dalyką ir išlaikę jo egzaminą

Dalyko studijų rezultatai

Modeliuoti meno rinkodaros strategijas įvairioms meno institucijoms ar meno projektams.
Atpažinti ir taikyti pozicionavimo teoriją meno sektoriuje.
Parengti meno projekto marketingo planą.

Dalyko turinys

1. Marketingo kaip proceso samprata, siekiant tikslų rinkos sąlygomis. Meno marketingo samprata. Marketingo svarba meno projektui.
2. Tikslinės meno rinkos identifikavimas kaip marketingo strategijos dalis. Pagrindinės rinkodaros teorijos ir jų taikymas
3. Rinka: rinkos samprata, rinkos segmentavimas, tikslinė rinka; vartotojų elgsena: menas-vartotojui, menas- menui.
4. Pasiūlos modeliai. Pasiūlos modifikavimas. Vietos/paskirstymo svarba meno projektui
5. Meno prekės/paslaugos/įstaigos pozicionavimas kaip marketingo strategijos dalis: nuo idėjos formavimo, nišos radimo rinkoje iki komunikavimo su klientu
6. Prekinis ženklas. Klientų lojalumas. Kaip vartotojas apsisprendžia pirkti
7. Marketingo planavimas ir valdymas: marketingo strateginis planavimas, konkurencinis pranašumas
8. Marketingo plano sudedamosios dalys
9. Meno rinka ir jos marketingo sudėtinės dalys
10. Meno kainodaros politika
11. Paslaugos kokybės apibrėžtis, modeliai, vertinimo kriterijai. Video reklama. Padalomoji reklama. Reklama internete. Konkretūs meno projektų atvejai
12. Meno projekto rėmimas: skatinimas, reklama, populiarinimas, asmeninis pardavimas
13. Paklausos ir pasiūlos valdymas. Partizaninis marketingas. Tinklinis marketingas
14. Marketingo klaidos
15. Asmeninis marketingas. Sėkmingos švietimo paslaugų rinkodaros strategijos. Pateikimas: pateikimo kanalai ir marketingo logistika, prekyba, tiesioginė rinkodara

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P) 45 val.
Seminarai (S) 15 val.
Savarankiškas darbas 90 val.
Iš viso 150 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Namų darbas (20 proc.)- dviejų meno rinkodaros strategijų pristatymas raštu ir žodžiu
Kolokviumas (30 proc.)- pozicionavimo teorijos taikymo meno projektuose pristatymas žodžiu ri raštu
Egzaminas (50 proc.)- parengto meno projekto marketingo plano pristatymas raštu ir žodžiu

Literatūra

1. 2012 Pranulis V. Marketingas. Garnelis
2. 2011 Clifton R. Prekių ženklai ir jų kūrimas: istorija, vertė, praktika. Alma Littera
3. 2009 Bagdonienė L., Hopenienė R. Paslaugų marketingas ir vadyba. Technologija
4. 2008 Ramanauskienė J. Marketingas: organizacijų marketingo strategijos ir modeliai. Spalvų kraitė
5. 2008 Vitkeinė E. Paslaugų marketingas. KU leidykla
6. 2007 Kotler P., Keller L.K. Marketingo valdymo pagrindai. Logiterma
7. 2005 Keller, K., Kotler, Ph. Marketing Management. Pearson Education Limited
8. 2008 Scott Meerman D. Naujosios rinkodaros ir viešųjų ryšių taisyklės. Verslo žinios
Papildoma literatūra
1. 2007 Žalpys E. Meno aritmetika: kultūros vadyba Lietuvoje, 2 knyga. Tyto alba
2. 2004 Žalpys E. Meno aritmetika: kultūros vadyba Lietuvoje, 1 knyga. Tyto alba
3. 2004 Rauhe H., Demmer C. Kultūros vadyba: profesionalaus meno teorija ir praktika. Tyto alba
4. 2000 Bakauskas A., Darškuvienė V. Kainodara: teorija ir praktika. Vytauto Didžiojo universiteto leidykla
5. 2000 Pranulis V. ir kt. Marketingas . The Baltic Press
6. 2007 Kutraitė-Giedraitienė D. Šviežios duonos kvapo galia ir šiuolaikinės rinkodaros spalvos . Tyto alba
7. 2007 Virvilaitė R. Marketingo valdymas. Technologija
8. 2006 Dudėnas R. Rinkodara -mokymo priemonė. Lucijus
9. 2006 Kriaučionienė M., Urbanskienė R. , Vaitkienė R. Marketingo valdymas, 2-asis leid. Technologija
10. 2005 Albrechtas J. Šiuolaikinės rinkodaros kryptys. Vilniaus universiteto leidykla
11. 2005 Bagdonienė L., Hopenienė R. Paslaugų marketingas ir vadyba. Technologija
12. 2005 Ries A., Trout J. Pozicionavimas: kova dėl pirkėjo. Smaltijos leidykla
13. 2004 Willnauer F. Muzikos vadyba (Rauhe H., Demmer C. Kultūros vadyba: profesionalaus meno teorija ir praktika) Tyto alba
14. 2004 Alperytė I. Iš kultūros rinkodaros Lietuvoje pradžiamokslio. Tyto alba
15. 2004 Vasiliauskaitė K. Reklamos kūrybinės strategijos ir pozicionavimo strategijos sąveikos valdymas. Vytauto Didžiojo
universiteto leidykla
16. 2003 Kotler P., Armstrong G., Sannders J., Wong V. Rinkodaros principai. Poligrafija ir informatika