Pedagoginė psichologija

  • Dalyko kodas: TKP 3014
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Educational Psychology
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Albina Kepalaitė, Bendrosios psichologijos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas yra skirtas pristatyti pagrindines pedagoginės psichologijos sąvokas, pagrindines problemas, krikščioniškųjų vertybių aspektu. Studentai analizuoja teorinius pedagoginės psichologijos modelius, remiantis krikščioniška pasaulėžiūra, teoriniu nuoseklumu, praktiniu pritaikomumu. Įsisavina praktiniu darbo su klase kaip grupe įgūdžius, pritaikant mokymo/si medžiagą pagal amžių, lytį.. Analizuoja sėkmingo mokymo/si sąlygas, mokymos/si motyvacijos ypatumus.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The goal of this course is to introduce with the subject, main problems and concepts of pedagogical psychology, according Christian world view.
Students analyze the theoretical models of educational psychology, based on a Christian worldview, theoretical consistency and practical application. Students acquire the practical work skills with the class as a group, adapting the teaching / learning material according to age, sex. Analyses of successful teaching / learning conditions, learning motivation peculiarities.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Bendroji religijos psichologija, Asmenybė ir ugdymas

Dalyko studijų rezultatai

1. Atskleisti pagrindines pedagoginės psichologijos reiškinius, ugdymo/si psichologines charakteristikas.
2. Palyginti krikščioniškąjį ir sekuliaristinį psichikos raidos ir mokymo/si aiškinimą.
3. Kritiškai vertinti mokymo/si teorinius modelius, remiantis krikščioniškąja pasaulėžiūra.
4. Planuoti mokymo/si veiklą, atsižvelgiant į sėkmingo mokymo/si veiksnius.
5. Taikyti adekvačius mokymo situacijai mokymo metodus.
6. Taikyti mokymo/si motyvacijos teorijas, analizuojant mokymo/si situacijas
7. Analizuoti mokymosi situacijas, remiantis mokymo per pamoką kryptimis.
8. Atskleisti pasiekimų vertinimo būdus.
9. Atskleisti sąveikos su mokiniais ypatumus, krikščioniškųjų vertybių aspektu.

Dalyko turinys

Pedagoginės psichologijos objektas, struktūra, problemos, istorijos bruožai, sąvokos (mokymas, mokymasis, išmokimas, mokymo/si veikla, išmokimo mechanizmai. Ugdymo psichologinės charakteristikos. Ugdymo proceso dalyvių psichologinė sveikata..
Žmogaus ir asmens samprata krikščionybėje. Psichikos raidos ir mokymosi santykis. Įgūdžių formavimasis. Kūrybingumo mokymasis.
Pagrindinės mokymo/si teorijos bei psichologijos kryptys pamokoje.. Pagrindinės mokymo teorijos: elgesio, socialinio išmokimo, konstruktyvizmo, informacijos perdirbimo.
Sėkmingo mokymosi veiksniai ir jų klasifikacija. Sugebėjimai, jų rūšys, struktūra, lavinimo galimybės. Kūrybingumo mokymasis. Individualūs mokinių kognityviniai skirtumai.
Psichologinė mokymo problema. Mokymo metodų prigimtis, kitimas. Mokymo metodo pasirinkimo psichologiniai kriterijai. Mokymasis bendradarbiaujant. Mokymo veiklos ypatumai, atsižvelgiant į amžių, lytį.
Mokymosi motyvacijos samprata. Mokymosi motyvacijos įvairovė ir rūšys. Mokymosi motyvacijos veiksniai ir žadinimo būdai.
Mokymas per pamoką: elgesio, kognityvinė, humanistinė ir krikščioniškoji kryptys pamokoje. Vadovavimas klasėje. Grupinė dinamika klasėje.
Pasiekimų vertinimo problema. Vertinimo rūšys, jų vaidmuo mokymo/si pasiekimams ir mokymo/si motyvacijai.
Bendravimo su mokiniais ypatumai. Mokytojo profesijos specifiškumas. Tikybos mokytojo taktas ir krikščioniškos vertybės.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P) 30 val.
Darbas grupėse 15 val.
Savarankiškas darbas 62 val.
Iš viso 107 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzamino užduotis (50%), darbo komandoje rezultatai (10%), namų darbas (10%) tarpinis atsiskaitymas (30%)

Literatūra

1. 1999 Jensen E. Tobulas mokymas Vilnius: Ovo
2. 2006 Petty G. Šiuolaikinis mokymas Vilnius:Tyto Alba
3. 2002 Paškus A. Žvilgsnis į pasaulėžiūrinę aplinką, šventovę, save. Kaunas: Lietuvos katechetikos centras
4. 1996 Butkienė G., Kepalaitė A. Mokymasis ir asmenybės brendimas. V.: Margi Raštai
5. 1994 Gage N., Berliner D. Pedagoginė psichologija. V.:Alna Litera.
Papildoma literatūra
6. 2005 Šmitienė G. Pokalbis, diskusija:kritinio mąstymo ugdymo aspektas.. Klaipėda: Klaipėdos universitetas
7. 2006 Klizaitė J. ir kt. Pedagoginės psichologinės situacijos Vilnius:Ciklonas
8. 1996 Bižys N. Pamokos mokytojui V.: Margi Raštai