Modulinio mokymo modeliavimas profesinio mokymo sistemoje (Edukologija 07 S)

  • VardasŽivilė
  • PavardėNavikienė
  • Vadovasprof. habil. dr. Rimantas Laužackas, doc. dr. Vidmantas Tūtlys
  • Data2010-09-03
  • KryptisEdukologija

Anotacija

Modulinio mokymo modeliavimas profesinio mokymo sistemoje skatina užtikrinti kvalifikacijos įgijimo skaidrumą. Atlikus teorinę ir empirinę Lietuvos modulinio mokymo profesinio mokymo sistemoje analizę sukurtas hipotetinis modulinio profesinio mokymo sistemos modelis. Modulinio profesinio mokymo sistemos lygmenys (nacionalinis, institucinis, programos ir modulio) apibrėžiami remiantis utilitaristiniu, kumuliatyviniu, motyvaciniu, mokymo(si) technologijos naudojimo, loginio nuoseklumo, bendradarbiavimo, sistemingumo principais. Sistemos suvokimas grindžiamas struktūralizmo teorija, apibendrinančia sistemos sandarą bei veikimo principus. Modulinio profesinio mokymo sistemos nacionalinis lygmuo grįstas teisine normatyvine duomenų baze. Nacionalinis modulinio profesinio mokymo lygmuo turėtų būti sistemos pagrindas. Nacionalinio lygmens sandara susideda iš koncepcijos (teisiniai normatyviniai dokumentai) bei dimensijos elementų logiškumo. Modulinio profesinio mokymo sistemos institucinis lygmuo numato moduliniam mokymui svarbių profesinio mokymo vykdančių ir kontroliuojančių institucijų atsakomybes ir veiklų išgryninimą. Profesinį mokymą vykdančių institucijų atsakomybės ir veiklos  profesinio informavimo ir konsultavimo paslaugų sistemos sukūrimas ir įdiegimas, (ne)formaliojo ir savaiminio mokymosi kompetencijų vertinimas ir įskaitymas. Kreditų sistemos įdiegimas. Siekiant sukurti moduliarizuotą profesinio mokymo sistemą reikia užtikrinti tarpinstitucinį profesinių mokymo įstaigų bendradarbiavimą siekiant padėti įgyti kvalifikaciją neapribojant besimokančiojo institucinės mokymosi vietos. Profesinį mokymą kontroliuojančios institucijos turi sukurti modulių katalogą, modulines mokymo programas, vertinti programos ir mokinio pasiekimus, atlikti sertifikavimą. Programos lygmuo prasideda profesiniais standartais, pagal kuriuos numatoma įgyti formali kvalifikacija (mokymosi rezultatai). Formali kvalifikacija suskaidoma į kvalifikacinius vienetus, pagal kuriuos sukuriami privalomi ir pasirenkami moduliai, kuriuos galima pasirinkti mokytis pagal standartinę arba individualią mokymo(si) programą. Modulio lygmuo demonstruoja modulio kūrimo etapus. Modulis konstruojamas atsižvelgiant į kompetenciją(-as) (mokymosi rezultatą), kuri apibrėžiama pagal profesinį standartą. Kvalifikacinį vienetą sudaro kompetencija(-os), sugrupuotos pagal kvalifikacijos įgijimo logiškumą. Modulio tikslas – suteikti kompetencijas, numatytas kvalifikaciniame vienete.

Išsamiau