Žaidybinių aplinkų technologijos

  • Dalyko kodas: INF 5025
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Gaming Environments and Technologies
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Lektorius E. Vaškevičius
    Lektorė J. Kasperiūnienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyke nagrinėjama žaidimų kūrimo teoriniai pagrindai, žaidybinimo principai, žaidimų stiliai ir scenarijų tipai, pagrindiniai žaidimų kūrimo dizaino elementai, esminiai žaidimų kūrimo etapai ir technologijos; žaidimai kaip realaus laiko sistema; žaidimų mechanika, programavimo žingsniai ir procedūros, žaidimų architektūra, žaidimų pasauliai ir personažų kūrimas; naratyvas ir scenarijai; žaidimų varikliai; žaidimų platformos; žaidimų kultūra; dirbtinio intelekto taikymai žaidimuose; rimtieji žaidimai.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Course teaches, describes and analyzes but is not limited to: basic descriptions of play and game; progressive and emergent gameplay; essential game design elements and the role of a game designer; key game development stages and principles of agile game development; interpretations game like magic and real-time systems; game mechanics; programming steps and procedures for game code structuring; key concepts of game architecture; game worlds and characters; narratives and stories; game engines and the relationship of games to other data-driven applications; games as iterative step-by-step processes (selecting, implementing and testing); game rules, balances, fairness and biases; physics for realistic force-based movement, individual characters and groups creation; game culture (deviant cultures, violence, sex, race); AI techniques for game characters behavior; serious games. Theory and practices combined.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Erdvinių vaizdų sintezė, Kompiuterinė grafika, Grafinis dizainas, Multimedija ir animacija, Išplėstinės realybės inžinerija

Dalyko studijų rezultatai

Žinoti ir mokėti paaiškinti žaidybinių aplinkų technologinius sprendimus.
Kurti žaidimo aplikacijos scenarijų.
Pritaikyti žaidimo scenarijų pasirinktai tikslinei grupei.
Žinoti ir mokėti paaiškinti žaidimų mechaniką
Konstruoti interaktyvias žaidimų aplikacijas.
Konstruoti virtualią aplinką ir aktyvius personažus.
Realizuoti aplikacijas pasirinktame žaidimų variklyje.
Pritaikyti programines priemones pasirinktai platformai.
Integruoti PR/VR aparatūrines priemones į individualų projektą.
Pagrįsti pasirinktus technologinius sprendimus.
Mokėti taikyti dirbtinio intelekto sprendimus ir metodus žaidimuose.
Paaiškinti rimtųjų žaidimų taikymo specifiką.

Dalyko turinys

1. Žaidybinių aplinkų technologijos: įvadas. Pagrindiniai žaidimų kūrimo žingsniai
2. Naratyvas ir žaidimai. Žaidimų pasauliai ir veikėjai
3. Žaidimų varikliukai. Programinės platformos žaidimų kūrimui
4. Interaktyvios žaidimų aplikacijos. Žaidimas kaip iteratyvus pažingsninis procesas.
5. Žaidimų mechanika, fizika, judėjimas
6. Žaidimų interpretavimas, taisyklės
7. Žaidimų kultūra (smurto apraiškos, rasė ir žaidimai, seksistiniai žaidimai)
8. MMORPG žaidimai
9. Papildytos ir virtualios realybės, įtraukiančių žaidimų projektavimas
10. Veikėjo elgsenos konstravimas, naudojant dirbtinio intelekto elementus
11. Rimtieji žaidimai

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P) 30 val.
Komandinis darbas (K) 15 val.
Laboratoriniai darbai (L) 15 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas raštu – 30% galutinio pažymio, komandinis darbas ir laboratoriniai darbai – 30% galutinio pažymio ir egzaminas raštu – 40% galutinio pažymio.

Literatūra

1. 2005 Ward A. Game character development with Maya. New Riders
2. 2010 Adams E. Fundamentals of Game Design. New Riders
3. 2006 Moore M.E. Game Design and development. Pearson
Papildoma literatūra
1. 2013 Amor, J. The four pillars of Agile game development. http://www.develop-online.net/features/1934/The-fourpillars-of-agile-game-development
2. 2014 Tilo Hartmann, K. Maja Krakowiak & Mina Tsay-Vogel. How Violent Video Games Communicate Violence: A Literature Review and Content Analysis of Moral Disengagement Factors, Communication Monographs, 81:3, 310-332, DOI: 10.1080/03637751.2014.922206 Tailor&Francis online http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/03637751.2014.922206
3. 2007 Bogost, I. Persuasive Games: The Expressive Power of Videogames. Cambridge: The MIT Press. Kreiptis į dalyko dėstytoją
4. 2011 Henricks, T. Caillois’s Man, Play, and Games. journalofplay.org
5. 2014 Juul, J. Half-Real: A dictionary of video game theory. http://www.half-real.net/dictionary
6. 2013 Juul, J. The art of failure: An essay on the pain of playing video games. Mit Press Kreiptis į dalyko dėstytoją
7. 2013 Domsch, S. Storyplaying: Agency and narrative in video games (Vol. 4). Walter de Gruyter. Kreiptis į dalyko dėstytoją