Kultūrinė žiniasklaida
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalyko paskaitų, seminarų ir darbo grupėse metu studentai bus mokomi identifikuoti kultūrinę žiniasklaidą, siekiama suteikti žinių apie kultūrinės žiniasklaidos klasifikaciją bei ypatumus. Studentai įgys kompetenciją apibrėžti, vertinti kultūrinės žiniasklaidos produktus bei patys juos kurti. Seminarų metu numatomi susitikimai su kultūrinės žiniasklaidos praktikais, kurie padės studentams įsijungti į Lietuvos kultūrinės žiniasklaidos praktikas. Dirbant grupėse, bus kuriami įvairūs verbaliniai ir vizualiniai tekstai – nuo redakcijos koncepcijos iki pokalbio. Trečdalį kurso valandų sudarys praktiniai užsiėmimai.
Dalyko anotacija užsienio kalba
During the lectures, seminars and workshops students are taught to identify cultural media and get knowledge about its classification and properties. After the course students will be able to evaluate and create the products of cultural media. During seminars the meetings with professionals of cultural media are going to be held. These meetings will enable students to engage into the practices of the Lithuanian cultural media. During workshops the students will create verbal and visual texts. One-third of the course is comprised of practical seminars.
Dalyko studijų rezultatai
1. Apibrėžti kultūrinę spaudą, argumentuotai paaiškinti populiariosios masinės kultūros ir kokybiškos kultūrinės žiniasklaidos skirtį; įvardinti lietuviškos kultūrinės žiniasklaidos ir užsienio kultūros produktų ypatybes, jas lyginti bei vertinti; paaiškinti tradicinės ir naujosios medijos skirtybes ir jų įtaką kultūrinei žiniasklaidai.
2. Identifikuoti Lietuvos kultūrinės žiniasklaidos priemonių ideologines skirtybes, interesų grupių įtaką verbaliniams ir vizualiniams tekstams.
3. Analizuoti žanrų ribas ir jų sąlygiškumą, parengti ir perskaityti trumpą pasirinkto žanro radijo pranešimą.
4. Analizuoti interneto leidinius, įvertinti jų kokybę, sukurti trumpą vaizdinį reportažą iš kultūros renginio, publikuoti jį socialiniuose tinkluose ir dalyvauti ten besitęsiančioje diskusijoje.
5. Polemizuoti su publicistinio teksto autoriumi, skirti publicistikos adresatą, tikslą ir analizuoti tokio teksto raišką.
6. Atidžiai skaityti ir vertinti pasirinktų autorių parengtus pokalbius, gebėti pasiruošti ir vesti pokalbį, šifruoti jo medžiagą ir redaguoti publikaciją; parengti viešųjų ryšių tekstą pasirinkta tema.
7. Pagrįstai vertinti reklamos kultūrinėje žiniasklaidoje kokybę, sukurti reklaminį radijo pranešimą ir jį perskaityti; diskutuoti apie pasirinkto žanro kultūrinę televizijos laidą, analizuoti čia pateikiamą kultūros sampratą.
Dalyko turinys
Kultūrinės žiniasklaidos apibrėžtis masinės komunikacijos kontekste.
Trumpas XX a. kultūrinės žiniasklaidos konteksto pristatymas, svarbiausių tendencijų identifikacija.
Entropija ir perteklius masinėje ir kultūrinėje žiniasklaidoje. Kokybiško ir masinio produkto ribos.
Tradicinės ir interneto spaudos skirtys. Naujųjų medijų kalbos įtaka Lietuvos interneto kultūrinei spaudai. Interneto spaudos ir socialinių tinklų įtakų sferos ir sąveikos.
Kultūrinės žiniasklaidos žanrai ir jų ribos. Žanro ir retorikos santykiai. Žanrų kaitos ir sintezės procesai kultūrinėje žiniasklaidoje.
Interneto leidinio redakcinės politikos formavimo ir redaktoriaus darbo, redagavimo specifika. Interneto leidinio koncepcijos, struktūros rengimo ypatumai. Internetinio straipsnio rengimo ypatumai.
Publicistika kultūrinėje žiniasklaidoje. Intelektualiojo teksto ypatumai. R. Gavelio, G. Beresnevičiaus, L. Donskio, E. Aleksandravičiaus publicistinių tekstų analizė.
Radijo laidos formato samprata, radijo komentaro rengimo specifika, radijo žurnalisto ir redaktoriaus darbo bruožai. Radijo pokalbio rengimo specifika.
Darbo su viešųjų ryšių verbaliniais ir vizualiniais tekstais specifika. Kultūrinio reklaminio teksto rengimas.
Reklama kultūrinėje žiniasklaidoje. Kokybiškos reklamos atpažinimas ir kūrimo praktika.
Vizualioji kultūrinė žiniasklaida. Vizualiosios retorikos samprata. Televizijos laidų žanrinė klasifikacija ir laidos rengimo specifika. Vizualiosios kultūrinės žiniasklaidos etikos samprata.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 30 val.
Seminarai 15 val.
Konsultacijos 15 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 60 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 20%, namų darbas – 10 %, darbas seminarų metu – 20%, egzaminas – 50% galutinio pažymio.
Literatūra
1. 2012 Medijos, žiniasklaida, žurnalistika tradicinėje ir tinklaveikos visuomenėje
2. 2009 Uznienė, Rosita. Medijinis ugdymas: švietimas, lavinimas ir mokymas apie žiniasklaidą.
Papildoma literatūra
1. 2012 Puodžiūnas, Valdemaras. Žiniasklaidos technologijos: kūrybos aspektai.
2. 1998 Fiske, Johnas. Įvadas į komunikacijos studijas
3. 2015 Komunikuoti kultūrą: institucijos, strategijos, auditorijos (Kolektyvinė monografija) https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/24985/1/ISBN9786094671715.pdf