Žinių visuomenės IT strategijos

  • Dalyko kodas: INF 5015
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: IT Strategies in Knowledge Society
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. Vladislav V. Fomin
    Doc. Dr. Daiva Vitkutė-Atžgauskienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyko tikslas – suteikti žinias apie žinių visuomene, paslaugų ekonomiką ir informacinių technologijų vaidmenį žinių ekonomikoje. Dalyko studijų metu studentai kuria konceptualius naujų paslaugų modelius, atlieka atvejų analizę, pristato ir aptaria sukurtus modelius seminarų metu. Kiekvienai paskaitai pateikiami papildomi skaitiniai, kurių pagrindu studentai ruošia ataskaitas nurodytomis dalyko temomis.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course aims at developing theoretical and practical skills in developing new services for strategic application of ICT in the contemporary service/knowledge economy. During the course students develop a conceptual model and/or case study for new services, present their models during seminars, engage in discussion with other students. Each lecture is front-loaded with reading and requires students to present reports based on home assignment.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Baigtos Informatikos arba Verslo administravimo bakalauro studijos, arba išklausytas Elektroninės komercijos ir IRT infrastruktūros dalykas

Dalyko studijų rezultatai

Studentai supranta žinių visuomenės ir globalios informatizacijos vystimosi principus.
Studentai supranta žinių visuomenės ir paslaugų ekonomikos veikimo principus.
Studentai supranta ir geba pateikti galimybių visuomenei ir verslui, suteikiamų šiuolaikinės skaitmenines IRT infrastruktūros, pavyzdžius.
Studentai geba aprašyti ir (su)projektuoti e-paslaugas.
Studentai supranta ryšį tarp e-paslaugų vartotojo patyrimo ir paslaugų naudojamumo.
Studentai geba aprašyti IRT suteikiamo konkurencinio pranašumo verslui atvejus (case study).

Dalyko turinys

1. Verslo atvejo analizės (case study) rašymo pagrindai.
2. Paslaugų ekonomikos veikimo principai.
3. IRT ir informacijos valdymo vaidmuo žinių visuomenėje.
4. Skaitmeninė medija.
5. E-paslaugų projektavimas.
6. Naudojamumo aspektai – e-paslaugų vartotojo patyrimo kūrimas.
7. Mobiliųjų ir skvarbiųjų skaičiavimo aplinkų iššūkiai ir galimybės.
8. Web 3.0 ir kitos e-paslaugų vystymo tendencijos.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P) 45 val.
Seminarai (S) 15 val.
Darbas grupėse 15 val.
Savarankiškas darbas 85 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Verslo atvejų analizės pristatymas: 30%, namų darbai ir kolokviumas: 20%, egzaminas: 50%.

Literatūra

1. 2009 Henry C. Lucas. “Information Technology for Management.” The GlobalText Project. GlobalText Project Laisva prieiga internete, Creative Commons licencija
2. 2009 Patrick McKeown. 2009. “Information Technology and the Networked Economy.” The GlobalText Project – Creative Commons license. Global Text Project Laisva prieiga internete, Creative Commons licencija
3. 2014 J. Gallaugher. “Information Systems: A Manager's Guide to Harnessing Technology.” FlatWorldKnowledge Prieinama internete už mokestį
Papildoma literatūra
4. 2004 A.Kornak, J.Teutloff, M.Welin-Berger. “Enterprise Guide to Gaining Business Value from Mobile Technologies.” Wiley & Sons. ISBN: 0-471-23762-0.
5. 2006 D.Tapscott, A.D.Williams. “Wikinomics. How mass collaboration changes everything.” Portfolio. ISBN 12 978-1-59184-138-8.
6. 2007 B.Ballard. “Designing the Mobile User Experience.” John Wiley & Sons, Ltd. ISBN: 978-0-470-03361-6