Bakalauro baigiamasis darbas (Lietuvių kalbos ir literatūros pedagogikai)

  • Dalyko kodas: BENBMDP01
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 15
  • Pavadinimas anglų kalba: Bachelor\'s Thesis
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Žydronė Kolevinskienė, prof. dr. Regina Rinkauskienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Bakalauro darbas yra baigiamasis universitetinių studijų pirmosios pakopos darbas. Tai beveik savarankiškas teorinės arba taikomosios (praktinės) krypties temos (problemos) tyrimas. Rašydamas baigiamąjį darbą studentas turi įrodyti sugebėjimą analizuoti pasirinktą temą (problemą), remtis sava tyrimo medžiaga ir kitų tyrėjų išvadomis, aiškiai ir pagrįstai suformuluoti analizės išvadas.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The Bachelor‘s thesis is the final graduation paper of first cycle university studies. This is almost independent research in topic (problem) of applied (practical) character. While writing the graduation paper a student has to prove his/her ability to analyse the selected topic (problem), employing own research material and conclusions of other researchers, to formulate conclusions in a clear and well-grounded manner.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Išklausyti visi lietuvių kalbos ir literatūros dalykai, esantys studijų programoje.

Dalyko studijų rezultatai

1. Gebės kurti struktūruotą tekstą lietuvių kalbotyros, lietuvių ir užsienio literatūros bei pedagogikos temomis ir pristatyti jį visuomenei.
2. Gebės kritiškai analizuoti lingvistinius, literatūrologinius ir pedagoginius tekstus, argumentuotai dėstyti savo pažiūras, suvokti kalbos, literatūros ir pedagogikos svarbą istorinėje plotmėje, atsižvelgiant į daugiakultūrinį šiuolaikinį kontekstą, įgytas žinias pritaikyti pedagoginėje praktikoje.
3. Gebės susieti teorines ir praktines ugdymo mokslų srities ir kitų susijusių mokslų žinias.
4. Gebės rinkti, kaupti, tvarkyti, saugoti pedagoginę, dokumentinę ir kitą (audiovizualinę, skaitmeninę, etc.) medžiagą, ją tirti ir interpretuoti, naudodamas pagrindinius edukologijos ir filologijos mokslų metodologinius principus. Visa tai gebės pritaikyti tęsdamas studijas antrojoje studijų pakopoje bei mokytis visą gyvenimą. Gebės savarankiškai pasirinkti ir taikyti kompleksines technologines, organizacines ir metodines priemones. Kurti palankią ugdymosi aplinką, planuoti ir organizuoti ugdymo procesą pagal šiuolaikinės pedagogikos principus, bendradarbiaujant su įvairiais proceso dalyviais.
5. Gebės pristatyti savo nuomonę, pagrįsti idėjas bei kritiką teikdami pasiūlymus dėl ugdymo(si) proceso Lietuvos bendrojo lavinimo ir aukštosiose mokyklose tobulinimo, Lietuvos ir kitų ES šalių kultūrinės, istorinės, literatūrinės ir kalbinės atminties saugojimo, kultūrinio bendradarbiavimo plėtojimo pedagoginių praktikų veikloje, pedagoginių praktikų aptarimuose, diskusijose, visuomeninėse studentų bendrijose, sąjungose, respublikiniuose ir tarptautiniuose renginiuose.
6. Gebės pagarbiai žvelgti į ugdytinių asmenines, tautines, socialines pažiūras, ugdys jų pozityvias nuostatas Lietuvos kultūros, kiekvieno asmens tautinės tapatybės, tautinių kultūrų ir gamtinio paveldo puoselėjimo požiūriu bei toleranciją kitoniškumui, sudarys palankias individualizuoto ir diferencijuoto ugdymo(si) sąlygas besimokantiesiems formaliose ir neformaliose lietuvių kalbos ir literatūros dalykų bei bendrojo ir kultūrinio ugdymosi aplinkose. Sugebės argumentuotai pateikti savo nuomonę svarbiais visuomeniniais, švietimo, socialinių, kultūrinių realijų ir aktualijų klausimais.
7. Gebės pažinti save kaip siekiantį lietuvių kalbos ir literatūros mokytojo pedagoginės kvalifikacijos, numatantį mokymosi tikslą ir keliantį etapinius uždavinius, kritiškai reflektuojantį ir prisiimantį atsakomybę už savo mokymosi ir mokymo veiklą.
8. Sieks apmąstyti savo patirtį raštu pedagogių praktikų refleksijose bei pedagoginių studijų baigiamajame darbe, žodžiu – praktikų aptarimuose.
9. Gebės numatyti savo asmeninio tobulėjimo galimybes ir kryptis bei planuoti savo savarankišką mokymąsi ir profesinę karjerą, vadovautis mokymosi visą gyvenimą nuostata, prisitaikyti prie nuolatinių pokyčių profesinėje veikloje, pritaikyti įgytus įgūdžius ir žinias savarankiškai tobulinant profesinę kompetenciją.

Dalyko turinys

Visos bakalauro darbų temos yra derinamos su konkrečiais kalbos ar literatūros dėstytojais.

Dalyko studijos valandomis

Konsultacijos 5 val.
Savarankiškas darbas 395 val.
Iš viso 400 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Bakalauro darbo vertinimas – 100 %.

Literatūra

1. 2013 Audronė Bitinienė. Mokslinio teksto stilistika: monografija Vilnius: Lietuvos edukologijos leidykla
2. 2016 Kęstutis Kardelis. Mokslinių tyrimų metodologija ir metodai: edukologija ir kiti socialiniai mokslai: vadovėlis Vilnius: Mokslo ir enciklopedijų leidybos centras
3. 2015 Regina Rinkauskienė, Vidas Valskys. Baigiamieji kalbotyros studijų darbai: rengimas, rašymas, gynimas (elektroninė knyga) Vilnius: Lietuvos edukologijos leidykla
4. 2007 Martinkus V., Satkauskytė D., Kaip rašyti bakalauro (magistro) darbą. Vilnius: VPU leidykla
5. 2003 Lotte Rienecker, Peter Stray Jorgensen. Kaip rašyti mokslinį darbą Vilnius: Aidai
Papildoma literatūra
1. 2007 Zita Nauckūnaitė. Prezentacijos menas: metodinis leidinys Vilnius: Gimtasis žodis
2. 2012 Erika Rimkutė, Andrius Utka. Metodiniai patarimai rašantiems kalbotyros darbus (elektroninė knyga) Kaunas: Vytauto Didžiojo universiteto leidykla
3. 2011 Rasa Erentaitė, Rita Žukauskienė. Akademinio raštingumo pagrindai: metodinė priemonė (elektroninė knyga) Vilnius: Mykolo Romerio universitetas
4. 2012 Audronė Bitinienė. Mokslinis tekstas: teorija, pratybos: mokymo priemonė Vilnius: Lietuvos edukologijos universiteto leidykla
5. 2005 Zita Asta Alaunienė. Akademinių tekstų struktūra ir jos raiška. Žmogus ir žodis: mokslo darbai, 2005, t. 7 (1), 63–67. Vilnius: Vilniaus pedagoginio universiteto leidykla