VDU STEAM didaktikos centras yra mokymo ir mokymosi inovacijų centras, skirtas skatinti kūrybišką gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos (STEAM) ugdymą. Centras siūlo įvairius metodinius mokymus, kūrybines dirbtuves ir užsiėmimus mokytojams bei mokiniams, siekiant plėtoti šiuolaikinio ugdymo metodikas bei atlieka mokslinius tyrimus. Pagrindinis VDU STEAM didaktikos centro tikslas – ugdyti kūrybišką ir inovatyvų mąstymą, stiprinti mokinių įgūdžius ateičiai bei skatinti mokytojų profesinį tobulėjimą integruojant šiuolaikinius mokymo metodus.
SusisiekiteKonferencija vyks spalio 10 d. (penktadienį) 12:00 val., VDU STEAM didaktikos centre, Universiteto g. 10, Akademija, Kauno raj.
Europos Sąjungos lėšomis finansuojamas projektas „STEAM ugdymo ekosistemos plėtojimas“
VDU STEAM didaktikos centras kartu su KTU Inžinerijos licėjumi organizuoja konkursą „STEAM spalvos“, skirtą šalies 7–8 klasių mokiniams.
VDU STEAM didaktikos centro atidarymo proga jungtinė mokslinių darbuotojų, dėstytojų ir studentų komanda sukūrė ir atliko audiovizualinį kūrinį – performansą, kurį stebėjo daugiau nei 300 renginio svečių bei dalyvių.
Kviečiame mokytojus dalyvauti akredituotose STEAM ugdymo programose. Šios programos suteiks galimybę gilinti žinias, tobulinti mokymo metodus ir įgyti naujų įgūdžių, padėsiančių įkvėpti mokinius tyrinėti, kurti ir atrasti. Prisijunkite prie mūsų ir tapkite šiuolaikinio ugdymo lyderiais, ugdančiais kūrybingus ir inovatyvius ateities kūrėjus.
Programa skirta mokytojams, norintiems tobulinti dalykines ir bendrąsias kompetencijas, praktiškai kuriant ir įgyvendinant STEAM mokymo veiklas. Programos metu mokytojai gilins STEAM sampratą, išmoks savarankiškai kurti mokymo scenarijus ir įgyvendinti tyrimus, remdamiesi mokslinio tyrimo principais. Ji integruoja STEAM sritis su tyrinėjimais pagrįstu mokymu, įtraukiant gamtos mokslus, technologijas, inžineriją ir matematiką, bei menas. Mokytojai išmoks taikyti tyrinėjimais pagrįsto mokymosi strategijas, skatinant mokinių aktyvumą ir savarankiškumą. Programa taip pat suteikia galimybę mokytojams dirbti komandose, dalintis patirtimi ir kūrybiškai spręsti ugdymo iššūkius. Baigiamoji programos dalis leidžia praktiškai įgyvendinti STEAM projekto scenarijus, stiprinant mokytojų kompetencijas ir pasitikėjimą STEAM metodika.
Programa yra skirta gimnazijų mokytojams, norintiems tobulinti savo dalykines ir bendrąsias kompetencijas, taikant tarpdalykinę integraciją ir mokslinių tyrimų metodus. Programos metu mokytojai išsamiai nagrinės STEAM sampratą, kurs savarankiškas veiklas ir įgyvendins mokymo planus, remdamiesi teorinėmis žiniomis ir praktiniais pavyzdžiais. Įgyvendinant programą, dėmesys bus skiriamas ne tik mokslams, technologijoms, inžinerijai ir matematikai, bet ir menų integracijai į mokymo procesą. Programa skatina mokytojų komandinį darbą ir savarankiškumo didinimo metodų taikymą, siekiant gerinti mokinių aktyvumą ir mokslinį raštingumą. Mokytojai gilins teorines žinias ir taikys tyrinėjimais pagrįsto mokymosi metodus, padedančius spręsti ugdymo turinio iššūkius. Programos pabaigoje mokytojai turės galimybę praktiškai įgyvendinti savo sukurtas STEAM veiklas, dalintis patirtimi ir tobulinti asmenines kompetencijas.
Programa, skirta mokyklų bendruomenėms ir jų komandoms, suteikianti galimybes visų sričių mokytojams gilinti teorines žinias ir praktiškai taikyti mokymo turinio integravimo, tyrimais grįsto mokymo, mokinių savarankiškumo skatinimo ir komandinio darbo metodikas. Teorinė dalis, susijusi su STEAM sampratos gilinimu ir mokslinių tyrimų metodų taikymu, bus derinama su praktiniais užsiėmimais, kuriuose mokytojai dalinsis patirtimi, dirbs komandose, ir kūrybiškai spręs iškylančias problemas. Praktinės užduotys glaudžiai susijusios su ugdymo turinio temomis, skatins mokytojų ir mokinių bendradarbiavimą ir kūrybiškumą. Programos dalyviai patobulins mokytojų profesines kognityvinės srities kompetencijas.
Programa skirta Lietuvos ikimokyklinio ir pradinio ugdymo pedagogams, kurie nori geriau suprasti ir taikyti STEAM principus, siekiant stiprinti vaikų įgūdžius, kurie būtų aktualūs visą gyvenimą. Specializuota mokymo programa suteikia galimybę pedagogams gilinti žinias ir įgyti praktinės patirties, taikant tyrimais pagrįstus mokymo metodus. Dėmesys skiriamas ne tik moksliniams tyrinėjimams, bet ir kūrybiškumui, komandiniam darbui bei savarankiškam mokymuisi, remiantis STEAM koncepcijomis. Dalyviai išmoks savarankiškai kurti ir įgyvendinti STEAM veiklas, taip užtikrindami mokslo ir meno integraciją į kasdienį mokymą.
Programa skirta bendrojo lavinimo mokyklų pedagogams, siekiantiems gilinti dalykines ir bendrąsias kompetencijas, svarbias šiuolaikinėje darbo rinkoje. Programa padeda mokytojams kurti ir praktiškai įgyvendinti tyrinėjimais pagrįstas STEAM veiklas, pritaikomas pagrindinio ugdymo mokiniams. Mokytojai įgis būtinų įgūdžių, kaip taikyti mokslinių tyrimų metodą, stiprinti mokinių savarankiškumo ir komandinio darbo įgūdžius, gerinant jų holistinį gamtos mokslų supratimą ir mokslinį raštingumą. Mokymo turinys integruoja į STEAM sritis įvairialypes informacijos tyrimus ir skatina menų įtraukimą. Programos dalyviai gilins teorines žinias ir išbandys praktinius metodus, papildant juos mokslininkų ir ugdymo praktikų patarimais. Baigiamojoje programos dalyje pedagogai įgyvendins savo sukurtus STEAM veiklų scenarijus, stiprindami savo kompetencijas ir įgydami pasitikėjimą STEAM ugdymo metodika.
Kviečiame mokinius dalyvauti STEAM ugdymo veiklose! Tai puiki galimybė išbandyti save įvairiose srityse, kurti inovatyvius projektus ir atrasti naujus pomėgius. Prisijunkite prie mūsų ir kartu tyrinėkime pasaulį per įdomius eksperimentus, kūrybines dirbtuves ir technologinius iššūkius.
![]() |
Veikla apima geografijos, matematikos ir technologijų dalykinių žinių turinio įtvirtinimą ir praktinių įgūdžių ugdymą. Veiklą atlieka mokinių komandos, kuriose mokiniai turi savo pasirinktas atsakomybes. Kiekviena komanda sukuria gyvenamojo būsto maketą arba brėžinį, kurį vėliau pristato kitoms komandoms. Veiklos metu įgytos žinios ir praktiniai gebėjimai padeda suprasti, kam reikalingas brėžinio ar maketo mastelis, kur surasti statybai reikalingas medžiagas, kaip apskaičiuoti statybos išlaidas. |
![]() |
Veikla apima matematikos, technologijų ir fizikos 9–12 klasių dalykinių žinių turinio įtvirtinimą ir įgūdžių ugdymą. Veiklą atlieka mokinių komandos, kurios kūrybiškai pasirenka objekto aukštį matuojančio prietaiso kūrimo ir konstravimo eigą, kritiškai mąsto, nustato prietaiso tikslumą ir esant reikalui jį tobulina, taip pat eksperimentuoja su lazerio šviesa skirtingose terpėse. |
![]() |
Veikla apima chemijos, biologijos ir matematikos 9-10 klasių dalykinių žinių turinio įtvirtinimą ir gamtamokslinio tyrinėjimo (B), gamtos objektų ir reiškinių pažinimo (C), problemų sprendimų ir refleksijos (E) ir žmogaus ir aplinkos dermės pažinimo (F) praktinių įgūdžių ugdymą. Veiklą atlieka mokinių komandos, kurios kūrybiškai pasirenka tyrimo atlikimo eigą, kritiškai mąsto, esant reikalui ją tobulina, siekiant mokslinio tyrinėjimo principu remiantis įvertinti žmogaus iškvepiamų anglies dioksido (CO2) dujų poveikį vandens pH. Veiklos metu įgytos žinios ir praktiniai gebėjimai padeda suprasti kvėpavimo sistemą, nemetalų (rūgštinių) oksidų vandeninių tirpalų, pavyzdžiui, gazuotų gėrimų, savybes. |
![]() |
Veikla apima biologijos, chemijos, technologijų 9-10 klasių dalykinių žinių turinio įtvirtinimą, kitų disciplinų (matematikos, inžinerijos, menų) bendrųjų žinių taikymą ir gamtamokslinio komunikavimo (B), gamtamokslinio tyrinėjimo (C), gamtos objektų ir reiškinių pažinimo (D), problemų sprendimų ir refleksijos (E) ir žmogaus ir aplinkos dermės pažinimo (F) praktinių įgūdžių ugdymą. Veiklą atlieka mokinių komandos, kurios taiko problemų sprendimo įgūdžius, kritiškai mąsto, kūrybiškai organizuoja tyrimo atlikimo eigą, remiantis mokslinio tyrinėjimo principu siekia įvertinti genetinės tapatybės, kraujo grupių, pirštų atspaudų, organizmo identifikavimo tyrimų principus ir mikrobiologinių mėginių analizės galimybes. Veiklos metu įgytos žinios ir praktiniai gebėjimai padeda suprasti kaip biologijos žinios taikomos realiose gyvenimo situacijose: nusikaltimų tyrime, sveikatos priežiūroje, teismo ekspertizėje. Veikla papildoma mokinių kūrybinių gebėjimų ugdymu, nes leidžia interpretuoti surinktus mokslinius įrodymus ir sukurti savo istoriją, aiškinančią, kas ir kodėl įvyko nusikaltimo vietoje, siekiant atrasti galimą įvykio seką pagal turimus faktus. |
![]() |
Veikla apima fizikos, informatikos ir inžinerijos/technologijų 9–11 klasių dalykinių žinių įtvirtinimą ir gamtamokslinio tyrinėjimo (B2.3), kūrybinio problemų sprendimo (C3.4), technologinių sprendimų projektavimo (E1.3) ir žmogaus bei aplinkos dermės pažinimo (F1) praktinių įgūdžių ugdymą. Mokiniai, dirbdami komandomis, planuoja, kuria ir konstruoja išmaniojo namo modelį, naudodami micro:bit mikrokontrolerius, įvairius jutiklius bei programavimo įrankius. Veikloje fizika atsiskleidžia per temperatūros, šviesos, judesio ar drėgmės matavimus, elektros energijos vartojimo valdymą bei energijos taupymo sprendimus. Sukurtas namas turi atitikti šiuolaikinio dizaino ir technologijų reikalavimus, integruoti fizikos dėsnius pagrindžiančius energijos taupymo ir aplinkosauginius sprendimus. Veiklos metu ugdomi algoritminio mąstymo ir programavimo gebėjimai, stiprinamas tarp dalykinis bendradarbiavimas, lavinama kūrybiška inžinerinė vaizduotė, o taip pat formuojamas atsakingas požiūris į tvarų išteklių naudojimą. |
![]() |
Veikla apima fizikos, dailės, technologijų ir informacinių technologijų 9-12 klasių mokinių dalykinių žinių įtvirtinimą bei kūrybiškumo ir praktinio taikymo kompetencijų ugdymą. Jos metu mokiniai susipažįsta su fotografijos atradimo istorija, šviesos ir optikos reiškiniais, išmoksta suprasti, kaip šviesa kuria vaizdą per objektyvą. Praktinėje dalyje mokiniai taiko teorines žinias fotografuodami, eksperimentuoja su skirtingais objektyvų židiniais, fokusavimo tašku, šviesos kiekiu ir kompozicija. Veikla vyksta grupėmis, derinant teorinę ir praktinę analizę. Mokiniai ugdosi gebėjimus planuoti kūrybinį procesą, kritiškai vertinti savo darbus, atpažinti šviesos, kampo ir atstumo poveikį fotografijos rezultatui. Praktinės užduotys padeda formuoti vaizdinį mąstymą, suvokti technologinių priemonių veikimą ir išreikšti idėjas per meninę raišką. |
![]() |
Veikla apima biologijos, matematikos, chemijos ir technologijų 7–10 klasių dalykinių žinių taikymą, siekiant suprasti medžių vaidmenį anglies dioksido (CO₂) cikle ir gebėti apskaičiuoti medžiuose sukauptą CO₂ kiekį. Mokiniai, dirbdami komandomis, atlieka tyrimą, kurio metu siekia suprasti medžių vaidmenį CO₂ cikle, atlieka matematinius skaičiavimus realaus gyvenimo situacijose, lavina duomenų rinkimo ir kritinio mąstymo įgūdžius bei atkreipia dėmesį į ekologines problemas. Veiklos metu matuoja teritorijoje augančių medžių parametrus, apskaičiuoja jų biomasę bei CO₂ kaupimo potencialą, ir šių duomenų pagrindu kuria pasirinktos teritorijos apsodinimo medžiais planą, galintį kompensuoti teritorijoje išmetamą CO₂ kiekį. Veiklą atlieka mokinių komandos, kurios taiko problemų sprendimo įgūdžius, kritiškai mąsto, planuoja tyrimo eigą ir kūrybiškai organizuoja savo darbą. Veiklos metu įgytos žinios ir praktiniai gebėjimai padeda suprasti, kaip biologijos, chemijos, matematikos ir technologijų žinios taikomos sprendžiant aktualias aplinkosaugos problemas, susijusias su klimato kaita ir tvariu teritorijų planavimu. Veikla skatina kūrybiškumą, nes suteikia galimybę interpretuoti gautus mokslinius duomenis, juos pritaikyti kuriant vizualų maketą ar planą, o taip pat lavina gebėjimą bendradarbiauti, komunikuoti ir argumentuotai pristatyti savo rezultatus. |
![]() |
Veikla apima informacinių technologijų, fizikos ir matematikos 10 klasių dalykinių žinių turinį, dirbtinio intelekto ir kitų skirtingų skaitmeninio turinio rengimo įrankių taikymą multimedijos turiniui parengti, problemų sprendimo, refleksijos (E) ir komunikacijos praktinių įgūdžių ugdymą. Veiklas mokiniai atlieka pasiskirstydami į komandas, kurios planuoja turinio scenarijus, kritiškai mąsto ir pasitelkdami kūrybiškumą bei sukauptas dalykines žinias patobulina virtualios aplinkos modelį. Veiklos tikslas yra sudaryti turinio scenarijų, patobulinti virtualios aplinkos modelį į jį integruojant naujus multimedijos elementus – suteikiant aplinkai realistiškumo bei išspręsti technines virtualios sistemos prototipo problemas. |
![]() |
Veikla apima chemijos, fizikos, inžinerijos/technologijų -10 klasių dalykinių žinių įtvirtinimą ir gamtamokslinio tyrinėjimo (B2), technologinių sprendimų projektavimų (D1,D2,E1), žmogaus aplinkos pažinimo (F1), kūrybiško problemų sprendimo (C3), praktinių įgūdžių ugdymą. Veikla vyksta grupėmis, komandomis, kur kuria, planuoja, konstruoja elektros maitinimo šaltinį. Veikloje mokiniai kūrybiškai pasirenka veiklos vykdymo eigą, kritiškai mąsto ir įvertina situaciją, logiškai atlieka baterijos kūrimo veiksmus. Praktinės veiklos metu įgyti praktiniai gebėjimai ir žinios padės suprasti elektros grandinės jungimo principus ir metodus taip pat vandeninių tirpalų, silpnų rūgščių, šarmų, metalų tarpusavio sąveiką paremtą fizikos, chemijos teorinėmis pamokomis. Veiklos metu ugdomi gebėjimai ir tarp dalykiškumas, lavinama vaizduotę ir formuojamas inžinerinis mąstymas. |
![]() |
Veikla apima fizikos ir inžinerijos/technologijų 9–10 klasių dalykinių žinių įtvirtinimą ir gamtamokslinio tyrinėjimo (B2.3), kūrybinio problemų sprendimo (C3.4), technologinių sprendimų projektavimo (E1.3) ir žmogaus bei aplinkos dermės pažinimo (F1) praktinių įgūdžių ugdymą. Mokiniai, remdamiesi mechaninės energijos tvermės dėsniu, konstruos „mirties kilpos“ maketą ir tirs sąlygas, nuo kokio aukščio rutuliukas turi būti paleistas, kad sėkmingai įveiktų kilpą. Mokiniai atliks skaičiavimus, kurs konstrukcijos prototipą, atliks bandymus bei analizuos gautus duomenis, juos lygindami su teorinėmis prognozėmis. Tokiu būdu ugdomi ne tik fizikiniai ir matematiniai gebėjimai, bet ir kūrybiškumas, problemų sprendimo įgūdžiai, bendradarbiavimas bei gebėjimas pritaikyti teoriją praktikoje. Refleksijos metu mokiniai aptars, kaip energijos tvermės principai pasireiškia kasdieniame gyvenime – nuo pramogų parkų atrakcionų iki sporto ir transporto technologijų. |
VDU vykdo studentų ambasadorių savo mokyklose programą, kuri yra organizuojama vadovaujantis principu „studentai – moksleiviams“. Susisiek su mumis ir pasikviesk VDU studentą ambasadorių į savo mokyklą. O jei esi VDU studentas ir nori tapti ambasadoriumi – registruokis!
plačiau