Pasibaigė trečią sezoną skaičiuojantis projektas „Kelrodė žvaigždė“

Birželio pradžioje pasibaigė jau trečiąjį sezoną skaičiuojantis savanorystės-mentorystės projektas „Kelrodė žvaigždė“, kuris yra paremtas individualia, ilgalaike mokinio ir savanorio draugyste. Projektas vykdomas bendradarbiaujant su VDU „Atžalyno“ progimnazija bei VDU Ugnės Karvelis gimnazija. Šio unikalaus projekto tikslas – skatinti studentus tapti savanoriais ir padėti 3-6 klasių moksleiviams, kurie susiduria su sunkumais mokantis ir jiems reikia suteikti pagalbą, palaikymą ir motyvaciją.
„Projektas „Kelrodė žvaigždė“ suteikia unikalią savanorystės ir mentorystės patirtį mūsų studentams, puikiai įprasmina VDU atsakingos ir darną kuriančios bendruomenės vertybinį pamatą. Džiugu, išgirsti iš projekte dalyvavusių studenčių, kad ši mentorystė leido joms ne tik asmeniškai patobulėti, bet ir pritaikyti, išbandyti studijų metu įgytas žinias ir gebėjimus. Džiugu matyti, kokį gražių ryšį jos sukūrė su globojamais mokiniais“, – projekto rezultatais džiaugiasi VDU komunikacijos prorektorė doc. dr. Vilma Bijeikienė.
Šiemet projekte dalyvavę VDU studentai-mentoriai savo laiką skyrė moksleiviams, patiriantiems mokymosi sunkumus ar turintiems silpną mokymosi motyvaciją. Savanoriai studentai su moksleiviais kiekvieną savaitę praleisdavo po 2 valandas, kartu ruošė namų darbus, turiningai ir aktyviai leido laisvalaikį: lankėsi botanikos sode, kepė sausainius, važinėjo kartingais, turėjo bendrą protmūšį, dalyvavo VDU renginiuose.
„Kelrodė žvaigždė“ sezono uždarymo metu įvyko viso projekto aptarimas, kurio metu mokiniai, mentoriai, mokyklų ir universiteto atstovai kartu apsilankė Lietuvos universiteto šimtmečiui skirtoje parodoje bei prie arbatos puodelio reflektavo apie projekto eigą, pasiektus rezultatus.
Projekto metu tarp studentų ir moksleivių susikūrė santykis ir abipusis ryšys, eigoje jis tapo artimesnis ir atviresnis. Studentų ir moksleivių bendravimą palengvino vykdytos psichologų konsultacijos, kurių metu mentoriai aptarinėjo iškilusias problemas, sunkumus ir džiaugsmus bei gavo patarimus, kurie padėjo tolimesniame ryšio su moksleiviu kūrime. Dalyvavimas projekte, pasak mentorių, vaikams padėjo atsiskleisti, sukurti draugišką ryšį su vyresniuoju draugu, tapti drąsesniems, atviresniems.
„Bendraujant su moksleive pastebėjau joje kibirkštį dirbti, mokytis, tiesiog gyventi laimingą gyvenimą! Iš savęs tiek pat pajaučiau vaikišką smalsumą, nerūpestingumą, buvimą šioje akimirkoje. Tikrai ne kartą buvau nustebinta mergaitės ryžtu, kritiniu mąstymu. Manau, kad mes abi pasisėmėme naudingų pamokų ir motyvacijos skleistis savo pasauliuose“, – pasakoja Viešosios komunikacijos studentė, mentorė Barbora Krinicinaitė.
Projekte mentoriavusi Barbora teigia, jog ši iniciatyva naudinga ne tik mokiniui, bet ir pačiam mentoriui – iškilę iššūkiai išmokė, kaip tinkamai elgtis įvairiose situacijose, spręsti problemas, o įgytos žinios savanorystėje, psichologijoje ir bendravime su vaikais, padės studijose, ateities veiklose.
„Tai buvo mano pirma patirtis su savanoryste. Mūsų su moksleive bendravime buvo ir sudėtingesnių momentų, bet supratau, kad prasmingas ir ramus kalbėjimasis paveikia vaiko mąstyseną tikrai stipriau nei galėjau pamanyti. Įgavau daug kantrybės ir paprasčiausio gebėjimo parodyti, kaip galima atjausti ir gerbti kitą asmenį“.
Projekte dalyvavusių mokyklų atstovai pasakoja, jog moksleivių pokyčiai yra matomi ir džiuginantys. VDU „Atžalyno“ progimnazijos socialinė pedagogė Žaneta Šerkšnienė dalinasi pastebėjimais, jog pasikeitė projekte dalyvavusių mokinių bendravimas, elgesys, jie lengviau eina į kontaktą su kitu asmeniu, sustiprėjo vaikų pasitikėjimas savimi, atsirado motyvacija stengtis ir siekti tobulėjimo.
„Toks projektas vienareikšmiškai praturtina mokinių žinių ir patirčių bagažą. Vaikai pradeda tyrinėti santykių dinamiką, nuo ko prasideda draugystė, ko reikia, norint ją palaikyti. Taip pat toks projektas leidžia mokiniams surasti žmogų, su kuriuo jie gali atvirauti, būti savimi, pasipasakoti tai, ko galbūt nedrįsta papasakoti mokytojams ar tėvams. Galimybė aplankyti Botanikos sodą, laboratorijas, fortus – vietas, kuriose mokiniai galbūt nėra buvę, vaikams taip pat duoda labai daug potyrių. Aš manau, kad toks projektas turi būti tęsiamas ir mes labai džiaugiamės, kad mūsų mokiniai gali jame dalyvauti“.