Vytauto Didžiojo universitetas jau 13-tą kartą kviečia moksleivius vasarą pasitikti drauge ir turiningai praleisti laiką „VDU Vasaros mokykloje“. 2025 metais „VDU Vasaros mokykla“ moksleiviams vyks birželio 16–20 dienomis, Kaune.
Be įvairių patirčių, gilinantis į naujus horizontus ir visatos paslaptis, tai puiki galimybė atsipalaiduoti po įtemptų mokslo metų ar prieš artėjančias studijas. „VDU Vasaros mokykla 2025“ – tarsi tarpinė stotelė, kur laukia naujos pažintys ir žinios, padėsiančios tolimesnei kelionei.
Pirmoji „VDU Vasaros mokyklos“ diena (birželio 16 d.) bus skirta susipažinimui ir kūrybinėms dirbtuvėms. Birželio 17–19 d. vyks įvairūs užsiėmimai, kurių metu kiekvieną dieną moksleiviai lankys du pasirinktus skirtingus kursus (žemės ūkio mokslų, karjeros, menų, gamtos, politikos mokslų, savęs pažinimo, kūrybos, kultūrų, informatikos, teisės ar švietimo paskaitas). Dalyviai turės galimybę pasirinktas mokslo sritis išbandyti praktiškai bei apsilankyti įvairiose Kauno miesto ir universiteto vietose, organizacijose, kūrybinėse dirbtuvėse, laboratorijose. Birželio 20-ąją, paskutinę „VDU Vasaros mokyklos“ dieną, vyks orientacinės varžybos, po kurių lauks prizai ir diplomų įteikimas vasaros mokyklos dalyviams. Informacija apie veiklas artėjant Vasaros mokyklai gali nežymiai kisti.
Kiekvieną dieną, nuo 17 val. visų moksleivių lauks pramoginė kultūrinė patirtis, kurios metu bus galima dar geriau pažinti vienas kitą, universitetą ir Kauno miestą. Visos Vasaros mokyklos metu moksleiviai turės savo mentorius, kurie ne tik prižiūrės, kad viskas vyktų sklandžiai, bet ir padės susigaudyti Kauno mieste, rekomenduos studentiškiausias vietas pavalgyti ir patars, ką būtinai turite nuveikti.
Yra galimybė išrašyti pažymą mokyklai apie moksleivio dalyvavimą VDU vasaros mokykloje.
Agro(r)evoliucija. Aš – ateities lyderis
Skaitmenizacija, robotizacija, dirbtinis intelektas (AI), lyderystė – šiandienos agrosektoriaus kasdienybė. Sektorius sparčiai žengia pirmyn. Kurse susipažinsi su inovatyviais sprendimais, taikomais agrosektoriuje, darniu požiūriu ir tvarių sprendimų kūrimu planetos ateičiai. Mokysiesi kūrybiškumo, lyderystės. Gamta ir technologijos – artima kiekvienam, tačiau VDU Žemės ūkio akademijoje šis derinys įgauna kitą prasmę. Prisidėk prie agro(r)evoliucijos. Būk ateities lyderiu!
06.17. Kelias į lyderystę: nuo savęs pažinimo iki gyvenimo profesijos. Kaip būti savo sėkmingos ateities šeimininku? Ar galima išmokti lyderystės? Užsiėmime tavęs laukia komandos, idėjų formavimo simuliaciniai žaidimai. Ryžtingas, atsakingas, kūrybingas, žingeidus, gebantis rasti sprendimus, mylintis gamtą ir besirūpinantis planetos išsaugojimu – toks yra ateities lyderis – tokiais mokysimės būti.
06.18. Žemės sklypas – nekilnojamasis turtas ir ką apie jį galiu sužinoti? Žemė ir ant jos esantys statiniai yra nekilnojamojo turto objektai, kurių planavimas, tvarkymas ir administravimas glaudžiai susijęs su žemėtvarka, t. y. veikla, kuri užtikrina ne tik NT, bet ir žemės, kaip bendro gamtinio ištekliaus, racionalų naudojimą. Užsiėmime laukia praktiniai laboratoriniai darbai susipažįstant ir išbandant naujausius geodezinius prietaisus, naudojamus žemės sklypų matavimo darbams atlikti. Nustačius žemės sklypo posūkio taškų koordinates ir išbraižius jo ribas interaktyviame žemėlapyje, Žemės išteklių stebėsenos informacinės sistemos pagalba, išanalizuojama visa su žemės sklypo naudojimu ir jo verte susijusi informacija.
06.19. Klimato kaita: augalas ≠ žmogus – kas ką papildo? Klimato kaita – globalus iššūkis. Koks augalo vaidmuo klimato kaitos procese? Koks mano vaidmuo klimato kaitos procese? Augalas ir žmogus – du vienas kitą papildantys kūriniai. Užsiėmime tavęs laukia praktinė pažintis su augalų funkcijomis gamtoje, žemės ūkio augalų šaknų, daigų ir sėklų pažinimas. Sužinosi, kokį svarbų vaidmenį augalai atlieka ne tik žmogaus gyvenime, bet ir visoje ekosistemoje. Be to, iš arčiau pažvelgsime į vabzdžius – nepakeičiamus gamtos pagalbininkus, kurie apdulkina augalus, padeda jiems daugintis ir palaikyti biologinę įvairovę.
VIETŲ NEBĖRA. Kūrybinių industrijų laboratorija
Menas ir kūrybiškumas tampa neatsiejama mūsų gyvenimo dalimi. Netikit? Mes parodysime! Kūrybinių industrijų laboratorijoje galėsite pasinerti į skirtingas kūrybinių industrijų veiklas. Iliustravimo dirbtuvėse išmoksite naudoti kompiuterinės grafikos programas. Profesionalioje Menų fakulteto fotostudijoje išbandysite foto aparato blykstes fotografo arba modelio amplua. Profesionalioje garso studijoje, su viena geriausių įrangų Baltijos šalyse, kursite, muzikuosite bei įrašinėsite muziką ir savo balsus. O galų gale, įkvėpti savaitės įspūdžių, išbandysite save kūrybinių prodiuserių ir meno kuratorių vaidmenyse. Net neabejojame, kad po šių patirčių menas Tavo gyvenime užims visai kitą vietą.
06.17. Iliustravimo dirbtuvės. Susipažinsite su kompiuterinės grafikos programomis ir mokysitės kurti skirtingų stilių iliustracijas.
06.18
- Fotostudijos blykstės. Įsitrauksite į kūrybinę fotosesiją ir pamatysite, kaip vyksta darbas profesionalioje fotostudijoje.
- Garso eksperimentai. Tapsite garso menininkais: kursite, muzikuosite ir įrašinėsite profesionalioje garso studijoje.
06.19
- Kūrybinės industrijos. Susipažinsite su kūrybinio prodiuserio veikla ir ją išbandysite praktiškai.
- Parodų kuravimas. Susipažinsite su meno kuratoriaus veikla ir įsitrauksite į parodos kūrimo procesą.
VIETŲ NEBĖRA. Mokslas tavo delne: tyrinėk, atrask, suprask!
Šios vasaros mokyklos metu moksleiviai pasiners į tyrinėjimų kupiną pasaulį, kur gyvoji gamta, žmogaus sveikata ir technologijos susijungia į vieną visumą. Kūrybiškos, eksperimentais grįstos veiklos skatins smalsumą, mokys kritiškai mąstyti ir padės suprasti, kaip mokslas gali spręsti realias šių dienų problemas.
06.17. Kokį vandenį mes geriame? Išsitirk pats! Laboratorinio darbo metu moksleiviai sužinos apie vieną opiausių geriamo vandens problemų Lietuvoje – šulinių vandens užterštumą nitritais ir nitratais. Nesudėtingo tyrimo metu moksleiviai ištirs šulinių vandenį, palygins šių nuodingų junginių koncentracijas ir padarys išvadas apie labiausiai užterštumą skatinančius veiksnius.
06.18. Erkių ir kitų ektoparazitų morfologiniai ir genetiniai tyrimai. Ektoparazitai – pernešantys ligas maži sutvėrimai. Dėl šiltėjančio klimato, jų pernešamų ligų spektras plečiasi. Labai svarbu pažinti grėsmes, kad sukurti apsaugos priemones.
06.19. Stiklinė pieno = saldžiam sūreliui? STEAM veikloje bus atliekami tyrimai, kurie leis atsakyti į probleminius klausimus: ar iš bet kurio pieno galima pasigaminti varškės sūrelį, ar varškės masė susidariusi iš stiklinės pieno tokia pati kaip saldaus sūrelio masė?
Pasaulis tavo žiniose: kaip politika, žiniasklaida ir tu formuoja visuomenę
Kaip formuojasi mūsų nuomonė apie pasaulį? Kas lemia, kokias žinias gauname ir kaip jas vertiname? Šioje temoje moksleiviai kviečiami pažvelgti į politiką ne tik kaip į įstatymų ar valdžios sprendimus, bet kaip į gyvą informacijos mainų sistemą, kurioje politikai, žurnalistai ir visuomenė – vienodai svarbūs veikėjai.
Paskaitos ir praktinės veiklos padės atskleisti, kaip formuojami viešieji pasakojimai, kokią įtaką daro žiniasklaida, socialiniai tinklai bei kaip kiekvienas iš mūsų galime prisidėti prie sąmoningos ir atsakingos informacijos sklaidos. Tai – įtraukianti kelionė po šiuolaikinės politikos ir komunikacijos pasaulį.
06.17. Kas valdo informaciją, tas valdo pasaulį? Aptarsime: kas yra viešoji nuomonė, kaip veikia politinė komunikacija, kokį vaidmenį atlieka žiniasklaida. Debatų simuliacija: politikai vs. žurnalistai.
06.18. Medijų dirbtuvės: turinio kūrimas su dirbtiniu intelektu. Moksleiviai kuria reklaminį vaizdo klipą su žaliu ekranu ir dirbtiniu intelektu bei profesionalia įranga.
06.19. Interaktyvus susitikimas su politikos influenceriu. Susitikimas-diskusija su žmogumi, kuris jungia politikos ir žiniasklaidos pasaulius. Klausimai–atsakymai, įžvalgos, karjeros kelias.
Savęs pažinimo link: atrask stiprybę savyje
Savęs pažinimo kelionė – tai nuolatinis procesas, kurio metu susiduriame su skirtingais iššūkiais, jausmais, klausimais ir atradimais. Mūsų emocijos, stiprybės ir vertybės formuojasi per gyvenimo patirtis, santykius su kitais, išgyvenimus mokykloje ar šeimoje, net socialiniuose tinkluose. Bet ar iš tiesų suprantame, ką jaučiame? Kaip mums pavyksta susitvarkyti su stresu? Ir kas mums padeda judėti į priekį, kai susiduriame su kliūtimis?
Šių užsiėmimų metu moksleiviai bus kviečiami tyrinėti savo vidinį pasaulį: emocijas, stresą, asmenines vertybes ir motyvaciją. Kartu ieškosime atsakymų į klausimus, kaip geriau pažinti save, kaip įsiklausyti į savo jausmus ir ko reikia, kad galėtume stipriau atsispirti gyvenimo iššūkiams.
06.17. Emocinis raštingumas: kaip atpažinti, ką jaučiu? Užsiėmimo metu tyrinėsime, kaip atpažįstame emocijas, kaip jas jaučiame savo kūne ir kaip jas įvardinti. Nagrinėsime ką reiškia būti emociškai raštingam šiuolaikinėje visuomenėje.
06.18. Streso termometras – būdas pamatuoti ir susitvarkyti su stresu. Stresas – neišvengiama gyvenimo dalis, bet kaip atpažinti, kada jis tampa per didelis? Užsiėmimo metu analizuosime kasdienes situacijas, kuriose patiriame įtampą, ir mokysimės įrankių, padedančių ją suvaldyti. Praktinių pratimų pagalba išbandysime streso valdymo technikas, siekiant atrasti savo asmeninį streso įveikos „receptą“.
06.19. Mūsų vidinis kompasas: savimotyvacija, vertybės ir stiprybės. Šio užsiėmimo metu kviesime tyrinėsime savo asmenines vertybes ir stiprybes bei ieškosime atsakymo į klausimą – kas man iš tiesų svarbu? Kūrybinės užduotys, tokios kaip „Motyvacijos medis“ ar WOOP metodas, padės dalyviams susikurti asmeniškai prasmingą kryptį ir sustiprinti vidinį kompasą siekiant tikslų.
Sėkminga karjera – misija įmanoma!
Gebėjimas, kuo geriau save pažinti, panaudoti savo stiprybes, kaupti žinias, atrasti savo mėgstamas veiklas ir jose sėkmingai bei efektyviai veikti atneša pasitikėjimą savimi. Tai padeda padaryti teisingus pasirinkimus, kurti asmeninius ir profesinius santykius bei sėkmingai keliauti pasirinktų karjeros (gyvenimo) keliu.
Dalyvaudamas Karjeros centro dirbtuvėse galėsi išbandyti save įvairiuose vaidmenyse, susipažinti su savimi ir komandos draugais, išbandyti įvairias užduotys, kurios papildys tavo turimų gebėjimų sąrašą.
06.17. Žvilgsnis į save: savęs pažinimo svarba. Savęs ir komandos pažinimas per įvairias veiklas ir užduotys.
06.18. Komanda: nuo aš prie mes? Komandinėse užduotyse veiksime kaip komanda, išsiaiškinsime savo stipriąsias puses.
06.19. Bendrauju: ne tik duodu, bet ir gaunu. Praktiškai išbandysite save prisistatymo, viešo kalbėjimo ir kitose komunikavimo užduotyse.
Dirbtinis intelektas, duomenys ir kiti įdomūs dalykai...
Dirbtinis intelektas (DI) jau dabar keičia pasaulį – nuo kalbos modelių, kurie atsakinėja į klausimus, iki sistemų, kuriančių muziką, vaizdus ar net žaidimus. Taip taip, kursim virtualią žaidybinę aplinką su Unity! Personažus, jų balsus ir istorijas padės sukurti… DI! Dirbtinis intelektas tikrai gali būti tavo žaidimo bendraautoris. Dar daugiau – aplink mus visur „sklando“ duomenys. Bet palauk! Ne tie nuobodūs, iš skaičiuoklių. Mes parodysim, kaip duomenų mokslas gali atskleisti tavo miego ritmą, prognozuoti tavo muzikos skonį ar net padėti tau geriau suprasti save. Duomenys – tai ne skaičiai. Tai istorijos. Tai tu.
Pasaulis keičiasi – ateik ir sužinok, kaip jį kurti pačiam!
06.17. Ką sprendžia duomenų mokslas? „Duomenys“ skamba nuobodžiai? O jei pasakytume, kad jie gali atskleisti, kiek valandų miego tau reikia, ar nuspėti, kas taps tavo mėgstamiausia daina kitą mėnesį? Duomenų mokslas – tai ne tik skaičiai, lentelės ar kodas. Tai būdas suprasti žmones, pasaulį ir net patį save. Kiekvienas mūsų žingsnis, paspaudimas ar pasirinkimas palieka pėdsaką – o duomenų mokslas padeda iš jų surinkti pasakojimą.
06.18. Generatyvinio dirbtinio intelekto laboratorija. Ką gali ir ko negali Generatyvinis DI (GenAI)? Kas yra didieji kalbos modeliai (LLM), kaip jie kuriami, ir kaip pasirinkti tinkamą? Kaip atpažinti haliucinacijas? Ar „Italian Brainrot“ fenomenas gali kelti pavojų? Kas yra užklausų inžinerija? Sužinokite ir praktiškai išbandykite šio užsiėmimo metu.
06.19. Dirbtinio intelekto panaudojimas kuriant skaitmeninius žaidimus. Šiame praktiniame užsiėmime susipažinsite su žaidimų varikliu Unity ir kursite virtualią žaidimų aplinką. Dirbtinis intelektas bus naudojamas kurti žaidimo scenarijui ir naratyvams, taip pat personažams kurti bei įgarsinti.
VIETŲ NEBĖRA. Jūs turite teisę tylėti! Arba ne
„Jūs turite teisę tylėti“ – frazė, kurią girdime filmuose ir serialuose, bet tikriausiai niekada nesusimąstėme kur ir kaip ją galime išgirsti/panaudoti realiame gyvenime. Ką ji iš tikrųjų reiškia? Pasiruošk klausimus ir inicijuok diskusijas, nes Teisės fakultetas paruošė veiklas, kurių metu susipažinsi su teise, turėsi galimybę pakalbinti teisėją, prokurorą bei advokatą, sužinosi jų darbo ypatumus, pamatysi kaip atrodo jų darbo vieta.
Jūs turite teisę registruotis! Arba ne. Vietų skaičius ribotas.
06.17. Vizitas į Prokuratūrą. Moksleiviai turės galimybę susipažinti su prokuroro profesija, prokuratūros darbo ypatumais.
06.18. Vizitas į Kauno apygardos teismą. Moksleiviai turės galimybę susipažinti su teisėjo profesija, teisėjų darbo ypatumais.
06.19. ,,Kas žudikas?“. Moksleiviai turės galimybę susipažinti su ikiteisminio tyrimo specifika bei patys pabūti tyrėjais ir ištirti bylą (surasti žudiką).
Mąstyk greitai, kurk laisvai: kūryba įjungta
Šios paskaitos – kaip geras socialinis tinklas: įtraukia, užkabina, intriguoja ir priverčia galvoti! Kviečiame atrasti save per judesį, improvizaciją ir mąstymą.
06.17. Gyvenimas kaip TikTok’as: Improvizacija be filtro. Scena = gyvenimas. VDU Teatre mokysitės improvizacijos ir vaidybos pagrindų, lavinsite pasitikėjimą savimi, kūrybinį reagavimą ir nebijojimą suklysti. Nėra scenarijaus – yra tik tu, tavo komanda ir akimirka. Juoko ir netikėtumų – garantuotai!
06.18. Neuro vibes: kai tavo mintys sukelia judesį. Ar kada susimąstei, kaip tavo emocijos ir mintys gali tapti kūno judesiu? VDU Judesio laboratorijoje vykstančiame užsiėmime – tarp judesio, sporto, neuroedukacijos, pažinimo – leisim protui ir kūnui kalbėtis. Nėra nei teisingų, nei neteisingų žingsnių – tik tavo unikalus ritmas.
06.19. Kūrybinis mąstymas = ateities valiuta. Šiandieninėje sparčiai kintančioje pasaulio aplinkoje kūrybinis mąstymas tampa viena svarbiausių savybių, padedančių ne tik prisitaikyti, bet ir kurti ateitį. Šios paskaitos metu kalbėsime apie tai, kas yra kūrybinis mąstymas, kodėl jis yra toks svarbus įvairiose gyvenimo srityse – nuo mokslo ir technologijų iki meno, verslo bei pedagogikos.
Problemos -> Kūryba -> Galimybės
Kiekviena idėja prasideda nuo klausimo. Ši vasaros mokyklos programa padės išmokti ne tik atpažinti problemas, bet ir kūrybiškai į jas reaguoti, o galiausiai – paversti jas realiomis galimybėmis. Trijų dienų ciklas su trimis skirtingais lektoriais padės jaunimui pažadinti kūrybinį mąstymą ir susipažinti su šiuolaikinėmis inovacijų kūrimo praktikomis.
06.17. Problemos. Kodėl kai kurios idėjos „neveikia“? Nes jos sprendžia neteisingą problemą.
Mindaugas padės suprasti, kaip atpažinti tikras problemas – ne tik savo aplinkoje, bet ir pasaulyje. Dalyviai susipažins su Design Thinking metodika ir atliks praktinę užduotį: nuo stebėjimo – iki įžvalgos.
06.18. Kūryba. Kūrybiškumas – ne talentas, o įgūdis. Justinas supažindins su įvairiais kūrybiškumo metodais, kasdieniais ritualais ir padės atrasti, kaip pažadinti idėjas net nuobodžiausią dieną. Dalyviai eksperimentuos su kūrybinėmis technikomis, kurios padeda tiek menui, tiek technologijoms
06.19. Galimybės. Idėja be žmonių – tik mintis. Simona parodys, kaip suprasti, kam tavo idėja iš tikrųjų reikalinga. Dalyviai sužinos, kas yra pirmosios auditorijos, kaip testuoti idėją ir kokiais būdais galima pasiekti realius pirkėjus, naudotojus ar palaikytojus.
Tolimi ar artimi? Susipažinkime su Rytų Azija ir Skandinavija
Kurso metu bus galima praplėsti geografijos, kultūrų ir kalbų pažinimą, sutelkiant dėmesį į du pasaulio regionus: labiau nutolusią Rytų Aziją (Japoniją, Korėją, Kiniją) ir artimesnę Skandinaviją (Norvegiją, Švediją, Suomiją, Daniją). Šių regionų studijose besispecializuojantys dėstytojai interaktyviai ir vaizdingai pristatys bendrąsias žinias, supažindins su kalbų pagrindais, skatins susimąstyti apie Lietuvos ryšius su šių regionų šalimis.
06.17. Rytų Azija: kodėl XXI a. vadinamas Azijos amžiumi? Regionas, kuriame gyvena trečdalis pasaulio gyventojų, generuoja apie trečdalį Žemės BVP ir savo vystymosi nestabdo. Kinijos kompanijos, japonų technologinė pažanga ir korėjiečių populiarioji kultūra – tai tik maža dalelė to, kas mus kasdien supa iš šio regiono. Pasidomėkim giliau, kad įsitikintumėte, jog XXI amžius – Azijos amžius!
06.18. Ar žinai, ar žinai, kas gyvena ten, aukštai (Šiaurėje)? Paskaitos metu kalbėsimės apie Šiaurės regioną: trumpai apžvelgsime jų istoriją, kuo šiauriečiai gyvena šiandien ir įsitikinsime, kad su Skandinavija susiduriame daug dažniau, negu patys pagalvojame. Paskaitos pabaigoje žvilgtelėsime ir į švedų kalbą: išmoksime bent jau pasisveikinti ir susipažinti.
06.19. Žinių pasikartojimas ir regionų protmūšis. Protmūšis – komandinė viktorina (žaidėjų komandoje iki 5). Klausimai iš klausytų užsiėmimų ir bendrojo išsilavinimo.