Įvyko 4-oji tarptautinė „eTwinning“ projekto konferencija

Šią gegužę, tarptautinis „eTwinning“ projektas „Tarpkultūrinės komunikacijos įgūdžių tobulinimas ir jų integravimas užsienio kalbų ir kitų dalykų pamokose/World universities to schools“ švenčia savo 4-ąjį gimtadienį. Projekte dalyvauja virš 100 narių – meno mokyklos, įtraukiojo mokymosi institucijos, ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo įstaigos, progimnazijos, pagrindinės mokyklos, gimnazijos, profesiniai centrai, kolegijos, universitetai.
Pagrindiniai partneriai – Vytauto Didžiojo Universitetas, Kauno r. Juozo Lukšos gimnazija ir Kauno lopšelis-darželis „Linelis“. „eTwinning“ sistemoje bendradarbiauja albanai, italai bei turkai. Pasak Kauno lopšelio-darželio „Linelis“ direktorės dr. Astos Tamušauskaitės šis projektas „inovatyvus bei progresyvus, skatinantis netipinį mokymąsi“.
Gegužės viduryje, inicijuota Kauno r. Garliavos Juozo Lukšos gimnazijos, vienos iš koordinatorių, 4-oji tarptautinė šio „eTwinning“ projekto konferencija „Eko menas ir kultūra pasaulyje tarpdisciplininiu aspektu/The international conference Eco art and culture in the world under an interdisciplinary aspect“ sulaukusi beveik 200 dalyvių, sutikusių priimti nuotolinės konferencijos iššūkį.
Renginį pagerbė akademinės bendruomenės atstovai – VDU Užsienio kalbų instituto direktorė Dr. Vilma Bijeikienė, LSU Prof. Biruta Švagždienė, Dokt. Paulina Palujanskienė, LSU, Kauno r. Ežerėlio pagrindinės mokyklos direktorė, Dr. Asta Tamušauskaitė , lopšelio-darželio „Linelis“ direktorė ir Dr. V. Grybauskienė, Kauno profesinio mokymo centro mokytoja.
Nuotolinės konferencijos metu pranešimus skaitė ir patirtimi dalinosi VDU Erasmus ir nuolatinių studijų tarptautinių programų ir pasaulio universitetų studentai, mokytojai, „eTwinning“ projekto partneriai iš Malaizijos, Turkijos, Korėjos, Maroko, Italijos, Japonijos,Vietnamo, Serbijos, Azerbaidžano, Kinijos, Nepalo ir Indijos.
Savo patirtimi projektinėse veiklose, vykdomose Kauno r. Garliavos Juozo Lukšos gimnazijoje, dalinosi jos mokytojos: Audronė Armonienė, fizikos mokytoja ekspertė, „Ekologinė etika“ (Ecological Ethics). Edita Liutkevičienė, anglų kalbos mokytoja ekspertė, „Erasmus+projektas: maisto kultūra ir menas tarptautiniu aspektu“. Alina Vitkauskienė, technologijų mokytoja metodininkė, „Antrinis žaliavų panaudojimas“. Violeta Marija Vėjelytė, istorijos mokytoja metodininkė, „Tarptautinio mokinių mainų projekto „Europa mūsų namai“ kultūrinė raiška“. Dokt. Kristina Grigaitė-Bliūmienė, LSU, SMK lektorė, WUS projekto koordinatorė, konferencijų bei kitų šio projekto renginių organizatorė, anglų k. vyr. mokytoja, seminarų su KPKC ir kt, centrais lektorė, „Vertybių ugdymas projekte E Twinning WUS 3 metų patirtis“.
Konferencijos dalyviams pateikta apklausa atskleidė, kad nuotolinis konferencijos formatas jiems patogus, nors ir visiems reikia mokytis nuotolinio bendravimo etikos, laiko ir IT valdymo aspektų. Konferencijos dalyviai vertina nuoširdų ir betarpišką bendravimą tarp pranešėjų ir dalyvių,konferencijos mastą ir kokybę. Dalyviai pozityviai vertina pranešimų įvairovę nuo darželių iki universitetų ir atvirumą integracijai ir bendradarbiavimui tarp skirtingo lygio institucijų. Apklausos respondentai nuotolinės konferencijos techninius nesklandumus, priskiria, lengvai tobulintiniems, lyginant su tuo, kad labai gerai ir puikiai vertina pranešimų kokybę, jų įvairovę, tarpkultūriškumą, tarpdiscipliniškumą ir atliepimą konferencijos temai ir mielai dalyvautų ir kelių dienų trukmės renginyje. Apibendrinant, tai tik dar kartą įrodo, kad ugdymas, skatinant supratimą apie ekologiją, taikant meninę raišką, probleminį mokymąsi, kritinį mąstymą, tarpkultūrinę kompetenciją, mokymąsi visą gyvenimą ir kūrybiškumą yra kaip niekad svarbūs.