Kai svarbu ne tik mokyti tarti, bet ir padėti nepalūžti

83

Kai vaikas darželyje vis dar netaria žodžių, pradinukas susiduria su skaitymo sunkumais, o suaugęs žmogus po ligos ar traumos nebegali kalbėti, jiems reikia ne tik specialisto, bet ir žmogaus, kuris išklausys, padrąsins ir padės atgauti pasitikėjimą savimi.

„Kai suaugęs žmogus po ligos ar traumos nebegali pasakyti savo vardo – jis ne tik negali kalbėti, bet ir jaučiasi sutrikęs, bejėgis. Tokiu atveju logopedo darbas tampa labai artimas psichologo veiklai, nes svarbu išklausyti, palaikyti, padrąsinti. Kartais net nesupranti, ką jis sako, bet matai emociją, ir tai yra tikra“, – sako Meda Sadeckienė, Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Švietimo akademijos  dėstytoja, logopedė.

Pasak jos, logopedo darbe svarbus ne tik teorinis žinių bagažas, bet ir gebėjimas kurti ryšį – su vaiku, tėvais, mokytojais. Dirbant šioje srityje tenka būti ir pagalbininku, ir mokytoju, ir tuo, kuris užtikrina emocinį saugumą bei pasitikėjimą.

Tarsi įkalintas savyje

M. Sadeckienė sako dar vaikystėje jautusi stiprų domėjimąsi kalbos sritimi ir komunikacija. Nors baigusi mokyklą svarstė ir apie psichologiją bei mediciną, galiausiai suprato, kad būtent logopedija sujungia abi puses – pagalbą žmogui ir kalbą kaip tapatybės dalį.

„Kalba yra ne tik bendravimo priemonė, ji yra žmogaus tapatybė. Jei kalba sutrikusi, žmogui sunku save išreikšti, jis tarsi įkalintas savyje. Man norisi padėti žmonėms išsilaisvinti, atrasti savo balsą, pasitikėjimą, stiprybę ir pajautimą, kad jis gali“, – savo požiūriu dalijasi pašnekovė.

Logopedo profesija, anot jos, ypač reikalauja gebėjimo prisitaikyti. Kiekvienas atvejis, su kuriuo Meda susiduria kasdien, yra unikalus: skiriasi žmogaus sunkumai, šeima, aplinka, patirtys. Todėl šiame darbe itin svarbus holistinis požiūris, leidžiantis į kiekvieną žmogų žvelgti individualiai – atsižvelgiant į jo patirtis, aplinką ir emocinę būseną.

Meda Sadeckienė

Praktika sustiprino motyvaciją

Logopedijos studijas pasirinkusi Kamilė Anušauskaitė sako, kad jos profesinį sprendimą padiktavo meilė vaikams ir noras padėti.

„Norėjau studijuoti pedagogiką, tačiau išgirdusi apie logopediją ir labiau pasidomėjusi šia sritimi supratau, jog tame yra viskas, kas man svarbu. Kai įstojau, tiesiog spirgėjau iš laimės, o kai pirmame kurse prasidėjo praktika, dar labiau įsitikinau, kad tai yra mano kelias“, – sako VDU Švietimo akademijos  Specialiosios pedagoginės pagalbos: logopedijos bakalauro programos studentė.

Praktika leido Kamilei pamatyti profesiją iš arti, išmėginti savo jėgas ir sustiprinti motyvaciją: „Pasijaučiau ūgtelėjusi ne tik kaip studentė, bet ir kaip asmenybė, kaip žmogus“.

Be to, dar besimokydama mokykloje Kamilė dalyvavo VDU Vasaros mokykloje, kas jai padėjo pasirinkti studijas būtent Vytauto Didžiojo universitete.

Kamilė Anušauskaitė