VDU KVIID bakalauro studijų programa – vos per 3 metus

1324 1

Prieš dvejus metus „MINDED verslumo akademijai“ kilusi idėja, ir kurį laiką tik kaip svajonė kabėjusi mintis – iš gretutinių studijų tapti dar ir bakalauro programa – galiausiai išsipildė. Praėjusiais 2022 metais VDU startavo Kūrybiško verslo ir inovacijų dizaino (KVIID) studijų programa ir sulig programos pradžia, pirmąjį semestrą jau sėkmingai užbaigė 25 šią programą pasirinkę atkaklūs studentai.

KVIID bakalauro studijų programa yra visiška naujiena Lietuvoje. Būsimiems studentams „MINDED VDU“ pristatinėjo šią programą kaip vieną išskirtinių: inovacijomis, modernumu, entrepreneryste, projektų kūrimu ir valdymu pasižyminčią. Naudojami naujausi mokymo metodai ir verslumo ugdymo modeliai KVIID turinį savaime praturtina ir studentams gali pasiūlyti visus reikiamus įrankius asmeniniam pažangumui skatinti bei pažvelgti į mokslą iš kitos perspektyvos.

Verslumo savybių ugdymas 

Dirbant su verslo partneriais ar bendradarbiaujant su įvairiomis organizacijomis, KVIID studentams yra pateikiama projektų įgyvendinimų eiga su realiais socialiniais projektų pavyzdžiais, kad vėliau ir patys galėtų imtis jų vykdymo, remiantis pirmame semestre įgytomis žiniomis. Su KVIID programos ypatumais susidūrę šių mokslo metų pirmakursiai sėkmingai užbaigė rudens sesiją. Dalinamės studentės Dijos įspūdžiais praėjus pirmam studijų semestrui:

Kūrybiško verslo ir inovacijų dizaino programoje studijuoju dar tik pirmą semestrą, o jau žaviuosi pasiektais rezultatais. Šį semestrą galėčiau pavadinti kaip savęs pažinimo kelionės pradžia. Įgijau naudingų žinių, kurias galima pritaikyti tikrai ne tik verslo srityje, bet ir kasdieniame, asmeniniame gyvenime. Naujas mąstymo modelis ir būdas, požiūris į galimybes, kaip išsikelti tikslus ir jų siekti, kaip neperdegti ir būti efektyviam – visa tai ir dar daugiau dabar yra mano kasdienybės dalis! Man pačiai yra be galo įdomu stebėti, kaip šios studijos man padeda augti kaip asmenybei. Su nekantrumu laukiu kito semestro“.

Pirmaisiais KVIID studijų programos metais studentai susipažįsta su esminiais programos principais. Pirmas semestras – įvadas į studijas. Studentams buvo dėstomi šie dalykai: „Asmeninė lyderystė“; „Emocinis intelektas“; „Entreprenerystės pagrindai“; Vertės kūrimas versle“ bei A ir B grupės dalykai. Studijų pradžia pirmakursius pasitiko visai netradiciškai: įvykdytos individualios ir komandinės užduotys, žygiai, kūrybinės veiklos ir projektas „Asmeninis augimas, bendruomenės pokyčiai“. Praktinės užduotys studentams leidžia mokytis iškart ir iš laimėjimų, ir iš klaidų (jei tik jos nutinka).

Emocinis intelektas 

Auginant KVIID programos studentus, daugiausia dėmesio skiriama jų asmeninei pažinčiai su savimi ir su mokymosi metodais, tad semestrą pradėjome studentams mesdami iššūkį „Aš – sau“. Organizuotas žygis į Kauno Ąžuolyno parką studentams sukėlė išskirtinių emocijų: patekdami į išskirtinė situaciją, studentai (tiesiogine to žodžio prasme), išlipo iš savo komfortiškos zonos ir pasikėlė ant lynų su karabinais.

„Vieni šio iššūkio metu nugalėjo aukščio baimę, kiti galbūt greičio, treti šį iššūkį išsivertė kaip galimybę nuosekliai paanalizuoti savo reakcijas ir motyvaciją veikti. Reflektuodami studentai atkreipė dėmesį, kad tokia veikla leidžia aiškiau pamatyti darbo komandoje vaidmenis, iš kur kyla konfliktai ir koks galimas jų įveikimo būdas, o visa tai iššaukia tikrai daug skirtingų emocijų. Džiugu, kad jauni žmonės yra pasiryžę nerti į nuotykius, pasitiki ir priima mūsų siūlomas veiklas. Emociškai jie yra nusiteikę dar daugiau nuveikti“, – po pirmojo studentams skirto iššūkio kalbėjo vadovas dr. Osvaldas Stripeikis.

Komandinis darbas

Spalio mėnesio pabaigoje KVIID studentai dalyvavo komandų formavimo dirbtuvėse „Cooking Slam“. Tai maisto gaminimo iššūkis, reikalaujantis daug kūrybiškumo. Renginio metu dalyviai buvo suskirstyti į komandas ir per ribotą laiką turėjo sukurti du unikalius receptus. Esminis rezultatas, kurį studentai turėjo pasiekti, tai – artimesnis bendruomenės narių pažinimas, komandos sutvirtinimas ir praktiškas panaudojimas savo sugebėjimų.

Maisto gaminimo iššūkis neša ir metaforinę žinutę, jog ne viskas gyvenime ar versle būtinai turi vykti taip, kaip parašyta recepte. Garsiąją frazę „Think outside the box“ studentai papildė sakiniu, jog nebijojimas elgtis kitaip, nei reikalaujama ir tikėjimas savo jėgomis, sukuria išties unikalų, ir svarbiausia – veikiantį rezultatą.

Kūrybinis mąstymas

Pagrindinis KVIID programos tikslas – parengti tvirtas, verslumo kompetencijų turinčias asmenybes, studentus, gebančius mąstyti kūrybiškai, analitiškai, sistemiškai, mokančius dirbti komandoje. Siekiame juos išleisti su įgytu kokybišku Verslo vadybos bakalauru bei apčiuopiamą naudą atnešusia patirtimi. „MINDED VDU“ komanda skatina studentus atrasti savo turimus, tačiau kartais pamirštus talentus, juos drąsiai panaudoti vykdant įvairius projektus ar tęsiant bet kokią asmeninę veiklą. O į iškylančius iššūkius kūrybiškai pažvelgti studentams padeda programoje esantys „Design thinking“ ir „Experience design“ mokymo modeliai.

„Šiose studijose jaučiuosi kaip kokiuose vadovų mokymuose. Nebuvo nei vieno dalyko, kuriuos mokėmės, kad nebūčiau galėjusi jų panaudoti dabar – vystant savo individualius projektus ir verslą. Suteiktas žinias iš karto galėjau pritaikyti praktikoje, o ne tik teoriniam išprusimui. Pavyzdžiui, pirmadieniais tema – emocinis intelektas, antradieniais – asmeninė lyderystė, o ketvirtadieniais mokėmės entreprenerystės, verslumo pagrindų. Tai viskas, ko reikia šiuolaikiniam, į gyvenimą pradedančiam kabintis žmogui. Dar labai sužavėjo tai, kad KVIID studijose prioritetas ir skiriamas dėmesys yra ne į pateikiamą medžiagą, bet į studentą“, – apie KVIID programą atsiliepė studentė Viltė.

Idėjų įgyvendinimas 

Asmeninės lyderystės studentai mokosi per emocinį intelektą, ugdydamiesi psichologinį lankstumą, komandinio darbo – veikdami išvien ir individualiai, įgyvendindami projektus mąstydami kūrybiškai ir racionaliai. Rudens semestro pabaigoje, pristatydami savo projektus dėstytojams bei verslo ekspertams, studentai iš jų susilaukė grįžtamojo ryšio ir jau yra pasirengę antrojo semestro iššūkiams. Pavasarį studentai mokysis „Dizaino mąstysenos“; „Komandinės patirties“; „Projektų valdymo pagrindų“; „Verslo kalbos ir komunikacijos“ dalykų bei įgyvendins kūrybinį projektą „Bendruomenės pokyčiai“.

Kiekvienas studentas po pirmo semestro atrado savo silpnąsias ir stipriąsias savybes, išsikėlę savus tikslus, jais drąsiai dalinosi su asmenininiais priskirtais mentoriais, kurie studentus lydės visą jų studijų laikotarpį.

„Įstojau į KVIID programą su tikslu sukurti verslą. Po pirmo pusmečio jaučiuosi ne tik pasiruošęs jį sukurti, bet jau ir esu pradėjęs tai daryti. Pagrindinis dalykas, kurio trūko – tai aiškumo ir palaikymo, kas KVIID programoje buvo perteikta per praktines ir teorines paskaitas. KVIID suteikė man visas sąlygas tobulėti: draugus, kurie priėmė mane tokį, koks esu, jie yra palaikantys ir motyvuojantys; žinias, reikalingas įkurti ir vystyti verslą; praktiką, padedančią įveikti baimes ir skatinančią lavinti įvairius įgūdžius. Jei trumpai, tai per pirmą pusmetį išmokau daug. O pagrindinis dalykas – išmokau gyventi”, – mintimis dalinosi pirmakursis Astijus.