Vasarą VDU – asmens prekės ženklo kūrimo kursai

Šiuolaikinio pasaulio teikiamos neišsemiamos informacinės, komunikacinės galimybės neatsiejamos ir nuo tam tikrų iššūkių – mūsų paliekamas skaitmeninis pėdsakas matomas kiekvienam, kuris suveda žmogaus vardą bei pavardę į paieškos sistemą, įskaitant ir potencialius darbdavius ar kolegas.
Būti geru darbuotoju nebepakanka – svarbu būti ir matomu, žinoti bei viešai pristatyti geriausias savo savybes, o tai padaryti ne visada taip lengva ir akivaizdu, kaip gali pasirodyti. Todėl Baltijos vasaros universitetas (angl. Baltic Summer University) siūlo specialų dviejų savaičių vasaros kursą apie asmens prekės ženklo kūrimą (angl. Personal Branding), skirtą visiems, norintiems išmokti būti pastebimais ir įvertintais tiek asmeninėje, tiek profesinėje srityse.
Anglų kalba vyksiantys kursai ne tik padės perprasti šios srities subtilybes, bet ir suteiks darbo tarpkultūrinėje komandoje patirties. Apie asmens ženklo kūrimo svarbą mintimis dalijasi viešosios kalbos lektorė ir sertifikuota karjeros koučingo specialistė Danguolė Krasauskienė, VDU Humanitarinių mokslų fakulteto Lituanistikos katedros lektorė dr. Agnė Blažienė bei VDU Ekonomikos ir vadybos fakulteto prodekanas marketingui dr. Justinas Kisieliauskas
Kodėl yra svarbu sąmoningai formuoti savo asmeninį įvaizdį, kaip prekės ženklą?
D. Krasauskienė: „Kiekvienas specialistas – unikalus įgūdžių ir patirties derinys. Jei sugebame savyje pastebėti ir įvardinti, kuo esame unikalūs, ką turime daugiau, kitaip nei kiti darbo ar verslo rinkoje – galime aiškiau įvardinti ir kuo būsime naudingiausi darbdaviui, partneriui. Tinkamai sukurtas profesionalus įvaizdis padės ne tik išsiskirti iš kitų srities specialistų, pritraukti savo idealų klientą, bet ir uždirbti daugiau“.
A. Blažienė: „Šiandieniniame gyvenime esame apsupti įvairios informacijos. Todėl pelno siekiančiam asmeniui ar jo atstovaujamai organizacijai norint, kad partneriai, klientai ar auditorija, kuriai skirta prekė/produktas, įsidėmėtų asmenį, įmonę ar prekės ženklą – svarbu atrasti unikalių, išskirtinų savybių. Jas nuolat akcentuojant įvairiomis kalbinėmis formomis, priemonėmis ir komunikacijos būdais – tai lieka partnerio ar kliento atmintyje. Organizacijos požiūrį į tam tikrus dalykus atitinkantis asmens įvaizdis gali jam atnešti pelningų pasiūlymų“.
J. Kisieliauskas: „Viena brangiausių šių laikų valiutų – pasitikėjimas. Tam, kad sukurtume pasitikėjimą, reikia laiko. Asmeninis įvaizdis padeda tą laiką sutaupyti, nes pradžioje mus skatina dirbti savo vardui tam, kad ateityje vardas imtų dirbti mums. Norime ar ne, žmonės mus „teisia“ t.y. – kategorizuoja, tad kodėl neinvestavus laiko į savo įvaizdį, padėti jiems mus “teisti” taip, kaip norime mes?“
Kokias klaidas dažniausiai daro žmonės, kai visgi nusprendžia tai daryti?
D. Krasauskienė: „Didžiausia klaida – nuspręsti, kad būsite pastebėti ir įvertinti bet kuriuo atveju ir pakanka tiesiog tyliai ir gerai dirbti. Bet šiuo metu rinkoje yra daugybė specialistų, todėl potencialiam jūsų darbdaviui ar klientui yra išties sunku išsirinkti. Pasirinkdami nesiviešinti, tampate tiesiog nematomi ir negirdimi bendrame triukšme. Kita klaida – kai stengiamasi visomis jėgomis tapti panašiu į kažką kitą. Kiekvieno asmens sėkmės formulė yra skirtinga. Kartais būna labai akivaizdu, kad žmogaus natūralus elgesys ir būdas labai skiriasi nuo to įvaizdžio, kurį bando formuoti. Netikrumą žmonės jaučia ir reaguoja kaip į bandymą apgauti. Tuomet vietoj susidomėjimo sulaukiama abejingumo“.
A. Blažienė: „Man norėtųsi atkreipti dėmesį ne į klaidas, bet kalbėti apskritai apie tai, kad karjeros siekiančiam asmeniui svarbu į save pasižiūrėti iš šalies. Ir tą reikėtų daryti ne tik nagrinėjant apsirengimą, stilių. Greta išvaizdos, asmens ar organizacijos įvaizdį suformuoja jo bendravimo su aplinkiniais kultūra. Taip pat ir įvairūs ypatumai: gebėjimas išgirsti kitą, išsakyti kritiką, pagirti ir kt.“.
J. Kisieliauskas: „1. Nori patikti visiems; 2. Neseka grįžtamojo ryšio; 3. Mano, kad tai vienkartinis/baigtinis reikalas.“
Kokia asmens, kaip prekės ženklo formavimo nauda?
A. Blažienė: „Į asmens ženklo formavimą galima žvelgti iš dviejų pusių. Jeigu asmuo siekia tapti nuomonės formuotoju (angl. influencer), tai prieinama informacija apie jo pomėgius, savybes, norus, formalų ar neformalų bendravimo būdą gali padėti reklamos užsakovams rasti jiems tinkamus atstovus, galinčius šiais laikais vis populiaresniu būdu socialiniuose tinkluose dalinantis nuomone apie tam tikrą produktą ar paslaugą“.
D. Krasauskienė: „Tačiau iš kitos pusės, kiekvienas esame savotiškas nuomonės formuotojas savo darbinėje, pomėgių, šeimos ar kitoje aplinkoje. Suformavę tam tikrą savo įvaizdį aplinkinių akyse, taip pat galime iš to sulaukti pridėtinės vertės. Matydami tam tikras bendravimo, charakterio, būdo (pavyzdžiui, entuziazmo, tvarkingumo, užduočių atlikimo iki galo, atsakingumo ir kt.) savybes kolegos, draugai ar net nepažįstami asmenys (kurie informaciją apie asmenį gali atrasti tiesiog socialiniuose tinkluose), gali pasiūlyti veiklų, leidžiančių lipti karjeros laiptais, realizuoti save, gauti didesnes pajamas“.
J. Kisieliauskas: „Asmeninio ženklo formavimas leidžia ne tik kitiems padėti mus suprasti, bet ir mums patiems padeda geriau suprasti save. Manau, kad tai padeda sutaupyti daug išteklių, pradedant laiku, baigiant pinigais.“
Ko tikėtis šio kurso studentui?
D. Krasauskienė: „Šiame kurse per veiklas ir eksperimentus galėsite atrasti save – naujai pažvelgsite į turimas unikalias savybes. Taip pat sužinosite kaip jus mato aplinkiniai ir praplėsite savo komforto zoną. Įsivardinsite, kuo esate pasauliui įdomūs, unikalūs ar stiprūs. Tobulinsite savo silpnesnes savybes. Be to, sužinosite kaip patraukliai pateikti save darbo rinkoje tiek raštu, tiek žodžiu, tiek įtaigia kūno kalba. Ir visa tai bus lydima geros nuotaikos ir komandos.
A. Blažienė: „Dalis šio kurso paskaitų bus skirta aptarti sakytinės ar rašytinės, privačios ar viešos kalbos ir bendravimo aspektus, kurie stipriai prisideda prie teigiamo asmens bei organizacijos įvaizdžio. Aptarsime tokias temas kaip kalbos etiketas, bendravimo ypatybės, viešasis kalbėjimas (viešųjų kalbų tipai, viešosios kalbos kūrimas, minties plėtojimas, struktūravimas, skaidrių rengimas, sakymas, kūno kalba (ekstralingvistiniai veiksniai), auditorijos valdymas) ir kt“.
J. Kisieliauskas: „Pradžioje galima tikėtis nedidelio šoko, sužinojus kas buvo daroma ne taip ir ką tai galėjo nulemti. Vėliau lengvo sumišimo, sužinojus, koks kompleksiškas yra tas asmeninio įvaizdžio kūrimo procesas. Tačiau vėliau – vilties, supratus, kad viskas yra padaroma jei daroma ir džiaugsmo, kad padėtis kontroliuojama. Galiausiai augančios savivertės ir pasitikėjimo savimi, kurso metu žengiant pirmuosius žingsnius asmens įvaizdžio kūrimo link.“
Kursai vyks liepos 15-26 dienomis Vytauto Didžiojo universitete (V. Putvinskio g. 23-101, Kaunas). VDU studentams taikoma 50 procentų nuolaida. Registracija ir išsamesnė informacija Baltijos vasaros universiteto tinklapyje.